Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saatteko Torissa edelleen myytyä tavaraa?

Vierailija
30.09.2019 |

Tosi hiljaista ollut verrattuna esim. viime vuoteen, kun tein samanlaisen raivauksen kotona ja laitoin tavaraa myyntiin. Mielestäni hinnoittelu täysin vastaavaa yms. Myynnissä siis vaatteita (omia, ei lasten-) ja kodintavaraa. Lähes kymmenestä tuotteesta olen saanut myytyä yhden noin kahdessa viikossa, vaikka aikaisemmin oikeastaan kaikki myyntiin laitettu on tässä ajassa mennyt. Missä syy? Onko kyse sattumasta vai onko kaupankäynti Torissa muuttunut jotenkin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene mikään kaupaksi. Ei huonekalut, lasten tarvikkeet saati lasten vaatteet, vaikka on ihan uutta (jäänyt käyttämättä).  Hinnallakaan en ole pilannut ilmoituksia, mutta ei tule edes kyselyjä.

Vierailija
2/14 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon nihkeämpää. En tiedä myöskään miksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa ei myy mikään muu kuin Artekin huonekalut ja kultakorut halvalla trokareille.

Vierailija
4/14 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ilmoituksia koko ajan enemmän ts. yksittäisen ilmoituksen näkyvyys pienempi?

Vierailija
5/14 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt myydä todella laadukkaita huonekaluja kuolinpesästä, mutta ei myy. Nyt on kyllä ostajan markkinat niille jotka haluaa esim umpipuisia hyviä huonekaluja.

Vain valkoinen myy edelleen ja siitä sanon kyllä että juntit suomalaiset!

Vierailija
6/14 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole enää myynnissä kuin yksi kerran kokeiltu PS4 - peli. Ei mene kaupaksi.

Luulen ja toivon, että kohta kun täytyy taas alkaa katsoa lasten suksien yms sopivuutta, että saisin torissa liian pienet myytyä ja löytäisin sopivat tilalle.

En edes yrittänyt myydä muutosta ylijääneitä terassikalusteita, hyllyjä yms, vaan annoin naapureille.

Vierailija
7/14 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt myydä todella laadukkaita huonekaluja kuolinpesästä, mutta ei myy. Nyt on kyllä ostajan markkinat niille jotka haluaa esim umpipuisia hyviä huonekaluja.

Vain valkoinen myy edelleen ja siitä sanon kyllä että juntit suomalaiset!

Huonekalujen kanssa on hankalaa. Minulla olisi ollut tarve eräälle huonekalulle ja löysinkin juuri oikeanlaisen netistä. Ongelma on kuljetus. Se mööpeli olisi tullut vähän peijakkaan kalliiksi kuljetettuna Itä-Suomesta Helsinkiin. Sinne jäi, harmi.

Vierailija
8/14 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt toria ahkerasti viime aikoina.

Skippaan ilmoitukset joissa ei lue kunnolla kokoa, mahdollisia virheitä, ei puhelinnumeroa, eikä kunnollisia kuvia ja liian korkea hinta. Oikeasti moni tavara on siellä kalliimpi kuin uusi kaupassa. En myöskään pidä ilmoituksista joissa ei hintaa, tarjoa jotain ei saa minua kiinnostumaan.

Suurin osa ilmoituksista on huonoja eikä minulla ole mielenkiintoa nyhtää myyjältä lisätietoja.

Olen etsinyt erästä tavaraa kuukausia, niitä on myynnissä suht paljon mutta osalla hinta on 350,- ja halvin 40,- ihan älyttömät erot ja EU varmaan vaikea arvata kummalla hintaa ostin.

Vierailija
9/14 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sielläkin ole nykyisin käytössä se, että rahalla saa enemmän näkyvyyttä? Eli todennäköisesti tavarasi hukkuvat maksajien alle.

Vierailija
10/14 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset myyjät hinnoittelee liian kalliiksi. Esimerkki:

Viime aikoina olen katsellut kamera-objektiivia ja ne ovat Torissa yksityisillä olleet järjestään kalliimpia kuin mitä kameraliikkeet pyytävät vastaavista käytetyistä. Kameraliike on luotettavampi paikka ostaa ja lisäksi siellä palautusoikeus jopa käytetyille objektiiveille.

Viimeinen ostokseni oli objektiivi joka maksaa 1000e uutena. Torissa pari yksityistä myi sitä 700e hintaan. Kameraliikkeestä löysin kuitenkin virheettömän käytetyn 600e hintaan, ja kameraliikkeessä jopa palautusoikeus. Miksi siis ostaisin Torista? Torissa on liikaa onneaan kokeilijoita, ylihinnoitellaan tuotteet jos sattuisi joku tyhmä maksamaan niin paljon siitä.

Vierailija
11/14 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee itsellä ainakin hyvin kaupaksi, mutta hinta pitää olla kohdillaan. Käytetyn tavaran hintataso on tippunut kuin lehmän häntä. Ennen ostin lapsille ja itselle paljon merkkivaatetta kun niistä sai käytettynä melkein kolmasosan takaisin. Nyt on siirrytty halpiksiin, kun merkitkin pitää myydä puoli-ilmaiseksi. Lapset on tyttö ja poika, niin ei voi edes sisarukselle kierrättää. Helppo lahjoittaa eteenpäin kun ei ole isoja rahoja kiinni. Säästyy myymisen vaiva.

Vierailija
12/14 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Laitoin eilen kaksi huonekalua Toriin, toisen myyn ja toisen annan. Ilmaisesta tavarasta on tullut muutama viesti. Ensimmäiselle kyselijälle vastasin ja yritin sopia aikaa, mutta en enää saanut vastausta. Onneksi on muutama muu, jotka ehkä tavaran hakevat. Maksavasta tavarasta tuli heti ilmoituksen ilmestyttyä viesti, jonka kirjoittaja sekin katosi, eikä enää vastannut lähettämiini viesteihin. Mitä järkeä on kirjoittaa näitä "olen kiinnostunut, onko vielä myynnissä, milloin saa hakea" -tyyppisiä viestejä, jos ei kuitenkaan ole tavaraa hankkimassa?

Vierailija
13/14 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, enkä mene rekistöitymään. Skippaan samantien ilmoitukset, missä yhteystiedot sen takana.

Vierailija
14/14 |
30.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso matto myynnissä. Oli kesällä pesty ja kuivunut hitaasti jättäen maton haisevaksi. 50€ ja uusi pesu ostajalle. Ei kiitos! 😑