Pco ja Metformiini
Eli kokemuksia lääkkeestä. Ajattelin pyytää sitä itselleni. Meillä 6 v. luomutyttö, joka sai alkunsa yli 2 v. yrityksen jälkeen. Minulla pco ja paljon ylipainoa. Nyt pikkukakkosta yritetty yli 5 v. tuloksetta. Ollut Terolut ja Clomit hoitona, ei siis tulosta. Menkat eivät tule ilman Teroluteja. Tuo lääke kiinnostaisi minua. Mitä sivuoireita siinä on? Voiko ottaa viiniä kuurin aikana? Paljon maksaa? Kiitos etukäteen kaikille ja paljon plussauutisia teille ja hyvää kesää.
Kommentit (2)
Mulla myös pco mutta olen normaalipainoinen. Esikoinen 4v, Clomifenilla alkunsa saanut - helposti tuolloin. Nyt kakkosta yritetty 2vuotta, Clomit eivät enää tehoa. Hedelmöityshoidot yksityisellä alkamassa syksyllä.
Metformiinia olen syönyt nyt noin kuukauden. Aloitin yhdellä tabletilla, nostaen annoksen kolmeen viikon välein. Vatsaoireita ei juuri tullut. Käytössä Diformin retard (joka ilmeisesti vähemmän sivuvaikutuksia aiheuttava kuin Metorem).
Viinin juomisesta. Sillä tuskin on merkitystä. Kyseessä kun on diabeteksen hoidossa käytetty lääke, eikä esim. antibiootti.
Plussarikasta tulevaisuutta kaikille!
Se on ihan hyvä lääke, itse olen sitä vuoden syönyt PCO:n vuoksi. Alkuun ainakin itse tulin siitä kamalan kipeäksi, oksetti ja ripuloin. Pienemmällä annoksella lääkettä ja aimo annoksella sisua ja kiukkua siihen kuitenkin tottui.
Mulla myös ystävällinen lääkäri muistaa aina mainita ton ylipainon, siihenkin ehkä osaltaan on auttanut kanssa tää lääkitys.
Kymmenen kiloa oon saanu painosta pois ja nyt kun on normaalit BMI:t, ei enää siitä joka käynnillä muistuteta.