Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran tienaa mielestäsi Tinder-mies joka voisi jo kuvailla itseään "erittäin hyvätuloiseksi", kuukausipalkka siis kyselyssä

Vierailija
30.09.2019 |

Kerro oma palkkasi myös vertailuksi

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

_erittäin_ hyvätuloinen olisi mun maailmassa 10k ja ylöspäin kuukaudessa. Mun perusbruttopalkka on n. 6000€/kk, mutta usein siihen tulee päälle vielä vähän lisiä. Luettelen itseni hyvätuloiseksi.

Kysyin mieheltä ja se sanoi, että 8000€/kk olisi jo erittäin hyvätuloinen. Mies tienaa bruttona peruspalkkaa noin 2000€/kk ja luettelee itsensä pienituloiseksi. Tai siis "mitä sä ees kysyt noin tyhmiä joo rahaa tulee ovista ja ikkunoista" jonka sitten tulkitsin edellä mainitulla tavalla.

Mä sanoisin, että jos meidän tulot yhdistää (eletään samaa taloutta ja rahat on yhteiset, mä tienaan paljon enemmän mutta miehellä on fyysisesti ja henkisesti raskaampi työ, tai näin mä se näen) niin ollaan aika keskituloinen pariskunta. Mun mielestä pariskunta on erittäin hyvätuloinen, jos kummankin tulot on yhteensä 16k/kk tai enemmän.

Vierailija
22/30 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalitulot = 3000-4500/kk

Hyvätuloinen = 4500-8000/kk

Erittäin hyvätuloinen 8000-15000/kk

Varakas 15000-30000/kk

Rikas 30000-50000/kk

jne

Oma palkka tosiaan 4200/kk tällä hetkellä

varakkaalla ja rikkaalla ei ole yhtään mitään tekemistä PALKAN kanssa. ne ovat OMAISUUTEEN liittyviä kuvailuja. Rikkaalla ja varakkaalla voi olla kuukausitulot vaikka 0 euroa aika ajoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että kuusinumeroinen summa vuodessa alkaa olla erittäin hyvätuloinen. Hyvätuloinen mies on sellainen, jolla on vuositulot jotain 60-100 tuhatta vuodessa.g

Vierailija
24/30 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

>100000/v

On kyllä harvinaisen mautonta ja junttia päteä tuloillaan omalla naamallaan jossain Tinderissä tai ylipäätään missään muuallakaan. Pitäisin trollina tai au tis tina.

Vierailija
25/30 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä teen tiedolla kun nykymiehen on äärimmmäisen itsekkäitä ja pihvejä, hyvä jos joskus kympin lounaan tarjoavat pitkin hampain. En hyötyisi mitään mutta miehellä olisi paljon valtaa rahojen takia.

Vierailija
26/30 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hyvin, että voi tehdä vaikutuksen muilla saavutuksilla kuin palkallaan. Todella halpaa olisi kirjoittaa tienaamisistaan.

Vierailija
27/30 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti yli 10k€/kk.

Itse kuulun 4500€ kuukausituloillani samaan harmaaseen keskituloisten massaan, mihin valtaosa muistakin suomalaisista.

Vierailija
28/30 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies rahoillaan naista saa, vaikka niin ilmeisesti kuvittelee. Ärsyttävä juntti!

Vierailija
29/30 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että kuusinumeroinen summa vuodessa alkaa olla erittäin hyvätuloinen. Hyvätuloinen mies on sellainen, jolla on vuositulot jotain 60-100 tuhatta vuodessa.g

Progressiivinen verotus ei oikein tunnu olevan tuttu ihmisille. Usein esim yli 10 000 e/v palkka sisältää etuisuuksia, autoetu jne, jolloin siitä varsinaisesta palkasta jää käteen varsin vähän. Itselläni palkka 7000 e/kk, en missään nimessä erittäin hyvätuloinen, vaan keskimääräistä hyvätuloisempi, mutta käteen verojen ja sotujen ym jälkeen jää  n 4000 e/kk. MIehen palkka n 10 000 e/kk, jossa mukana etuisuuksia joita verotetaan - ja yllätys, käteen jää n 100 euroa enemmän kuin minulla. Erittin hyvätuloisia on vain suurten firmojen johtohenkilöt, heillä palkka on kymmeniä tuhansia. Ne rikkaat ovat rikkaita pääomatulojen vuoksi, ei palkan. 

Vierailija
30/30 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin tyhmä, että tuollaista Tinder-profiiliinsa kirjoittaa, todennäköisesti valehtelee.

...mikä puolestaan on ihan oikein niitä kohtaan, jotka ovat riittävän tyhmiä kiinnostuakseen ensimmäisen kirjoittamisesta.

Suomessa tuloerot ovat varsin pienet, hyvätuloiseksi voi sanoa aika helpolla melkein ketä tahansa koulutetumpaa toimihenkilöä, mutta vedetään samoin tein määritelmälle tiukemmat rajat ja sanotaan vaikka 6000 eur/kk. Tuolla tulotasolla kuuluu jo yhdeksänteen desiiliin suhteessa kaikkiin palkansaajiin, joten tuon verran tai yli tienaavaa voinee kiistämättä kutsua hyvätuloiseksi.

Erittäin hyvätuloiseksi sanoisin ihmistä, jonka tiedot löytyvät iltapäivälehtien höpö-höpö -verolistauksista, ilman että on mikään julkkis. Eli käytännössä yli 1000 teur tienaavat.

Kaikennäköistä julkkistahan sitä pyöritellään otsikoissa päivitellen milloin kovia, milloin pieniä tuloja. Sen sijaan tavan kansalainen pääsee listauksiin vasta sadantonnin rajan ylitettyään, otsikoihin kymmenien miljoonien tuloilla jos niilläkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi