Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut masentuneet saatte tehtyä pakollisia asioita, kuten siivoaminen?

Vierailija
29.09.2019 |

Itse en millään saa tehtyä viikkosiivousta. Tällä hetkellä kotona ja aika menee netissä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vähän kerrallaan. Viikkosiivous olisi ollut liian haastava. Jos tekee joka päivä jonkun osa-alueen niin ei ole tarvetta viikkosiivoukselle.

Vierailija
2/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa työt vaikka useammalle päivälle. Yhtenä päivänä tiskaat, toisena pyyhit pölyjä. Ei kaikkea tarvitse hoitaa kerralla ja iloitse pienistäkin onnistumisen hetkistä, kun saat jotain tehdyksi. Äläkä stressaa siitä, jos joku homma ei onnistukaan juuri silloin kun olet sen suunnitellut - aina tulee hetki ja uusi päivä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt viikkosiivousta enää lainkaan. Päivittäinen tiskaus illalla on se, mihin pyrin säännöllisesti. Tosin aina en onnistu siinäkään. Muuten siivoan hyvin pienissä erissä ja sen mukaan minä päivänä on enemmän toimintakykyä. Jos teen siivoussuunnitelman enkä pärjääkään sen toteutuksessa, niin se lannistaa vielä enemmän. Siksi siivoan täysin sen mukaan, mikä tuntuu sillä hetkellä parhaalta. Esim. joskus jaksaa imuroida eteisen ja sitten jonain toisena päivänä jaksaa siivota jääkaapin. Välilla raivaa vain tasoja puhtaaksi, jotta voi joku toinen päivä pyyhkiä pölyt. Jne.

Vierailija
4/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ruokapytäkin meikkien ja lehtien ym peitossa. En jaksa raivata joka päivä kun meikkaan. Luen lehtiä ym.

Ap

Vierailija
5/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestely auttaa eniten.

Ei varsinaista viikkosiivousta, vaan huone per päivä.

Vierailija
6/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä että siivoat 5 minuuttia (ajastin päälle) tai otat aikaa, kuinka kauan menee ruokapöydän siivoamiseen. Sitten kun pöytä on tyhjä, pyyhit sen ja onnittelet itseäsi. Minulla ei muuten masentuneena ollut ollenkaan energiaa meikkaamiseen.

Vierailija
7/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ruokapytäkin meikkien ja lehtien ym peitossa. En jaksa raivata joka päivä kun meikkaan. Luen lehtiä ym.

Ap

Tee yhdestä tuolista suosiolla paikka, johon raivaat lehdet ja meikit pöydältä, jos et jaksa viedä tavaroita takaisin paikoilleen. Sekin tekee jo siistimmän yleisvaikutelman. Minä olen myös huomannut, että tasoille kertyy helpommin tavaraa, koska joskus tuntuu niin ylivoimaiselta miettiä, mihin tavarat pitää viedä tai jaksaako niitä edes kantaa toiseen huoneeseen, tai vaikka kiivetä tuolille, että saa ne yläkaappiin jne. Tavarat saattavat jäädä sitten sinne, missä voimat vähissä. Kannattaa ehkä sallia itselle tällaisia "väliaikaissäilytyspaikkoja" eri huoneisiin, jotka auttavat muuten pitämään tilat siisteinä.

Vierailija
8/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkannut siivoojan.

Vierailija
9/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaiken pienissä pätkissä. Esim tänään tiskaan, vien roskat illalla, huomenna pesen pyykit, ylihuomenna pesen lattiat. Ei vaan pysty isoon työsuoritukseen.

Vierailija
10/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saakaan. Välillä tulee maniapäivä ja siivoan n. 6 tuntia putkeen. Sen jälkeen en jaksa parin viikonkaan päästä edes pyyhkiä tiskitasoa.

Vierailija
11/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako huonetta on yksiössä? Mä siivoon (jos jaksan). 1,5 kk välein huoneen. Vessan siivoan kerran-pari vuodessa. Tai sit en siivoo mtn, jos en jaksa.

Vierailija
12/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako huonetta on yksiössä? Mä siivoon (jos jaksan). 1,5 kk välein huoneen. Vessan siivoan kerran-pari vuodessa. Tai sit en siivoo mtn, jos en jaksa.

Olisi tietysti piyänyt kirjoittaa tarkemmin, mitä tuolla tarkoitan. Esim. ma keittiö, ti wc-kylppäri, ke olohuone (tai miten vaikka sen yksiön huonetta kutsuu), to eteinen, pe muut. Yksiössä huoneen voi jakaa kahdelle päivälle. (Olkkaripuolisko ja nukkumapuolisko.)

Itse oon kokenut, että yksiö, kaksio ja kolmio yhtä helppoja tai työläitä. Toimintoja on sama määrä, joten sama määrä epäjärjestystä, pölyä tms on vaan eri kokoisessa tilassa.

Joskus vointi on huono ja siivous minimaalinen tai jää väliin, mutta sama paikka on kierrossa taas viikon päästä.

Kun olin ollut huonossa kunnossa ja paikat täysin laiminlyöty, meni ensin puoli tuntia päivä viikon-parin ajan. Sitten aika alkoi lyhentyä.

Mutta myös pitkän toipumisvaiheen aikana se 10 min päivä oli paljon parempi kuin iso urakka harvoin.

Mulla tuo edisti toipumista selvästi.

Vierailija
13/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. siivotessa laitan hyvää musiikkia päälle ja tanssin siivouksen lomassa tai kuuntelen vaikka äänikirjoja.

Vierailija
14/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele nauttimaan siitä! Nauti elämästä!

Sinccis

Vierailija
15/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikki ei voi hyvin, jos on siivotonta. Kissallani on astma. Siksi minun on pakko pitää asunto suht pölyttömänä, kun oireilee, jos on pölyä. Hyvä motivaattori. Ja pölyjä ei saa pois jos on muuta sotkua, niin pakko hoitaa kaikki.

Vierailija
16/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa meikata, jaksaa netissä roikkua, mutta ei pyyhkiä pöytää?? Arvovalintakysymys.

Vierailija
17/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteerikammo saa siivoamaan ja käymään suihkussa päivittäin, huono itsetunto laittautumaan.. Muuta en sitten jaksakaan.

Vierailija
18/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista, koska olen viimeksi siivonnut kunnolla...

Vierailija
19/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suorittaja eikä se hellitä koskaan. Se jos mikä masentaa ja uuvuttaa, kun en osaa rentoutua. Jos lepään, negatiiviset ajatukset vie mennessään. Kun häärään kotitöiden parissa, on jollain tapaa helpompi olla. Voimille se kyllä ottaa.

Vierailija
20/29 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahimmillaan en saa tehtyä mitään. kahden viikon roskapussit haisevat eteisessä kun en saa vietyä, lakanoita en jaksa vaihtaa niin vaihtuvat jo ruskeiksi kun ovat niin likaiset. nykyään teen niin, että päivässä yksi asia, esim tänään imurointi, huomenna roskat, tiistaina lakanoiden vaihto, keskiviikkona kaupassa käynti yms. ei kaikkea kerralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän