Mies haluaa tauon
Olemme olleet yhdessä vajaan vuoden. Olemme edenneet hitaasti, mutta kuitenkin rakastuneet hyvin vahvasti. Mies on alusta alkaen kertonut minulle aika avoimesti elämästään ja ongelmistaan. Hänellä siis selkeästi jonkin asteinen (mielestäni suht vakava siihen nähden, miten nuori on) masennus, jatkuvaa stressiä ja työkiireitä ja kokee olevansa yksinäinen ja ettei hänestä välitetä (omistaa kavereita ja perheen, mutta ei koe heitä sellaisiksi, jotka oikeasti välittäisivät). On sanonut, että minä olen hänen elämässään ollut oikeastaan ainoa joka on tosissaan välittänyt ja ymmärtänyt.
Asumme vierekkäisillä paikkakunnilla, meillä on välimatkaa n. 30km, mutta silti tapaamisemme ovat olleet lähinnä 2viikon välein. Minua on ajoittain häirinnyt tämä kovastikin, sillä olisin halunnut nähdä useammin, ja mies aina sanoo että hänkin haluaisi, mutta on niin paljon kiireitä. Lupaa joka kerta kuitenkin yrittää järjestää aikaa, mutta ikinä sitä ei kuitenkaan tapahdu. Tämän takia minä olen myös kerran ottanut eron miehestä, mutta palasimme jo parin viikon kuluttua takaisin yhteen.
Edellämainittu ei ole suhteen ainoa ongelmakohta, mutta en tässä jaksa alkaa nyt avaamaan muita sen tarkemmin. Yleisesti ottaen kuitenkin siis se, että minä tarvitsisin enemmän aikaa ja huomiota häneltä, kuin hän pystyy antaa.
Eilen sitten pienen vastoinkäymisen seurauksena mies ehdotti, että pidettäisiin tauko. Tottakai minä suostuin, koska mitä muutakaan olisin voinut tehdä. Hän sanoo rakastavansa minua enemmän kuin on ketään koskaan rakastanut ja tahtoisi oikeasti olla kanssani, mutta tarvitsee nyt aikaa miettiä itseään ja järjestää asioitaan. Tällä hetkellä hän ei pysty antamaan suhteeseemme niin paljon kaiken muun ohella, että se olisi onnellinen ja molempia tyydyttävä. Ymmärrän tämän ja keskustelimme asiasta rauhallisesti. Kehotin miestä menemään keskustelemaan asioistaan jollekin ammattilaiselle. Olisi pitänyt kehottaa jo kauan aikaisemmin kylläkin... ei siis mitenkään kieltänyt tätä, sanoi että ei usko että pystyy puhua kellekään tuntemattomalle, mutta totesi lopulta että se voisi olla hyvä ajatus. Sovimme juttelevamme uudestaan vielä tänään.
Sanoin miehelle kuitenkin, että en tiedä voinko luvata että tauon päättyessä itse haluaisin vielä yrittää uudelleen. Taisi olla vähän tyhmästi sanottu, mutta halusin kuitenkin olla rehellinen, sillä olen ollut viime aikoina tilanteeseemme ajoittain todella turhautunut, enkä ole varma uskaltaisinko tauon jälkeen vielä jatkaa jos kaikki sitten päätyisikin taas samaan pisteeseen...
Nyt haluaisin saada jonkinlaisia mielipiteitä; onko siis yhteenpaluu tauon jälkeen vielä mahdollinen? Onko jollain ollut samankaltainen tilanne? Kuinka kauan tauko kesti ja miten se päättyi? Voiko mies oikeasti saada asiansa järjestettyä niin, että tauon jälkeen asiat oikeasti muuttuisivat?
Kommentit (26)
En jaksanut lukea koko tekstiä, mutta jos mies haluaa auton ja hänellä on rahaa, niin mikä on se ongelma??
Jos nainen haluaa tauon, hän haluaa panna muita miehiä.
Jos mies sanoo noin, saattaa tosiaan vaan haluta miettiä asioita rauhassa. Tai sitten toimia kuten naisetkin.
Ilmoita miehelle että et halua taukoa, vaan olla enemmän yhdessä ja suunnitella yhteistä elämää. Sano myös, että muuten tulee ero eikä paluuta ole.
Hahhah, näin saadaan rusinat pullasta! Sit tauon jälkeen taas palaa sun luo ja vakuuttaa sulle suut ja silmät täyteen kuinka sua rakastaa (tauon aikana kenties tapaillut muita "jäsentääkseen ajatuksiaan").
Mitäs luulisit. Mies ei ole kykenevä rakastavan sitoutuneeseen parisuhteeseen mielesterveysongelmiensa takia ja jopa haluton siihen ja sinä kysely täällä mitä pitäisi tehdä? Tokihan voit jäädä tuohon roikkumaan jos ainainen odottelu ja epävarmuus kiinnostaa. Itsesi kannalta selkeitä on erota kokonaan. Mikäli mies saa joskus pakkansa kasaan ja sinä olet vielä vapaa niin voihan olla, että silloin voitte aloittaa puhtaalta pöydältä.
Emme ole siis sopineet vielä kunnolla mitkä ovat tauon säännöt eli että saako olla muita vai pysymmekö kuitenkin täysin uskollisena toiselle. Mies ei muutenkaan ole koskaan harrastanut yhdenyön juttuja tms, (koska ei koe saavansa niistä mitään iloa) vaan hänellä on takana yksi pidempi ja yksi lyhyempi suhde. Silloin hänen ongelmansa eivät vielä olleet näin suuria.
