Sinä joka olet lainnanut rahaa köyhille tai tilapäisessä pulassa oleville, monestiko olet saanut rahasi takaisin?
Siis joku arvio teidän onnistumisprosentista.
Itselläni se on lähempänä nollaa. Sen takia en enää lainaa kellekään. Olkoot sitten mikä tahansa traaginen nyyhkystoori tai lupaukset suuresta korosta, aina se on paljastanut bullshitiksi.
Kommentit (55)
Tasan nolla on takaisin tullut ja sen takia ei irtoa euroakaan rahaa jatkossa, kun ei itselläkään liikoja ole.
Aina, 100%. Lainaan vain sukulaisille ja ystäville, joihin luotan. Toistaiseksi jokainen ollut luottamuksen arvoinen.
Lainaamani rahat olen saanut takaisin 100%:sti. En kuitenkaan ole lainannut sellaisille ihmisille, joiden rahapula ei ole vain hyvin tilapäinen, enkä myöskään suuria summia.
Ne, joille olen lainannut maksaa takaisin ja ne joilta saan lainaan, niille maksan takaisin.
Sellaisen asian vain on saanut huomata ja kokea(Ikävä kyllä!) että ne, jotka helposti voisivat auttaa, eli joilla on, niillä on monesti
- mulla on periaate, minä en kenellekkään anna.!
Ja ne jotka auttaa on niitä joilla on itselläkin vähän.
Kaippa sitten sopeutuvat omissa kuplissaan hyvinvointinsa keskellä.
Ihmiset piti joskus mua pankkina, mistä saa aina pikavipin. Kaikki maksoi velkansa, kun vaadin jonkun pantin, enkä lainannut lisää ennen kun velka oli maksettu. Nykyään en lainaa kellekään. Ruokaa voin ostaa tai tarjota jos toisella on todellinen nälkä.
Aina olen saanut. Lainat on mitä sattuu 5 eurosta (jotta sai osallistuttua työkaverin lahjaan) 6000 euroon (työssäkäyntiin välttämätöntä auton ostoa varten)
Mieheltä on kerran jäönyt saamatta kaverilleen lainaamansa 50€. Sen tosin näki jo lainatessa, että nämä ei tule takaisin,
Lainatut rahat tai kirjat eivät koskaan palaudu.
Ne joilla ois mistä lainata ovat niitä jotka eivät omistaan oli kyse pikkusummasta tai mistä vaan lainaa.
Toivon teille jotka itsenne tunnistatte tästä- suokoon elämä kasan ongelmia ja kitupiikkejä eteenne!!!!
En ole tainut koskaan saada rahoja takaisin, vaikka olen lainannut vaan sukulaisille. Ikäväkyllä myös hieman isompia summia (useampi tonni).
Vierailija kirjoitti:
Ne, joille olen lainannut maksaa takaisin ja ne joilta saan lainaan, niille maksan takaisin.
Sellaisen asian vain on saanut huomata ja kokea(Ikävä kyllä!) että ne, jotka helposti voisivat auttaa, eli joilla on, niillä on monesti
- mulla on periaate, minä en kenellekkään anna.!
Ja ne jotka auttaa on niitä joilla on itselläkin vähän.
Kaippa sitten sopeutuvat omissa kuplissaan hyvinvointinsa keskellä.
Tuo asenne johtuu just siitä, että näiltä ihmisiltä lainataan rahaa ajatuksella, ettei tarvitse maksaa takaisin. Kun sillä kummiskin on itselleen ihan tarpeeksi, ei lainaajaa pitäisi haitata, vaikka ei saisikaan rahojaan takaisin. Niille, joilla on itselläänkin vähän, ei kehdata jättää velkaa maksamatta.
En koskaan lainaa, vaan lahjoitan rahaa minua köyhemmille, siitä tulee hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla ois mistä lainata ovat niitä jotka eivät omistaan oli kyse pikkusummasta tai mistä vaan lainaa.
Toivon teille jotka itsenne tunnistatte tästä- suokoon elämä kasan ongelmia ja kitupiikkejä eteenne!!!!
Miksi pitäisi pakkolahjoittaa rahaa?
Yleensä niillä joilla on rahaa, on myös talouden hallinta paremmin hallussa ja tietää milloin kannattaa lainata ja milloin kyseessä on vain rahan hukkaamista.
On se kummaa että joillakin on 100%. Monesti olen kyllä nähnyt etteivät nää pummit mitään maksa takaisin kun joku kaveri on lainnanut. Joskus ne ovat olleet jopa välittämättä vaikka pidempikin ystävyys meni poikki.
100%. Lainaan tietyille kavereille, joihin luotan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon teille jotka itsenne tunnistatte tästä- suokoon elämä kasan ongelmia ja kitupiikkejä eteenne!!!!Miksi pitäisi pakkolahjoittaa rahaa?
Yleensä niillä joilla on rahaa, on myös talouden hallinta paremmin hallussa ja tietää milloin kannattaa lainata ja milloin kyseessä on vain rahan hukkaamista.
Niinpä. Kyllähän joku keskivertoälykäs nopeasti huomaa miten hyödytöntä lainaaminen on. Rahoja ei makseta takaisin ja usein ne meneekin johonkin turhaan eikä ruokaan tai muuhun välttämättömyyteen.
Tuntemattomille tai uudelle tutuille ei kyllä koskaan kannata lainata senttiäkään. Kyllä siihen aina on syy miksei niillä ole ketään vanhaa kaveria tai sukulaista jotka auttavat.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että kun sovitte koron riittävän korkealle ja maksuehdot tiukoiksi niin kyllä varmasti lainaa kaikki saidatkin ystäväsi sulle rajojaan. Vai tarkoititko että sinulle pitäisi antaa korotonta lainaa ja ns. perävalotakuulla eli ne joko saa tai ei saa takaisin, todennäköisimmin ei?
En lainaile rahaa kenellekään, vaan annan, jos on antaa. Mutta vain hyvin harvoile ja valituille.
Vierailija kirjoitti:
Pankit ovat sitä olemassa mistä saa velkaa eikä meiltä tavan kansalaisilta. Eikä se raha ole helpolla tullut meillekään.
Taitaa olla melko lähellä nollaa täälläkin.