Voi ei! Meistä tuli sittenkin "Prisma" perhe.
Vannoin kautta kiven ja kannon etten tule olemaan koskaan sellainen ostoskärryt kukkuroillaan perjantaina Prismassa haahuileva perheostelija. Ennen käytiin kaupassa 4-7krt viikko ja ostettiin sitä mitä juuri silloin teki mieli. Nyt kun perheeseen syntyi vauva niin homma on mennyt siihen että 2krt viikossa kannetaan kotiin ostoskärryn täydeltä tavaraa. Samalla hävikin määrä on lisääntynyt, kun ei millään osaa arvioida koko viikon tarpeita kerralla. Niin se elämä muuttuu, joten nähdään KAUPASSA ostoskärryt pulleina :(
Kommentit (54)
Lapsiperheen ostosmatkailu Prismaan kerran viikossa voi olla joko kivaa tai ikävää. Paljolti itsestä kiinni, miten lasten kanssa osaa olla ostoksilla ja antaa heille aikaa ihmetellä ja kysellä. Prismasta alkoi löytymään paljon ihan uusia, minulle tuntemattomia tavaroita, kun lapset alkoivat kysylemään niistä. Lapsi myös oppii siinä sivussa kaikenlaista. Mihinkään kahden minuutin pikapistäytymiseen ei kannata lapsia ottaa mukaan.
Me teemme ruokalistan useamman päivän päähän, ja ostamme tarpeeseen. Perhe tosin jättää säännönmukaisesti tulematta mukaan ruokakauppaan, joten "Prisma-perhe" on muuntunut muotoon "yksin täysiä ostoskärryjä Prismassa työntelevä ja perheen ainoan ajokortin omistava mies".
Minäkin käyn mielelläni Prismassa vaikka mulla ei ole perhettä :). Tai on mulla avomies ja kissa, lasketaanko ne perheeksi?
En ihan ymmärrä tuota Prisma shoppailua perheen ajanviettotapana. Meillä käytiin vuorotellen kaupassa kun lapset olivat pieniä, lasten koko ja jalankuva riittivät myös vaateostoksilla. Miksi raahata pieniä lapsia kauppaan vapaa-ajalla kun voi olla ulkona touhuamassa tai kotona leikkimässä? Ravintolat, kirjastot, teatterit ym julkiset tilat olivat mukavampia paikkoja opettaa käyttäytymistä julkisilla paikoilla kuin raahata väsyneitä tai energisiä lapsia töllistelemään hyllyrivejä.
Me olemme iloinen ja ylpeä prismaperhe. Meillä on iso perhe, ja muutamassa eri maassa asuneena pitää kyllä todeta, että Prisma on kauppojen eliittiä, ihan globaalisti. Sieltä saa kaiken tarvittavan, ja nykyään esim satokauden kasvikset ovat ihanasti esillä. Esim Usassa kauppojen valikoimat ovat niin huonot, että lähes kaikessa käyttötavarassa pitää turvata Amazoniin. Suomessa voi käydä prismassa!
Mä oon näemmä prismaperhe ihan yksikseni. Käyn kerran viikossa ja ostan viikon ruuat kerralla. Hävikkiä ei tule kun opettelee arvioimaan syömäänsä ruuan määrää. Sinne kauppaan kun pääsee takaisin, jos ruoka loppuukin aiemmin kuin arvioin.
Vierailija kirjoitti:
Me olemme iloinen ja ylpeä prismaperhe. Meillä on iso perhe, ja muutamassa eri maassa asuneena pitää kyllä todeta, että Prisma on kauppojen eliittiä, ihan globaalisti. Sieltä saa kaiken tarvittavan, ja nykyään esim satokauden kasvikset ovat ihanasti esillä. Esim Usassa kauppojen valikoimat ovat niin huonot, että lähes kaikessa käyttötavarassa pitää turvata Amazoniin. Suomessa voi käydä prismassa!
Aamen. Mä asun nyt pienehkössä kaupungissa Englannissa ja oikeasti ikävä prismaa. Varsinkin kun tänne muuttaessa sai jotakin astiapyyhettä sun muuta metsästää tosissaan kun ruokakaupat, 3kpl lähistöllä, on kaikki pieniä ja oikeasti myy vaan sitä ruokaa ja tuurilla pyykinpesuaimetya ja saippuaa. Kaikki tarvittava piti käyä hommaamassa eri liikkeistä ja lopulta mulla tais olla 7 eri kaupan tuotteita + ruuat ennen kuin oli kasassa kaikki mitä tarvii asuntola elämiseen mikä ei mahtunut lähtiessä matkalaukkuun. Suomessa oisin vaan hakenut kaiken hengareista tarraharjaan ja pyyhkeisiin sieltä Prismasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinne kauppaan pitää kaikkien rahautua? Eikö toinen voi jäädä kotiin siksi aikaa lasten kanssa. Tai tilaa kauppakassi palvelun.
Just tämä. Joku meille aikoinaan päivitteli, etteivät meidän lapset opi käymään kaupassa, kun jätin lapset isän hoitoon ja lähdin ostoksille yksin. Mutta kuulkaa, kyllä ne ovat oppineet, ja kasvaneet ihan pärjääviksi aikuisiksi vaikkemme laadukasta perhaikaa Prismassa yhdessä viettäneetkään.
Ap:lle antaisin kyllä vinkin tehdä ostokset netistä, siinä olisi pakko suunnitella ja miettiä viikon ostoksia, eikä tulisi sitä hukkaamenevää.
Prismoja ja lapsiperheitä vastaan minulla ei ole mitään, päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamen. Mä asun nyt pienehkössä kaupungissa Englannissa ja oikeasti ikävä prismaa. Varsinkin kun tänne muuttaessa sai jotakin astiapyyhettä sun muuta metsästää tosissaan kun ruokakaupat, 3kpl lähistöllä, on kaikki pieniä ja oikeasti myy vaan sitä ruokaa ja tuurilla pyykinpesuaimetya ja saippuaa. Kaikki tarvittava piti käyä hommaamassa eri liikkeistä ja lopulta mulla tais olla 7 eri kaupan tuotteita + ruuat ennen kuin oli kasassa kaikki mitä tarvii asuntola elämiseen mikä ei mahtunut lähtiessä matkalaukkuun. Suomessa oisin vaan hakenut kaiken hengareista tarraharjaan ja pyyhkeisiin sieltä Prismasta.
Ulkomailla asuva sisareni viettää kevyesti Cittarissa kolmekin tuntia, ja nauttii just siitä mitä mitä tahansa saa saman katon alta, ja mihin kellonaikaan vaan. Heidän maassa ruokakaupat menee kiinni noin klo 18, lauantaisin ehkä klo 14 ja sunnuntaisin ovat kiinni. Vaan ei meidän Cittari!
Vierailija kirjoitti:
En tajua näitä prismaperheitä. Meillä mies hoitaa mielellään ja tehokkaasti kauppaostokset yksin, sillä aikaa puuhailen kaikkea mukavaa lasten kanssa kotona.
Miksi vietäisiin ne lapset loisteputkilamppujen alle riehumaan? En ymmärrä.
Ollaan myös harkittu että hoidettaisiin ruokaostokset kotiinkuljetuksella, rauhallinen aika perheen kesken on kullanarvoista!
Meillä lapset eivät riehu kaupassa vaan ovat äidin ja isän apuna hakemassa ja vertailemassa tuotteita, liimaamassa tarralappuja ja laittamassa ostoksia kassiin. Ei ihmekään, että teillä riehuvat, kun kauppa on jotain suurta ja ihmeellistä. Vähän niin kuin huvipuisto tavallisille lapsille.
Minusta oli mukavaa hoitovapaalla ollessani, kun mies jäi illalla kotiin lasten kanssa ja minä pääsin viettämään Prismaan laatuaikaa ihan yksikseni. Muutoin kävin tekemässä täydennysostoksia lasten kanssa pyörällä ja vaunuilla lähikaupassa.
Nyt työelämään palattuani käyn lasten kanssa yhdessä Prismassa päiväkodin jälkeen. Perjantai on mukava Prisma-päivä, koska silloin siellä on kaikki maistatukset. Hauska nähdä lapsen naama, kun hän hörppää jotain makeuttamatonta granaattiomena-inkiväärimehua...
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapuriin muutti prismaperhe. Hyi. Kersa huutaa ja kiljuu jatkuvasti, lastenrattaat vie tilaa PYÖRÄvarastossa, kauhea älämölö aina kun tulevat rappukäytävään.
Prisma-perhe ei tarkoita samaa kuin wt-perhe.
Vierailija kirjoitti:
Asuimme rempan aikana rapussa, jossa oli poliisit lähes joka päivä ulko-ovella.
Taidan käydä tänään vähän hitaalla, kun jäin ihmettelemään, että kauheaa kun täytyy asua rapussa remontin ajan.
Asuimme rempan aikana rapussa, jossa oli poliisit lähes joka päivä ulko-ovella. Nyt jo takaisin, ja kun tulen kotiin, ei tarvitse pelätä millainen seko avaa oven. Päihdeperheet vaihtaisin sekunnissa prismaperheisiin, joiden kotoa tulee rappuun ruuan tuoksu. Voi hyvät hyssyt mikä humblebrag.