Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niin monella alle kolmekymppisellä nuorella on varaa ajaa 50k€ Audin/MBn maasturilla?

Vierailija
29.09.2019 |

Koko ajan tulee vastaan kalliita autoja joissa kuskit on järkiään alle kolmekymppisiä miehiä ja naisia. Ei mulla olis mitään tsänssiä ostaa noin kallista pirssiä

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leasing tuntuu ainakin olevan tosin 'in'.

Vierailija
62/70 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne jotka väittää että autorahoituksen käyttö on typerää, niin se kertoo heidän tietämättömyydestään raha-asioita kohtaan. Miksi pitää ilkkua jhöööö ostit sitten 50 tonnin auton rahotuksella, köyhä? Eikö oo rahaa ostaa itte? No ei ole, ja vaikka olisikin, sehän olisi silkkaa typeryyttä laittaa noin isot rahat AUTOON. Tai edes osa. Sillä sun parin tonnin kipolla on ihan turha keulia siinä vieressä, että kuinka se on maksettu käteisellä. Se ei tee susta mitenkään vauraampaa. Et voi tietää toisen talousasioita.

Joka tapauksessa se sun 50 tonnin auton arvo on 3 vuoden päästä enää n. 35 tonnia. Olis ihan jeppis maksaa edes sen verran sitä rahoitusta pois, ettei arvo laske nopeammin kuin kerkeät maksaa autoasi pois. Vai?

Vaihdan autoa usein. Viimeisen vuoden sisään mulla on ollut 5 autoa. Tämä 40 tonnin bemari sattuu oleen niistä kyllä nyt kallein. Tähän mennessä olen aina saanut ”omat pois” ja jos joskus tulevaisuudessa niin ei tapahdu, se on tietoinen oma valinta. Ajan niin paljon että maksimi aika mitä pidän autoa olisi varmaan vuosi.

Miten voit saada omasi pois? Eikös tollasesta 50t autosta tipu arvosta välittömästi 5t, kun ajat liikkeestä ulos? Kun teet sen 5 kertaa vuodessa, niin kummallista saada omansa pois.

Pesen rahaa c alkavalle moottoripyöräjengille tuomalla autoja saksasta. Autot maksetaan käteisellä ja papereihin laitetaan mitä sattuu hintoja.

Nyt ymmärrän, mitä tarkoitit tällä: "Selkeästi tästä et tiedä itse mitään"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi vain sille yhdelle vinkujalle :  saksalaiseen premium tason autoon ei tarvitse tehdä kokoajan kalliita autoremppoja.  Muistelet nyt jotain isoisän autoja,  joka olikin mätiä jo kolmen talven jälkeen.  Autojen materiaalit ja tekniikka on nykyisin ihan huippuluokkaa.           Ja sitten niistä nuorten palkoista.   Meidän nuoripari tienaa vuodessa yhteensä   yli 170 000, ja siihen päälle vielä bonareita. Joku kaukomaan matka tehdään ykkösluokassa. Muutenkin meidän perheessä on aina harrastettu opiskelua ja työntekoa. Eivät he todellakaan tarvitse talousapua meiltä vanhemmiltaan, vaikka usein yhdessä syödäänkin.

Vierailija
64/70 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi vain sille yhdelle vinkujalle :  saksalaiseen premium tason autoon ei tarvitse tehdä kokoajan kalliita autoremppoja.  Muistelet nyt jotain isoisän autoja,  joka olikin mätiä jo kolmen talven jälkeen.  Autojen materiaalit ja tekniikka on nykyisin ihan huippuluokkaa.           Ja sitten niistä nuorten palkoista.   Meidän nuoripari tienaa vuodessa yhteensä   yli 170 000, ja siihen päälle vielä bonareita. Joku kaukomaan matka tehdään ykkösluokassa. Muutenkin meidän perheessä on aina harrastettu opiskelua ja työntekoa. Eivät he todellakaan tarvitse talousapua meiltä vanhemmiltaan, vaikka usein yhdessä syödäänkin.

ttu sä oot pelle. Aja vaikka seinään sillä premiumillas.

Vierailija
65/70 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mikä ottaa päähän on se että jengi luulee että nämä pellet ovat oikeasti jotain menestyviä. Kuka sitten saa kaikki naiset, se joka ajaa bemarilla, merkkivaatteet päällä, käy mielenkiintoisissa paikoissa lomilla, bilettä, vai se joka hoitaa talouttansa järkevästi?

Tietty joskus nelikymppisenä totuus on sitten tullut julki. Sitten saa se tunnollinen mies hoitaa jänn ämiehen kakarat kun tarjolla on vaan noitten miesten yyhoo jämät. Koska eihän suomalaiselle naiselle kelpaa vanhempi mies niin ei ole saumaa nuoriin ja lapsettomiin.

