Keittiösuunnitelma?
Pitäis lähteä suunnittelemaan keittiöremonttia.
Tila on suuri, noin 30 neliötä mutta siinä ei ole yhtäkään ehjää seinää mikä aiheuttaa haasteita eli tarvitsen ammattilaisen apua. Minulla on mielikuva miltä haluan keittiön näyttävän mutta toimintojen sjoittelu aiheuttaa päänvaivaa. Lisäksi olen jotenkin jumittunut vanhoihin kaavoihin vaikka mitään vanhaa kuten vesipisteitä yms ei tarvitse ottaa huomioon, kaikki menee pohjia myöten uusiksi. Ikkunat ja ovet pysyvät paikallaan, ne täytyy huomioida.
Mitä firmaa/suunnittelijaa suosittelisit/käytit itse? Kokemuksia Ikean keittiöistä, olen kuullut laatu/hintasuhteen olevan hyvä?
Kommentit (10)
Ikean keittiössä on se vika, että täytepaloja tulee paljon koska kaapit eivät ole muokattavissa.
Olen käynyt 4 eri paikkaa tekemässä suunnitelman, ikea oli yksi näistä. Eniten pidin Puustellista, paljon valinnan varaa ja suunnittelija kävi kotona katsomassa tilat ja ottamassa mitat ennen suunnittelua. Hintava toki on, mutta tarjoukseen oli laskettu kaikki mahdollinen.
Uskon, että tulemme loppujen lopuksi päätymään tuohon puustelliin vaikka budjetti paukkuu.
mittaat kunnolla kaikki seinät, ovien ja ikkunoiden, pattereiden ja muiden paikat.
merkkaat nykyisen vesipisteen paikan pohjapiirrokseen (sen siirtäminen kallista).
marssit keittiöliikkeeseen ja annat suunnittelijan ideoida, etkä ehdottele niitä omia jumituksiasi ainakaan liikaa.
ole hyvä
Vierailija kirjoitti:
Ikean keittiössä on se vika, että täytepaloja tulee paljon koska kaapit eivät ole muokattavissa.
Olen käynyt 4 eri paikkaa tekemässä suunnitelman, ikea oli yksi näistä. Eniten pidin Puustellista, paljon valinnan varaa ja suunnittelija kävi kotona katsomassa tilat ja ottamassa mitat ennen suunnittelua. Hintava toki on, mutta tarjoukseen oli laskettu kaikki mahdollinen.
Uskon, että tulemme loppujen lopuksi päätymään tuohon puustelliin vaikka budjetti paukkuu.
Mitä tarkoitat täytepaloilla? Mietin olisiko se meidän tapauksessa ongelma koska tilaa ei kuitenkaan saa täsmällisesti "täyteen"
Oliko Puustellin suunnittelu hinnoiteltu erikseen? Vai sisältyikö se tulevan keittiön hintaan?
ap
Vierailija kirjoitti:
mittaat kunnolla kaikki seinät, ovien ja ikkunoiden, pattereiden ja muiden paikat.
merkkaat nykyisen vesipisteen paikan pohjapiirrokseen (sen siirtäminen kallista).
marssit keittiöliikkeeseen ja annat suunnittelijan ideoida, etkä ehdottele niitä omia jumituksiasi ainakaan liikaa.
ole hyvä
Kiitos =)
Kuten sanoin, vesipisteeseen ei tarvitse jumittua. Kaikki putket talon alla menee uusiksi joten vesipisten siirtäminen ei tässä tapauksessa maksa mitään.
Mittaukset olen jo tehnyt.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat täytepaloilla? Mietin olisiko se meidän tapauksessa ongelma koska tilaa ei kuitenkaan saa täsmällisesti "täyteen"
Oliko Puustellin suunnittelu hinnoiteltu erikseen? Vai sisältyikö se tulevan keittiön hintaan?
ap
No jos seinä on 3m ja kalusteille tulee mittaa 2.75m silloin tuohon loppu tilaan tulee täytepala. Meillä on myös iso keittiö mutta kyllä melkein joka seinälle tulevan täyte harmitti. Ikeassa on paljon kivoja juttuja mitä olisin halunnut mutta meidän tilaan ei saatu sopivaa keittiötä.
Olen kyllä kuullut paljon hyvää ikean keittiöistä
Ikea on ollut ainoa paikka missä suunnittelu maksoi toki maksun saa takaisin jos sieltä keittiön ostaa. Eli puustellin suunnittelu ei maksanut mitään.
Itse ainakin sain puustellilla ilmaisen suunnitelman, mutta kuvia ei saanut mukaan! Onneksi seuraavalla keittiösuunnittelijalla sai kuvat mukaan ja muistin kuitenkin mitä puustellilla oli ideoitu.
Parempaa palvelua saa muualta kuin Puustellilta. Ja hyvät kalusteet. Puustellin tarjous oli kolminkertainen muihin verrattuna. Kuitenkin yhtä ammattitaidolla tehdyn suunnitelman saa muistakin keittiöliikkeistä.
Emme voi tietää mikä liike teidän paikkakunnalla tarjoaa hyvän suunnitelman, kun se on ihan kiinni niistä persoonista, jotka siellä työskentelevät.
Eli menet vain mittojen ja pohjapiirustuksen kanssa muutamaan liikkeeseen pyytämään tarjouksen. Tietenkin sinun tulee myös tietää mitä tyyliä tavoittelet ja mitä toiveita sinulla on. Mutta nämä varmasti jo tiedätkin. Tarjouksen pyytäminen tarkoittaa sitä, että sinulta kysytään kaikki laatikoiden vetimiä myöten, joten hyvin valmiilla ajatuksilla ja mielikuvilla sinne kannattaa mennä.
Tarjousten pyytäminen on iso työ, mutta sillä se selviää mistä juuri teillä päin saa hyvin hinta-laatu-suhteen.
Minun kokemukseni on, että Keittiömaailmasta ja Prismasta sai edullisen keittiön, Iskusta keskihintaisen ja Puustellilla oli superkallista.
No me ainakin saatiin Puustellista todella hyvää palvelua. Tämä siis Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Parempaa palvelua saa muualta kuin Puustellilta. Ja hyvät kalusteet. Puustellin tarjous oli kolminkertainen muihin verrattuna. Kuitenkin yhtä ammattitaidolla tehdyn suunnitelman saa muistakin keittiöliikkeistä.
Emme voi tietää mikä liike teidän paikkakunnalla tarjoaa hyvän suunnitelman, kun se on ihan kiinni niistä persoonista, jotka siellä työskentelevät.
Eli menet vain mittojen ja pohjapiirustuksen kanssa muutamaan liikkeeseen pyytämään tarjouksen. Tietenkin sinun tulee myös tietää mitä tyyliä tavoittelet ja mitä toiveita sinulla on. Mutta nämä varmasti jo tiedätkin. Tarjouksen pyytäminen tarkoittaa sitä, että sinulta kysytään kaikki laatikoiden vetimiä myöten, joten hyvin valmiilla ajatuksilla ja mielikuvilla sinne kannattaa mennä.
Tarjousten pyytäminen on iso työ, mutta sillä se selviää mistä juuri teillä päin saa hyvin hinta-laatu-suhteen.
Minun kokemukseni on, että Keittiömaailmasta ja Prismasta sai edullisen keittiön, Iskusta keskihintaisen ja Puustellilla oli superkallista.
Meidän paikkakunnalta ei saa minkäänlaista keittiötä mutta lähimmässä kaupungissa on varmaan tarjolla kaikki mahdolliset vaihtoehdot Ikeaa lukuunottamatta. Mutta uskon kyllä että on persoonasta kiinni ja varmaan melko vaihtelevalla koulutuksessa/kokemuksella niitä suunnitelmia väsätään.
Täytyy vaan lähteä blankon pohjapiirroksen kanssa kierrokselle=) Tuskanhikeä pukkaa jo ajatuksin.
ap
Jankon Betoni hoitaa.