Mies sanoi, että ei voi velvoittaa minua odottamaan häntä, koska ei voi tietää kauanko hän tarvitsee itsensä kokoamiseen. Haluaisi toki sitten jatkaa, mutta haluaa myös että minä olen onnellinen ja jos se tapahtuu jonkun toisen kanssa niin sitten se on niin. Itse en ole vielä aivan varma kuinka haluaisin. Mielestäni voisi olla ihan hyvä, että saisi tavata myös muita tai olla jotain yhdenyön juttuja jos ei kehitä mitään tunteita. Nämä asiat pitää sopia miehen kanssa vielä tarkemmin tänään.
Ap
Bänät nuo on. Oikeastaan voisit sanoa, että et jaksa jutella ja toivotella hyvät elämät.
Mies haluaa laittaa poikki, mutta ei uskalla sanoa sitä suoraan. "Haluaa, että olet onnellinen", "ei tiedä kuinka kauan menee", just.
Kukaan ei jaksa lukea romaaneja av-palstalla. ohis
Eli haastoit riitaa, ja miestä ei kiinnosta riehumisesi. Johan olet kerran eronnutkin miehestä , en itsekään katselisi draamailijaa.
"Haluan miettiä elämääni." on suomennettuna "Haluan ---- muitakin kuin sinua."
Uusi osa sarjassamme ÄLÄ LUOTA ÄLÄKÄ USKO MIEHIIN
On masentunut, eikä jaksa seurustella. Teillä ei ole tulevaisuutta.
Kyllä tauko tuollaisella suhdehistorialla tarkoittaa eroa. Tiedän pari on-off-suhdetta, eikä sellainen vain toimi. Miehesi on kykenemätön parisuhteeseen mielenterveysongelmiensa takia, eikä siksi osaa sitoutua. Masennus, syrjäytyminen, erakoituminen tms. ei parane mihinkään miettimistauon aikana. Samat ongelmat jatkuvat tauon jälkeenkin. Miehesi tarvitsee terapiaa, jossa käsitellä sitoutumuspelkojaan ja masennustaan. Tavallaan tuollainen on henkistä väkivaltaa ja vallankäyttöä. Tuossa tilanteessa ihminen, joka ei kykene parisuhteeseen eikä tunteidensa käsittelyyn, yrittää kuitenkin pitää toisen osapuolen riippuvaisena itsestään epämääräisen tauon aikana. Se ei todellakaan tule jäämään yhteen taukoon vaan taukoja tulee aina kun mies ahdistuu jostain jutusta eikä osaa käsitellä sitä. Jaksatko tosissaan odottaa aina yhä uudestaan, miten kauan miehesi erakkokausi/mietintätauko kestää tällä kertaa?
Parisuhteessa joko ollaan tai ei olla. Terveeseen suhteeseen ei kuulu epämääräiset tauot silloin kun vähän ahdistaa.
Jepjep.
Minäkin rakastin miestäni vielä 2 vuotta sen jälkeen, kun hänet jätin viinavaaran vuoksi.
Se on kerrasta poikki.
Ja turha miettiä mitään yhteenpalaamisliirumlaarumeita.
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa laittaa poikki, mutta ei uskalla sanoa sitä suoraan. "Haluaa, että olet onnellinen", "ei tiedä kuinka kauan menee", just.
Joo, menee jo satuilun puolelle. Tulkitsisin myös pakkeina, miehellä melko varmasti muut mielessä.
Jo 80-luvulla ja varmasti myös ennen sitä miehet ikään kuin vetäytyivät miettimään omaa elämäänsä.
Ei ne mitään MIETI, vaan pistävät parhaat päälle suunnaten hyvään iskupaikkaan.
Jos mies ei masennuksen tai mielenterveydellisten syiden takia ole valmis tai halukas suhteeseen, niin ei ole odotettavissa, että asia nopeasti muuttuisi. Tuollaiset ongelmat eivät ratkea hetkessä, ei edes ammattiauttajan kanssa. Rehellisesti elämää nähneenä sanoisin, että mene elämässäsi eteenpäin. Käsittele tämä ero ja suru ja laita katse kohti uusia tuulia.
Numero 6 kirjoitti mielestäni asiaa. Miehen täytyy ensinnäkin niin paljon arvostaa omaa elämäänsä, että edes yrittää saada apua, jota ilman ei näytä tervehtyvän ja toiseksi arvostaa myös sinua niin ettei roikota epävarmuudessa, eihän nykytilanteessa asioiden ratkeamisesta ja miehen aidoista tunteista ja sitoutumisestä ei ole merkkejä.
Ihmisellä on tapana löytää aikaa asioille, joita hän oikeasti haluaa tehdä, joten jos normaalia työtä tekevällä miehellä, jolla ei ole muita sitoumuksia (kuten lapsia tai muita huollettavia) ja joka asuu noin lähellä, ei ole sinulle tuon enempää aikaa, hänen ongelmansa ovat liian suuria ja/tai kaikki muu elämässään on tärkeämpää kuin sinä. Minulla ei ole kovin paljon kokemusta masennuksesta, mutta luulisi, että parisuhde toisi paremminkin iloa ja helpotusta ainakin alakuloiseen oloon, kenties masennukseen, joten miksi pysyä erossa?
Yhdenyön suhteita en suosittele kenellekään, niihin liittyy monenlaisia vaaroja, sen lisäksi että tunteitaan ei voi noin vain hallita, on kova paikka jäädä kiinni ihmiseen, joka ei ole sen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen haluaa tauon, hän haluaa panna muita miehiä.
Jos mies sanoo noin, saattaa tosiaan vaan haluta miettiä asioita rauhassa. Tai sitten toimia kuten naisetkin.
Niin. Tyypillisesti mies panee muita suhteenkin aikana. Ei se siihen taukoa tarvitse.
Haluu käydä vieraissa ilman omantunnon tuskia.