Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juomisen jälkeen masentaa, onko normaalia?

Vierailija
30.09.2019 |

Juomisen jälkeen 2-3 päivää menee alavireisessä tilassa masentuneena. Varsinaisen fyysisen krapulan jälkeen masentaa vielä vuorokauden tai pari. Mistä voi johtua?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se iästään ole kiinni, olen jo vanhempi ihminen ja ei tule morkkista.

Sen olen huomannut, että kertajuomisen ja valvomisen jälkeen väsyttää enemmän ja on hutera olo kuin ennen, mutta se on paremminkin fyysinen reaktio.

Mitään moraalista krapulaa en pode.

Vierailija
22/33 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuin nuorena yhdessä porukassa jossa osa oli jo alkkistasolla ja kyllähän sen huomasi niistä kovimmista ottajista, ettei kauhean hyvin mene. Jatkuvaa vittuilua ja mökötystä. Nää kaverit oli siinä mielessä hauskoja, että haukkuivat aina absolutisteja, että ne ovat muka niin pirun tylsiä ja pilaavat aina kaiken hauskan. Eivät itse siis hiffanneet että eivät itse olleet mitään lystikästä seuraa todellakaan. Ihan ekoissa nousuissa olivat vähän joviaalimpia mutta kyllä niistä silti näki, ettei viina tuonut enää hyvää fiilistä.

Eipä ole ollut ikävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta morkkis ja juomisen jälkeinen psyykkinen paha olo ovat kaksi eri asiaa. Morkkis on sitä, että harmittelee ja häpeilee edellisen illan sanomisiaan, kirjautuu verkkopankkiin kylmä hiki otsallaan tarkistaakseen, paljonko sitä rahaa taas edellisiltana paloi ja vannoo kiertävänsä vakipubinsa jatkossa kaukaa, koska sekoili siellä niin pahasti.

Alkoholinkäytön jälkeinen, serotoniinitasojen laskusta johtuva ahdistus on taas ihan oma mörkönsä. Itkuisuutta, ärtyisyyttä, pelokkuutta, pahimmillaan vainoharhaisuutta ja im-ajatuksia. Joskus se voi yhdistyä morkkikseen mutta ei läheskään aina. Vähensin juomisen satunnaisiin onnittelumaljoihin siinä vaiheessa, kun huomasin, että kolme tai neljä siideriä edeltävänä iltana aiheutti sen, että koko seuraava päivä meni itkeskellessä ilman mitään erityistä syytä.

Vierailija
25/33 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta morkkis ja juomisen jälkeinen psyykkinen paha olo ovat kaksi eri asiaa. Morkkis on sitä, että harmittelee ja häpeilee edellisen illan sanomisiaan, kirjautuu verkkopankkiin kylmä hiki otsallaan tarkistaakseen, paljonko sitä rahaa taas edellisiltana paloi ja vannoo kiertävänsä vakipubinsa jatkossa kaukaa, koska sekoili siellä niin pahasti.

Alkoholinkäytön jälkeinen, serotoniinitasojen laskusta johtuva ahdistus on taas ihan oma mörkönsä. Itkuisuutta, ärtyisyyttä, pelokkuutta, pahimmillaan vainoharhaisuutta ja im-ajatuksia. Joskus se voi yhdistyä morkkikseen mutta ei läheskään aina. Vähensin juomisen satunnaisiin onnittelumaljoihin siinä vaiheessa, kun huomasin, että kolme tai neljä siideriä edeltävänä iltana aiheutti sen, että koko seuraava päivä meni itkeskellessä ilman mitään erityistä syytä.

Noi krapulaharhat on ihan kauheita. Kaveri näki kuolleita eläimiä, jotka muuttuivat yhtäkkiä joksikin hirviöiksi. Ite piilotin kerran passin tyynyn alle kun pelkäsin, että jotkut mafiatyypit haluaa varastaa sen.

Ja joo, korkki on ollut kiinni jo pitkään. Mulla ainakin. Kaverista en tiedä, dokaako vielä yhtä rajusti.

Vierailija
26/33 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ihan sama juttu, ja (mm.) siksi olenkin lopettanut humalahakuisen jo vuosikausia sitten. Yksi tai korkeintaan muutama annos kerralla riittää minulle, laatu korvaa määrän.

Vierailija
27/33 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista mun kavereista, jotka juovat liikaa on tullut ikäviä itsesäälissä rypijöitä. Viina aiheuttaa masennusta.

Vierailija
28/33 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä on suurin syy miksi monet lopettavat juomisen kun ikää tulee se 30v+ krapulasta ei enää tokene vanhaan malliin. Paska olo saattaa kestää jopa viikon ja siitä seuraava masennus kuukaudenkin

Mulla tuo teki sen että ihan tarkoituksella vaihdoin miedompaan päihteeseen. Ikää oli vähän enemmän lähes 40 kun krapulat alkoi kestää useita öitä. En varmaan joisi ollenkaan jos pajauttelu olisi laillista tai edes sallittua.

Vierailija
29/33 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Alkoholi on hermomyrkky, joka pitäisi hävittää ja tilalle tuoda vaikka kännipillereitä ja kannabistuotteita, joita voisi nauttia suun kautta, ei polttamalla, koska polltamisesta aiheutuu pahaa keuhkoille. Heroiinikaan ei varmaan oo yhtä vaarallista kuin etanoli.

Vierailija
30/33 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä saatto vetää viiden päivän rännin ja sitten nukkua hyvin eikä seuraavana päivänä ollut mistään krapulasta tietoa. Nyt jos tekis saman niin pitäis varmaan lähteä suljetulle. Ei ole enää sen arvoista.

Vierailija
31/33 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vaikka juo perjantaina niin meno on vielä hauskaa, mutta jos samaa jatkaa heti lauantaina niin viimeistään illalla alkaa koko touhu vain väsyttämään. Ihmistä ei ole ohjelmoitu elämään paljoa yli 30 ikävuoden.

Vierailija
32/33 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morkkis ja hormooneista johtuva krapulamasennus (ja pari päivää sen jälkeenkin) ovat todellakin eri asioita. Ihan normaalit asiat tuntuvat ylitsepääsemättömiltä, onneksi itse olen sen verran oppinut että tiedostan että se johtuu vain tuosta serotonista, ja seuraavana päivänä on jo parempi. Yritän siis olla vain ajattelematta niitä asioita mitkä pistävät masentamaan/ahdistamaan. Ja kyllä, iän myötä vain pahenee.

Vierailija
33/33 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule henkistä tai edes fyysistä krapulaa, mutta unie ei tule kunnolla kahteen yöhön kännien jälkeen, joten jätän mieluummin juomatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan