Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini ilmoitti muuttavansa poikaystävänsä luo ja katkaisevan välit, jos teemme vielä lapsen

Vierailija
29.09.2019 |

Tyttö on kuukauden päästä 17, poikaystävänsä 19. Olemme mieheni kanssa miettineet toista lasta, sain tyttäreni todella nuorena ja olen vasta alle 35-vuotias, joten vielä olisi hetki aikaa saada lapsi. Olemme keskustelleet vauvasta myös tyttäreni kuullen, että mahdollisesti olisi sisarus tulossa. Hän ei ole suhtautunut asiaan olleenkaan hyvin ja nyt on ollut ajatus jäissä. Pitäisikö odottaa, että tytär muuttaa ilman ovien paukuttelua pois kotoa vai miten tässä tilanteessa olisi hyvä toimia? Tiedän kuitenkin, että vaikka aikaa vielä on, niin ei loputtomiin.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävän luo muutetaan jos halutaan asua sen kanssa. Vanhempien tekemisillä ei pitäisi olla päätökseen mitään vaikutusta.

Vierailija
22/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se outoa miksi ihminen jolla on jo teinejä hankkii lisää lapsia ja sitten olettaa teinien toimivan ilmaisena työvoima. Näitä vauvoja ei voi myöskään kasvattaa samalla tavalla kuin ne teinit kasvatettiin vaan lellitään pilalle ja aiheutetaan kotona melua sekä puretaan turhautumista teineihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan sitä lasta ei tehdä isosiskon hoidettavaksi tai väljähtyneen parisuhteen paikkaamiseksi... ei toimi.

Vierailija
24/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo.

Vierailija
25/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei ilmeisesti ole teinin isä? Oletteko olleet kauan yhdessä? Sinä olet tärkeä teinille, eikä haluaisi ”menettää” sinua. Uskon, että hän testaa, onko hän edelleen yhtä rakas ja tärkeä sinulle!

Vierailija
26/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP!

Mulla oli aikoinaan 10 vuotta ikäeroa sisareeni. Aiheutti ihan järjettömän paljon ongelmia, kun vanhemmat tosiaan piti tiukasti kiinni siitä, että "isosiskon kuuluu hoitaa sisarustaan".

- uutta perhekokoa ei huomioitu asunnon koossa. Meitä oli sitten uuden vauvan lisäksi kolme muuta, jotka ei nukkuneet.

- mun menoilla ei ollut enää mitään väliä, koska kyllähän äidin ja isän parisuhde, kuntoilu, oma aika ja työmatkat meni kaiken edelle viikkorahan menetyksen uhalla (se viikkoraha, josta mun piti itse ostaa kuukautissuojat). Minut määrättiin lastenvahdiksi useita kertoja viikossa siskolleni ilman sopimista tai ennakkovaroitusta, joten ystävyyssuhteiden ylläpito tai harrastukset oli mahdottomia koulun ulkopuolella.

- sain jatkuvasti kuulla miten huono tytär ja isosisko olen, kun mua ei enää kiinnostanut tämän hoivaamiseen pakottamisen jälkeen leikkiä siskoni kanssa. Ja kyllähän minä vihasin häntä, koska yhtäkkiä minusta tuli palkaton au pair ilman mahdollisuutta vaikuttaa asiaan itse.

Opin kuitenkin rakastamaan siskoani ja aikuisena olemme hyvissä väleissä. Tosin siskoni saa kyllä hoitaa vanhempani sitten, kun tarvitsevat apua.

Vierailija
27/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hankitte lapsen, tytär säästyy päätymästä liian nuorena äidiksi, kun hän saa todellisen kuvan vauvaperheen elämästä. Minä olin 12-vuotias, kun pikkuveljeni syntyi ja jouduin kyllä kaitsemaankin veljeäni suht usein. Pidin vejestäni, mutta vannoin 14-vuotiaana, että "en tee yhtään lasta koskaan". No ajan myötä ja oikean miehen löytymisen jälkeen mielipiteeni muuttui, mutta vasta 35-vuotiaana. Minulla ei kuitenkaan ollut pakkomiellettä hankkia lapsia, kuten useilla naisilla on. Elämäni oli muutenkin todella hyvää, sain opiskella, matkustella, tehdä työtä hyvässä työpaikassa ja minulla oli hyvä mies.