Sen olen huomannut, että useimmiten nämä oman elämänsä piensijoittajat ovat pihiä porukkaa, joiden tavoitteet ovat jossain vuosikymmenten päässä. Naiset eivät syty piheistä miehistä. Siinä yksi syy.

Niinpä. Mutta se lapsen kasvattaminen onkin myös vähän pitkäjänteisempi projekti. Kannattaisi ehkä sittenkin valita mies joka osaa suunnitella elämäänsä. Ihan senkin takia ettei sitten eläkepäivillä tarvitse kaivella pulloja roskista.

Noh mitä sitä ei nyt tekisi ihanan jännämunan takia.

Vierailija
66/70 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu naapurissa nuori perhe, saman ikäiset vanhemmat kuin me ja saman ikäiset kaksi lasta. Heillä on kaksi uudehkoa autoa, meillä yksi vanha. Muutenkin vaatteensa ja lastenvaununsa ovat aina uusinta huutoa.

Olen heitä kadehtinutkin hieman, mutta kerran jutellessa kävi ilmi, että perheen äidin piti päättää ostaako lihaa ja kaurahiutaleita vai hedelmiä, kun rahat ei riitä kaikkeen. Piti vielä viikko tms. selvitä palkkapäivään. Siitä päivästä eteenpäin en ole kadehtinut, tajusin että juuri siksi meillä on vähän vanhempaa kaikki tavara, että en halua ruokakaupassa miettiä mitä ostan.

Vierailija
67/70 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan n. 80 tonnia vuodessa ja ajan 12v vanhalla toyotalla, ei tarvitse pönkittää egoa ylihintaisella autolla. Jokainen saa tehdä rahoillaan mitä haluaa, jos se kallis auto rahoituksella hankittuna tuottaa mielihyvää niin ei siinä mitään.

Vierailija
68/70 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos isot asunnot jo haukuttu.  Kai ne ovat kalliimpia kuin autot. Jos on lapsena asunut tosi ahtaasti tuskin enää ikinä ahtautuu sellaiseen. Kyllä Suomessa työssäkäyvä saa ihan millaisen auton haluaa.

Vierailija
69/70 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan n. 80 tonnia vuodessa ja ajan 12v vanhalla toyotalla, ei tarvitse pönkittää egoa ylihintaisella autolla. Jokainen saa tehdä rahoillaan mitä haluaa, jos se kallis auto rahoituksella hankittuna tuottaa mielihyvää niin ei siinä mitään.

Kannattaa kuulemma vaihtaa 5 kertaa vuodessa, niin tulee halvaks.

Vierailija
70/70 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaimmat ovat kaikkein tyytymättömämpiä tutkimusten mukaan, joten mitä väliä. Minulle itselleni tulee kaikesta tavaralla pröystäilystä (jos olen sellaista joskus yrittänyt) jotenkin täysin vieras, ehkä hieman nolottava tunne suhteessa siihen, mitä olen sisimmältäni ja käsityksistäni elämään.

Sanotaan, että ihmisillä ja yhteisöillä on kaikessa pyrkimys suurempaan, luin näin melko äskettäin jostain tutkimuksesta - pitänee paikkansa melko hyvin. Minulle tuo on täysin vierasta, varsinkin sellainen ajatus, että asuisin jossain tuhannen neliön luxus-asunnossa, jossa olis kullatut vesihanat, kalliita kristallikruunuja, kalleimmat kodinkoneet, huonekalut ja muuta sellaista. Tai että ajaisin autolla, joka maksaisi miljoonia, ja jota kaikki ihmettelisivät.

Se, että pyrkisin osoittamaan rahalla minuuttani, tarkoittaisi sitä mielessäni, että en pyri suhtautumaan muihin ihmisiin tasavertaisesti, vaan pyrin juuri sillä materiaalisella erottautumisella viestimään jostain paremmuudestani, sellainen minulle tulee mieleen väistämättä omalla kohdallani. Kuitenkin suhtaudun ihmisiin tasavertaisesti, joten minulle tuollainen luxus ei sitten sopisi. Tuollaisesta tulisi myös ajatus itsestäni, joka on niin pieni henkisesti, että sen on näytettävä, että tässä sitä nyt ollaan.

Itsessään tavaroiden hienouskaan ei kiehdo minua kuin hetken, sitten se latistuu mielessä aika nopeasti. Jotta taas saisi sen tunteen, täystyisi hankkia vielä hienompi.

Suurten rahojen tuoma ainoa hienous olisi vapaus kaikesta. Toisaalta voisi tulla rahan kärkkyjiä ja kaikenlaisia hyväksikäyttäjiä elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi