Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko muutaman päivän ikäisen vauvan kanssa mennä hääjuhliin muutamaksi tunniksi?

Vierailija
29.09.2019 |

Onko tähän jotain esteitä?

Kommentit (36)

21/36 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää kyllä vedän vain aikuisille sitten omaani joskus, en jaksa jokapaikassas rääkyvii vauvoja/lapsia, edes joku tilaisuus ilman!

Vierailija
22/36 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin voinut harkita jos kyseessä olisi ollut esim sisarukseni häät ja ne olisivat olleet meidän kotipaikkakunnalla eli ei turhaa matkustamista, Kavereiden tai kaukaisempien sukulaisten häihin tai kauempana pidettäviin häihin en olisi lähtenyt tuollaisessa tilanteessa,

Jos äiti ja vauva kunnossa niin ei mahdotonta. Mutta monesti tuossa vaiheessa saatetaan olla vielä laitoksella vauvan kanssa ja esim esikoisen jälkeen tuossa vaiheessa vaatteeni olivat melkein koko ajan maidossa (rinnat vuoti tolkuttomasti ja vauva okseni usein ja paljon maitoa). Lisäksi olin synnytyksen jälkeen niin kipeä ja väsynyt eikä varmaan mitkään normaalit juhlavaatteetkaan olisi sopineet.

Lisäksi vauvan terveys olisi huolettanut ja jos olisin mennyt juhliin vauva olisi ollut vaunuissa tai vain minun tai mieheni sylissä. Ei tosiaankaan olisi kiertänyt sylistä syliin keräämässä pöpöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi tautien takia, enkä varmaan itse jaksaisi myöskään. Kesällä voisi olla ok, flunssakaudella typerä riski.

Vierailija
24/36 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset jo parinkympin paremmalla puolen ja silloin aikoinaan neuvolassa sanottiin, että kotona ollaan eka kuukausi just vastustuskyvyn kasvamisen takia. Eikö tämän päivän äidit jaksa olla vaan pitää olla heti menossa kaikki kaupat ja juhlat?

Vierailija
25/36 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ihmeessä, ja imetä kanssa kesken vihkiseremonian, jotta mahd. moni ihminen altistuu maidon löyhkälle ja vauvan p*skan katkulle.  Tuki kanssa kirkon ovi vaunuillasi. 

Hämmentää nämä sinun kirjoituksesi. Millainen ihminen käyttää näin rumaa kieltä ja jankkaa tällaisissa ketjuissa.

Vierailija
26/36 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan menisi valuvine maitorintoineni :D 

Vierailija
27/36 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi mennä? Mitä jos on joku järjestää kotonasi häät (sinulla on vaikka hienot tilat siihen) ja sitten satut saamaan lapsen etuajassa, mutta niin että kaikki menee hyvin ja kaikki ovat terveitä ja hyvinvoivia. Pitäisikö perua läheisen häät koska satuit saamaan vauvan?Jos ei, niin miksei voisi mennä sitten myös samalla häihin?

Vierailija
28/36 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, älä mene pilaamaan hääparin ainutlaatuista päivää.

Vierailija
29/36 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennäkin. Olin molempien synnytysten jälkeen nopeasti hyvässä kunnossa, ja lähdinkin vauvan kanssa liikkeelle aika pian. Kyllä niitä pöpöjä tulee kotiinkin töissä käyvän miehen ja kavereilla käyvän esikoisen mukana.

Häissä hengailisin jossain taka-alalla, ja heti jos vauva alkaa kitisemään, pois.

Vierailija
30/36 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/36 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menisin sisareni häihin kuten kyseessä oleva henkilökin meni. Hanki oma elämä.

Vierailija
32/36 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki lapselle joku tosi luotettava vahti pariksi tunniksi (imetysväli), jolloin käyt itse onnittelemassa hääparia - jos siis haluat ottaa riskin oman terveytesi suhteen. Mutta mitään järkeähän tuossa ei ole.

Siis miksei ole järkeä? Siksikö, että äiti saattaa sairastua?

Vierailija
33/36 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä menisin sisareni häihin kuten kyseessä oleva henkilökin meni. Hanki oma elämä.

Hanki sinä elämä.

Vierailija
34/36 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
35/36 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on mielipidegallup, ohittakaa.

Jos ei, asia on yksiselitteinen. Noudata neuvolan ohjeita, ihan vauvan terveyden (pahimmassa tapauksessa hengen) takia. Jos itse on pakko päästä, hommaa vauvalle kokenut hoitaja kotiin.

Vierailija
36/36 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki lapselle joku tosi luotettava vahti pariksi tunniksi (imetysväli), jolloin käyt itse onnittelemassa hääparia - jos siis haluat ottaa riskin oman terveytesi suhteen. Mutta mitään järkeähän tuossa ei ole.

Siis miksei ole järkeä? Siksikö, että äiti saattaa sairastua?

Siksipä juuri.

Käytännössäkin olin itse ei-juhlakunnossa muutamat päivät synnytyksestä.

Hyrskyvä maito ja valuva veri yksi syy, mahdottomuus istua toinen syy.

En olisi voinut olla tilaisuudessa kuin hetken, miksi siis nähdä se vaiva ja rasitus, mitä tuo hetki olisi edellyttänyt.

Olisin halunnut välttää vauva-onnitteluhalaukset (arkojen rintojen ja kaikkien tartuntavaarojen takia) ja olisin tietenkin kaivannut vain vauvani luo, koska minun biologiani oli sellainen.

Silloin kun minä synnytin, sairaalassa pidettiin vähintään neljä päivää. En nuorinpienkaan kohdalla olisi ollut valmis suoraan sairaalasta häihin, vaikka olinkin hyväkuntoinen ja voimissani.

Jokainen tietenkin harkitsee kohdallaan, ottaako mahdolliset terveys- ja epämukavuusriskit.