Vierailija
28/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, realityä piti tulla kohtaan 28/27

Vierailija
29/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti teette kuten perheen teini haluaa. Siinä on terve lähtökohta tulevaisuuteen!

Vierailija
30/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin sinulla ei vissiin ole muuta elämää, kuin lasten teko. Ehkä olisi aika panostaa enemmän jo tekemääsi lapseen, tukea koulutuksessa, matkustaa hänen kanssaan ja avustaa rahallisesti häntä. Jotenkin tuntuu että sinulle on helppoa vaan tulla raskaaksi ja antaa muiden kasvattaa teinisi. Puhut teinistä, etkä lapsesta. Aika törkeää.

Ap:lla on yksi lapsi, joka on pian täysi-ikäinen. Mistä tuon keksit, että ei ole muuta elämää, kuin lasten teko. Aika törkeää.

Ohis

Vierailija
31/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli isosisko 16-vuotiaana ja uudestaan 18-vuotiaana. Tein kesäisin hyvää tiliä kun minua lahjottiin viikoksikin 2-4 -vuotiaiden lapsenvahdiksi.

Ei mikään wt-perhe, leski-isäni lähti uudelle kierrokselle nelikymppisenä.

Vierailija
32/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli isosisko 16-vuotiaana ja uudestaan 18-vuotiaana. Tein kesäisin hyvää tiliä kun minua lahjottiin viikoksikin 2-4 -vuotiaiden lapsenvahdiksi.

On wt-perhe. Aina kun tekee lapsia useammalle kuin yhdelle puolisolle, on wt, oli leski tai ei. Mites pappaisi jaksoi hoitaa kersojaan?

Vierailija
33/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini ei lapsilukua päätä, mutta tekin olette toimineet inhottavasti kun tuollaista puhutte hänen kuullen. Ei lasten tekoa kuulu pohtia omien lasten kanssa eikä heidän kuullen. Kaikki aikuisten asiat ei kuulu lapsille, oli lapsi miten vanha tahansa.

Vierailija
34/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On wt-perhe. Aina kun tekee lapsia useammalle kuin yhdelle puolisolle, on wt, oli leski tai ei. Mites pappaisi jaksoi hoitaa kersojaan?

Trololoo.

Mutta kysymykseesi vastaten: varsin hyvin. Mahdollistin heille parisuhdeaikaa, ja minä sain opiskeluun tukea. Näin ne vähemmän katkerat perheet toimii.

Vierailija
35/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaa nyt edes niin kauan, että hän ehtii muuttaa luonnollisesti omilleen.

Tai edes lukio/Amis loppuun.

Vierailija
36/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trololoo.

Mutta kysymykseesi vastaten: varsin hyvin. Mahdollistin heille parisuhdeaikaa, ja minä sain opiskeluun tukea. Näin ne vähemmän katkerat perheet toimii. <3

Olisi se sulle muutenkin opiskeluun tukea antanut.

Vierailija
37/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lisääntykö enää.  Maailmaan ei pidä tehdä yhtäkään itsekästä kakaraa lisää.

Vierailija
38/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trololoo.

Mutta kysymykseesi vastaten: varsin hyvin. Mahdollistin heille parisuhdeaikaa, ja minä sain opiskeluun tukea. Näin ne vähemmän katkerat perheet toimii. <3

Wt-isin pikku aisuri ❤️

Vierailija
39/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viestin 27 pohjalta käykää teinin kanssa keskustelu ja miettikää itse valmiiksi mitä vauva tuo tullessaan teille:

a) onko teillä tilaa / varaa hankkia tilaa niin, että kaikkien uni ei häiriinny vauvan takia

b) kuinka paljon isosisaruksen oletetaan osallistuvan pikkusisaruksen hoitoon ja miten (ennalta sovitusti, miten palkkaus jos vastuu hänellä kokonaan)

c) oletteko aidosti valmiita vauvaperhe-elämään jossa on myös teini?

d) koska teinin ja vauvan ikäero on niin suuri, älkää odottako ihmeitä sisarussuhteelta. Te voitte tukea sitä, mutta ette pakottaa. Teinin näkökulmasta uusi sisarus tuntuu varmasti samalta kuin ajatus, että haluatte adoptoida perheeseenne alienin.

Vierailija
40/47 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trololoo.

Ahaa, olen saanut tukea ja apua ihan ilman mitään ehtoja. Niin ne normaalit perheet toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä