Yhtä aikaa raskaana??? Sisko, käly tai paras ystävä
Hei onko teillä ollut näin, että lasketut ajat sukulaisen/ perheenjäsenen kanssa ovat ihan yhtä aikaa?
Meille on lapsi tulossa, samoin kahdelle (!!) sisaruksellemme, ja jännittää, kun on jo nimikin valmiina, että miten toimitaan kohteliaasti ja järkevästi, ketään loukkaamatta, mutta niin ettei sisarusten lapsille tule samat nimet, kun ristiäiset melkein päällekkäin...?
Oletteko sanoneet nimen etukäteen luottamuksellisesti? Onko tämä hyvä vai ei?
Oletteko paljastaneet nimen heti lapsen synnyttyä, mutta pitäneet ristiäiset rauhassa myöhemmin..? Onko tämä hyvä vai ei?
Neuvoja miten toimia parhaalla tavalla?
Kommentit (42)
Miten tästäkin voi saada ongelman aikaan? Ihanaahan tuo on, kun on raskauskavereita. Avaa suunsa ja puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Miten tästäkin voi saada ongelman aikaan? Ihanaahan tuo on, kun on raskauskavereita. Avaa suunsa ja puhuu.
Etkö osaa lukea? Eihän se Aplle ongelma olekaan! Kysyy perheen nimistä, miten tehdä niiden kanssa? Sanoako etukäteen?
Minä odotin siskon ja ystävän kanssa samaanaikaan. Kenellekään vauva ei ollut esikoinen ja koimme saavamme toisiltamme vertaistukea. Lasten sukupuolista, nimistä ja kummeista keskusteltiin avoimesti jo raskausaikana. Minä sain tytön ja sisko ja ystävä saivat pojat. Nykyään lapset ovat jo koululaisia ja hyviä kavereita keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Minä odotin siskon ja ystävän kanssa samaanaikaan. Kenellekään vauva ei ollut esikoinen ja koimme saavamme toisiltamme vertaistukea. Lasten sukupuolista, nimistä ja kummeista keskusteltiin avoimesti jo raskausaikana. Minä sain tytön ja sisko ja ystävä saivat pojat. Nykyään lapset ovat jo koululaisia ja hyviä kavereita keskenään.
Ihana kuulla ❤️👍
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kauhea tilanne😒
Ovatko tarkoituksella vieneet ilon teidän odotukselta?
Että mitä? :O
Vierailija kirjoitti:
Kysyittekö toisianne ristiin kummeiksi?
Kysyittekö ylipäätään kummeja jo raskausaikana?
Voi miten ihanaa, oispa mullakin joku läheinen joka odottaisi yhtäaikaa! Vertaistukea on joutunut nyt netistä vaan etsimään.
Lapseni isän sisko oli raskaana samaan aikaan, serkuksille tuli muutama viikko ikäeroa.
Pidettiin yhteiset ristiäiset. Oli mukavaa. Serkukset ovat nyt parikymppisinä läheisiä keskenään.
Ihania nimiä: Julius, Eeli, Alvar, Artur, Aaron, Emil, kaikki OK kunhan eivät näitä laita.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni isän sisko oli raskaana samaan aikaan, serkuksille tuli muutama viikko ikäeroa.
Pidettiin yhteiset ristiäiset. Oli mukavaa. Serkukset ovat nyt parikymppisinä läheisiä keskenään.
Yhteiset ristiäiset?
Ei kiitos...
Vierailija kirjoitti:
Kivapa olisi avata suu ja puhua nimi etukäteen, kun on tavattu pitää omana tietona ristiäisiin asti 🤬 Nyt sitten tälläiset ovat pakkotilanteessa, että joutuu sanomaan nimen etukäteen, ettei tule samat nimet.
😠
Vierailija kirjoitti:
Niin, rippijuhlatkin pidettiin porukassa, serkukset oli samalla riparilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiset ristiäiset?
Ei kiitos...
Miksi ei?
Kenen lapsi syntyy ensin? Jos sinulla niin ei ole nimiongelmaa. Toinen vaihtoehto on ottaa nimet miehen suvusta, jolloin päällekkäisyyksiä harvemmin sattuu.
Tunnen yhden sisarkatraan, joiden lapsen syntyivät samana vuonna. Näistä serkuksistakin kolme synnytti samana vuonna. Eli ihan normaalia jos ollaan samaa ikäluokkaa.
Ei se nyt varmaan kauhean todennäköistä ole, että lapsille tulisi samat etunimet. Ja vaikka tulisikin, niin onko se nyt mikään maailmanloppu. Jos siis tuo on kynnyskysymys, että nimi paljastetaan vasta ristiäisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuli siskon lapsen kummi, sisko oli jo esikoiseni kummi. Ystävän lapsen kummit valittiin muualta. Raskausaikana kysyttiin. Ristiäisten välillä oli noin kuukausi. Siskon lapsi syntyi muutaman viikon aikaisemmin kuin minun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuli siskon lapsen kummi, sisko oli jo esikoiseni kummi. Ystävän lapsen kummit valittiin muualta. Raskausaikana kysyttiin. Ristiäisten välillä oli noin kuukausi. Siskon lapsi syntyi muutaman viikon aikaisemmin kuin minun.
Ihanan jouhevasti meni!!! Kuin elokuvista
Minun serkut aikoinaan saivat lapset kolmen viikon ikäerolla. Eivät halunneet kertoa nimiä kuin vasta ristiäisissä ja tytöille annettiin sama nimi (kumpikaan ei siis tiennyt etukäteen). "ongelma" ratkaistiin niin että toisen tytön kutsumanimeksi otettiin käyttöön tytön toinen nimi. Näin menty jo liki 20 vuotta ilman ongelmia.
Kauhea tilanne😒
Ovatko tarkoituksella vieneet ilon teidän odotukselta?