Arvostan niitä, joille auto ei ole joku omaisuuden mittari, jota pitää esitellä
Tiedän esim. yhden, joka tienaa yli 100000 € vuodessa, ajelee silti vanhalla Golfilla...
Kommentit (27)
Auto on huono omaisuuden mittari. Ajaisin varmaan edelleen 25 vuotta vanhalla autolla, mutta nykyisin tarvitsen autoa töissä. Ja sellaista, jonka kanssa ei tarvitse aina pelätä, milloin se jättää tielle.
Mä väitän että auto on omaisuuden mittari vain niiden mielestä joilla ei ole omaisuutta.
Minä taas arvostan hyvää (tehokasta) autoa ja olen valmis siitä maksamaan. Ei minulla sitä kuitenkaan ole tarvetta esitellä omaisuuden mittarina. En arvosta satojen tai tuhansien eurojen käsilaukkuja tai design-huonekaluja ja niistä en ole valmis maksamaan. Ymmärsitköhän pointin?
Vierailija kirjoitti:
Mä väitän että auto on omaisuuden mittari vain niiden mielestä joilla ei ole omaisuutta.
Ikean perustaja, miljardööri Ingvar Kampradkin ajoi ikivanhalla Volvolla.
Minulle auto on yksi lysti, kunhan sillä pääsee turvallisesti töihin ja mökille. Tietysti olisi mukavaa, jos ajaminen olisi mahdollisiman miellyttävää. Nyt tingin vm.2000 Yariksen kanssa joistakin ominaisuuksista, mutta se on silti ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikean perustaja, miljardööri Ingvar Kampradkin ajoi ikivanhalla Volvolla.
Hän olikin saita.
Pahin esimerkki mulle on edesmennyt Petteri Jussila 2000-luvun aivan alussa. Bmw:n maasturi, jotka oli silloin huudossa. Osti multa yhden tupakin 5€:lla tosi pöyhkeenä. Minulle se näyttäytyi jotenkin naurettavana, se meni niin yli jo. No, toivottavasti Petterillä on nyt silti hyvä olla.
Jos olisin rikas, ostaisin just jonkun golfin, mutta ottaisin siihen kaikki mahdolliset herkut, ison moottorin ja kaikki lisävarusteet! :)
Eipä tuo motorisoitu rullatuoli edusta minulle muuta, kuin ihmisen avuttomuutta.
Vanhasta romusta ei tiedä mikä kallis remontti on milloinkin edessä.
Kyl sopii bmw kuskina nauraa näille toyota variksille!
Vierailija kirjoitti:
Niin, joillakin on ne kuuluisat halvat huvit.
Vierailija kirjoitti:
Niiltä samoilta liukuhihnoilta ne sun krvänjatkeet on kotoisin, kuin monet halvemmat autot.
Samoin. Mun mies tienaa yli 100k vuodessa ja ajaa -07 Corollalla. :D
Vierailija kirjoitti:
Siksi sen voikin vaihtaa helposti ja halvalla johonkin toiseen, mutta parempikuntoiseen.
Ei laske arvo, kun ajaa pihalta kadulle.
Minulle auto on vain työmatkoihin pääasiassa tarkoitettu välttämätön väline mutta nykypoliitikot tuntuvat olevan sitä mieltä ettei sitäkään saisi olla. Kai ne haluaa että minä alan joko ajamaan kymmenien kilometrien vaihtelevat työmatkat polkupyörällä tai jään työttömäksi.
Kyllä monta vuotta itsellä ollut vanha corolla on miljoona kertaa luotettavampi kuin ihan uusi auto. Öljyt ja suodattimet kun muistaa vaihdella. Joskus ehkä jarrupaloja tai - levyjä. Kun ei ole pahemmin teknologiaa/älytekniikkaa, ei tarvi kantaa turhaa huolta. Yksinkertaisia ovat vaivat 20v. vanhassa autossa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhan romun varaosat on halpoja ja tekniikka niin yksinkertaista että mikä tahansa halpapaja fiksaa ne huokeasti kuntoon.
Mulle auto on kulkuväline ja kuten muutkin välineeni, sen pitää olla kunnossa. Voisin ajella tonnin nissanilla vaan kun halua. Tykkään uusien autojen ominaisuuksista ja automatiikasta, nautin ajon pehmeydestä ja esim. hyvistä valoista.
Niinpä ajan uudella autolla tai uudehkolla.