Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka olet lainnanut rahaa köyhille tai tilapäisessä pulassa oleville, monestiko olet saanut rahasi takaisin?

Vierailija
28.09.2019 |

Siis joku arvio teidän onnistumisprosentista.

Itselläni se on lähempänä nollaa. Sen takia en enää lainaa kellekään. Olkoot sitten mikä tahansa traaginen nyyhkystoori tai lupaukset suuresta korosta, aina se on paljastanut bullshitiksi.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi yhteen kertaan. Lainasin rahaa sukulaiselle, jätti maksamatta. Toista kertaa en ole lainannut kenellekään. Opin kerrasta.

Vierailija
22/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku lähi idän afrikan tms ulkkari niin ei koskaan. Kantapään kautta oppinut prkl

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla ois mistä lainata ovat niitä jotka eivät omistaan oli kyse pikkusummasta tai mistä vaan lainaa.

Toivon teille jotka itsenne tunnistatte tästä- suokoon elämä kasan ongelmia ja kitupiikkejä eteenne!!!!

Ne joilla ois mistä lainata, ovat niitä, joille ei makseta velkaa takaisin. 

Vierailija
24/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun kannattaisi tehdä lainaa kaverille luottorekisteri nettiin. Sinne vaan sopimukset rekisteröintiin lainan alussa ja lainaaja sitten voi valittaa jos lainaa ei olla maksettu takaisin. Muut voivat tarkistaa historian sitten myöhemmin. Eli sama idea kuin pankkien luottorekisteri mutta kaverilta kaverille lainoille.

Vierailija
25/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen lainannut 2000 sukulaiselle. Kunnalliseen hoitoon oli pitkä jono, sairauden kanssa ei halunnut riskeerata ja odottaa joten mun rahoilla pääsi yksityiselle nopeasti. Maksoi lainansa takaisin erissä sitä mukaan kun oli varaa.

Vierailija
26/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole pankki, en ikinä lainaisi muille  kuin lähimmille.

Jos joku tosissaan tarvitsee, olen valmis auttamaan ohjaamalla (työn puolesta kerääntynyttä kokemusta ja tietoa) oikeaan paikkaan ja olemaan tukena. Mikäli pienehkö rahasumma on ainoa mahdollisuus pelastaa pulasta, harkinnan jälkeen olen joskus antanut  sen summan.

Vierailija
28/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen saanut rahat takaisin. Lainaan vain ystäville, ja aina kun lainaan kysyn, mistä aikovat saada rahat, joilla maksavat takaisin, ja milloin. Kaikki ovat aina maksaneet silloin kun lupasivat, paitsi yksi kaveri, joka hänkin maksoi lopulta.

Vierailija
29/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lainasin ja sain takaisin.

Vierailija
30/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan.

Vierailija
31/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku summia olen lainannut. Jos ei ole maksanut, kerron, että ei tarvitse maksaa ja saat pitää rahat. Tilanne on vähän nolo ja yleensä maksaa nopeasti.

Vierailija
32/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla ois mistä lainata ovat niitä jotka eivät omistaan oli kyse pikkusummasta tai mistä vaan lainaa.

Toivon teille jotka itsenne tunnistatte tästä- suokoon elämä kasan ongelmia ja kitupiikkejä eteenne!!!!

Mulla ei ole sen kummempi palkka kuin kenelläkään muullakaan. Tästä olen säästänyt sen sijaan että hassaisin rahani viinaan, lauluun ja naisiin. Miksi mä oon äkkiä paha ihminen ja kitupiikki kun en lainaa toisille, jotka ovat bailanneet jo omat rahansa ja haluavat bailata vielä munkin vaivalla säästämät rahat? Säästäkää ite prkl ni ei tarvii olla kinuamassa muilta fyrkkaa!

Vierailija
34/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan vain läheisille, aina jotenkin velka kuitattu. Mutta ei se helposti ole tullut.

Velkaa ottaessa luvataan maksaa pian/helposti, mutta todellisuudessa siinä yleensä kestääkin kauemmin ja rahan saaminen on minun omasta aktiivisuudestani kiinni.

Myös epärehellisyyttä liittyy, ei makseta heti kun voisi, vaikka olisi rahaakin, vaan pitkitetään ja pitkitetään.

Jotkut velat on myös kuitattu muilla tavoin kuin rahalla, välillä minua on ehkä vedetty höplästäkin näillä muilla kuittaamistavoilla.

Lisäksi lainaamisiin liittyy helposti värien kiristymistä, kun jotenkin suututaan siitä, jos muistutan velasta, vaikka koen että mun on pakko muistuttaa, jotta velka maksettaisiin.

Lopputuloksena on jäänyt itselle epäkunnioitettu olo, tuntuu että pidetään naurunalaisena ja tyhmänä hyväksikäytettävänä. Helposti tuntuu siltä, ettei minun kanssani haluta olla edes tekemisissä muusta syystä kuin, jotta saataisiin lainattua rahaa.

Vierailija
35/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 jatkaa: Mulla on yleensä se periaate, etten lainaa lisää, ennen kuin vanhat velat maksettu, eikä velkasumma ole koskaan noussut liian suureksi kerrallaan. Muuten mut olisi varmasti lypsetty jo tyhjiin.

Vierailija
36/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa rahaa.

Jos/kun haluan jotakuta auttaa, niin lahjoitan ilman vastapalveluodotuksia.

Vierailija
37/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran jäi saamatta. Olen lainannut sen jälkeenkin vannottaen, että pakko maksaa takaisin ja lainasta on tehty kirjallinen sopimus, + olen maksanut sen tilille "laina" nimikkeellä. Nämä kaikki maksettiin takaisin. Kyllästyin kuitenkin siihen, etteivät nämä selvästi halunneet olla kavereitani tai muutakaan, yhteyttä otettiin vain kun tarvittiin rahaa. Kun sitten sanoin, ettei nyt ole varaa, suututtiin, poistettiin facesta kavereista. Nyt en ole enää pitkään aikaan lainannut kenellekään. Lainatessani elin jopa opintotuella, velallisilla oli säännölliset palkkatulot. Alkoi ärsyttää sekin, etteivät sen vertaa osanneet suunnitella talouttaan.

Vierailija
38/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankit ovat sitä olemassa mistä saa velkaa eikä meiltä tavan kansalaisilta. Eikä se raha ole helpolla tullut meillekään.

Pankista ei kovin helposti saa lainaa. Pankit lainaavat vain isoja summia ja niitäkin vain sellaisille, jotka ovat jo valmiiksi melko varakkaita.

Vierailija
39/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kummaa että joillakin on 100%. Monesti olen kyllä nähnyt etteivät nää pummit mitään maksa takaisin kun joku kaveri on lainnanut. Joskus ne ovat olleet jopa välittämättä vaikka pidempikin ystävyys meni poikki.

Lainatessa pitää käyttää harkintaa. Niinhän pankitkin tekevät. Kenelle, paljonko, mihin tarkoitukseen ja mitkä ovat vakuudet. Mä voisin lainata ystävälleni esim jos oltaisiin tänään shoppailemassa, ystävälläni palkkapäivä tiistaina ja kyseessä olisi ostos, jonka ystäväni tekisi myös siinä tapauksessa, että palkkapäivä olisi ollut eilen. Eli kyseessä olisi vain muutaman päivän likviditeettiongelma. Jos taas ystävälläni olisi ollut palkkapäivä eilen ja nyt pyytäisi lainaa johonkin ostokseen, en lainaisi.

En myöskään lainaa sellaisia summia, jotka olisivat takaisinmaksun suhteen ongelmallisia. Lainan määrä ei saa ylittää 10% ystäväni nettopalkasta. Pienipalkkaisten kohdalla raja on 5% ja toimeentulotukea saavien kohdalla 0%. En siis lainaa ihmisille, joilla olisi vaikeuksia maksaa lainansa takaisin. Olen "lainannut " yhdelle ystävälleni useamman satasen eläinlääkärilaskuun pitkällä takaisinmaksuajalla, mutta en missään vaiheessa ole edes olettanut saavani rahoja takaisin. Mun osaltani kyseessä on ollut lahjoitus , mutta olen halunnut ystäväni voivan säilyttää itsekunnioituksensa ja sen vuoksi sopinut lainasta. Lainatessani sanoin, että makselee takaisin sen mukaan kuin pystyy ja ettei saa ottaa stressiä takaisinmaksusta vaan hänen pitää hoitaa muut maksut ensin ja velkansa mulle haluamissaan osissa vasta sitten.

Vierailija
40/55 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdelta keräsin 20% viikkokorkoja, toinen jätti maksamatta.

Lopulta lakkasin lainaamasta uhkapelurille kun aina vain tuhlasi lainatut rahat peleihin. Ja ilmeisesti alkoi muistuttamaan hyväksikäyttöä... sai viimeiset korot anteeksi ku maksoi pääoman. Ja sitten oli loppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi