Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok että isoisä vihjailee lapsenlapsen olevan iso

Vierailija
28.09.2019 |

Lapsenlapsi on 173 cm pitkä ja 61 kg teini ja isoisän mielestä ISO. Tuo tätä asiaa jatkuvasti esille ja mainitsee siitä joka välissä. Itse on 170cm kuiva käppänä, ilmeisesti ottaa koville vanhuus ja kohta koittava kuolema.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh.. nykyään ei kyllä uskalla sanoa mitään, ettei joku itki tai pahoita mieltään.

Ompelen vaatteita ja neulon ja minulle nuo on normaalisanoa, anteeksi jo etukäteen ja takaraivossani takoo ja sanon sen ääneen, kuinka isolle/pitkälle tulee lisätä kaavaa lisää pituutta hihoihin ja lahkeisiin niin monta senttiä lisää ja vastaavasti lyhyille hihaa lyhyemmäksi ja lahkeita.

Ja kyllä, kaavalehdissä ja alan kirjallisuudessa iso, pitkä, lyhyt, tanakka on ihan normi sanastoa.

Enpä olisi vielä eilen tiennyt, että niiden sanominen ääneen on kiellettyä ja epäkohteliasta.

Ja seuraavaksi varmaan kielletään ihmisen koosta puhuminen ja kaikki ovat samanlaisia ja kokoisia, eikä poikkeuksia sallita, kun pitää olla yhtämassaa.

Vierailija
22/34 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö vasta keksit pahoittaa mielen, kun sen sanoi isoisä?

Eikö tuo asia ole tullut esille jo neuvolassa ja koulussa?

Minun lapsia on sanottu jo neuvolassa isoksi/pitkäksi, kun on mitattu pituutta ja taas ystäväni lasta pieneksi/lyhyeksi.

Nyjyään ei edes vauvoja voi ihastella " voi kuinka vauva on jo iso" tai sanoa 5v miten iso poika/tyttö jo olet" ettei äiti pahoita mieltään ja saa itkupotkuraivareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkö vasta keksit pahoittaa mielen, kun sen sanoi isoisä?

Eikö tuo asia ole tullut esille jo neuvolassa ja koulussa?

Minun lapsia on sanottu jo neuvolassa isoksi/pitkäksi, kun on mitattu pituutta ja taas ystäväni lasta pieneksi/lyhyeksi.

Nyjyään ei edes vauvoja voi ihastella " voi kuinka vauva on jo iso" tai sanoa 5v miten iso poika/tyttö jo olet" ettei äiti pahoita mieltään ja saa itkupotkuraivareita.

Ei lasta ole koskaan neuvolassa haukuttu/kehuttu miksikään. Mitattu ja punnittu on. Ilmeisesti eläkeläistä ei ole, koska katsoo asiakseen saada kommentoida vaikka mielipidettä ei ole pyydetty.

Vierailija
24/34 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsenlapsista tai lapsenlapsille ei sovi sanoa mitään. Paras isovanhempi siirtää mobilepaylla 500 e lapsenlapsen tilille ja vaikenee.

Sellaset martyroinnit sieltä.

Vierailija
25/34 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatuaika kirjoitti:

Ottakaa käppyrä mukaan jumppaan. Näkee mitä tyttö osaa ja "voi tehdä itse perässä" jos pystyy. Siinä sais vanhus aktiviteettia, lihaa luiden päälle ja muuta ajateltavaa.

Tyttö harrastaa joukkuevoimistelua, on harrastanut jo yli 10 vuotta. Käppänällä ei ole mitään saumaa yhteenkään liikkeeseen mitä näissä tehdään. :D Silti istuu kuin tatti katsomossa aina kun on kisat.

Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

Jospa olet antanut isoisälle esimerkin ihan omalla käytökselläsi ja asenteellasi, kun kutsut isoisää käppänäksi, tatiksi, kuivaks, kuolevaksi höppäräksi jne.

Jospa isoisä käyttää ihan sitä samaa oikeutta, kuin sinä ja antaa samalla mitalla takaisin ja kutsuu lastasi "isoksi" vaikka näin ulkopuolisin silmin, se on paljon neutraalisempi ja vähemmän ilkeä ja epäkohteliaampi, kuin miten nimittelet isoisää.

Olisiko peiliin katsomisen paikka. Ei se nuoruus tai äitiys anna sen hyväksyttävämpää tapaa nimitellä ketään ilkeästi, ei edes isoisää.

Ja tuokin korjaa aika ja tulet itsekin vanhaksi ja tuskin tuntuisi sinusta kivalta, jos lapsesi puhuisi sinusta noin, mitä sinä puhut hänen isoisästään. Lapsihan ottaa mallin ja asenteet vanhemmilta, myös sinun lapsesi.

Vierailija
26/34 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh.. nykyään ei kyllä uskalla sanoa mitään, ettei joku itki tai pahoita mieltään.

Ompelen vaatteita ja neulon ja minulle nuo on normaalisanoa, anteeksi jo etukäteen ja takaraivossani takoo ja sanon sen ääneen, kuinka isolle/pitkälle tulee lisätä kaavaa lisää pituutta hihoihin ja lahkeisiin niin monta senttiä lisää ja vastaavasti lyhyille hihaa lyhyemmäksi ja lahkeita.

Ja kyllä, kaavalehdissä ja alan kirjallisuudessa iso, pitkä, lyhyt, tanakka on ihan normi sanastoa.

Enpä olisi vielä eilen tiennyt, että niiden sanominen ääneen on kiellettyä ja epäkohteliasta.

Ja seuraavaksi varmaan kielletään ihmisen koosta puhuminen ja kaikki ovat samanlaisia ja kokoisia, eikä poikkeuksia sallita, kun pitää olla yhtämassaa.

Älä vääristele.

Isoisä ei ole ompelemassa teinille vaatteita.

Vierailija
27/34 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä serkkuni sairastui vakavasti teini-iässä ja sairauden lääkitys turvotti serkkuparan aivan valtavaksi. Pappa ilkeili serkun ulkonäöstä, vaikka tiesi, että hän on hengenvaarallisesti sairas. Oma äitini, eli serkun täti, ripitti papan oikein kunnolla. Sanoi, että me emme tule myöskään käymään ennen kuin hän oppii käyttäytymään asiallisesti. Pappa pyysi lopulta anteeksi.

Ja uskokaa tai älkää, niin nykyään pappa ihmettelee ja valittaa, kun tuo serkku nyt aikuistuttuaan ei käy enää kylässä. Ei varmaan johdu siitä ilkeilystä suinkaan...

Vierailija
28/34 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö on pitkä ja lihaksikas, niin miksi ihmeessä tuosta pitäisi loukkaantua. 

Pappa tarkoittaa vain, että on jo iso tyttö. MInä ottaisin tuon kehuna, jos olisin urheilullinen ja tiukassa kunnossa. 

Vierailija
29/34 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisä

Vanha ja kohta koittaa kuolema

käppänä

Kuivahtanut käppyrä

Tatti

jne. jne.

Eikö nämä jos mikä ole isoisää halventava ja hänen ulkoista olemusta loukkaavaa.

Ja ap. lapsi

Ja isoisä on sanonut isoksi

Ja tästä ap. vetää herneen nenäänsä, vaikka ap. itse syyllistyy paljon pahempaan ja huonompaan käytökseen kuin isoisä.

Vierailija
30/34 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en miellä tuota edes mitenkään fyysiseksi kommentiksi, vaikka osaltaan se varmaan kumpuaa myös tytön pituudesta. Enemmän kokisin sen ihmettelyksi siitä, että aikaisemmasta pienestä tytöstä on kasvanut jo nuori naisenalku. Päivittely kohdistuu enemmän ajan kulumiseen kuin tytön fyysiseen olemukseen. Silkkaa päivittelyä siitä, että miten nämä vuodet menivätkään näin nopeasti että nyt ollaan jo tässä.

Vierailija
31/34 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papalla on iso kikuli? Ehkä hän tykkää enemmän pienikokoisista lapsista.

Vierailija
32/34 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatuaika kirjoitti:

Ottakaa käppyrä mukaan jumppaan. Näkee mitä tyttö osaa ja "voi tehdä itse perässä" jos pystyy. Siinä sais vanhus aktiviteettia, lihaa luiden päälle ja muuta ajateltavaa.

Tyttö harrastaa joukkuevoimistelua, on harrastanut jo yli 10 vuotta. Käppänällä ei ole mitään saumaa yhteenkään liikkeeseen mitä näissä tehdään. :D Silti istuu kuin tatti katsomossa aina kun on kisat.

Pukkaa tatti karuselliin.

Vierailija
33/34 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi persuk näiden av-mammojen omaa kielenkäyttöä ja sydämensivistystä ja sitten vielä on otsaa arvostella muiden kielen käyttöä, vaikka oma suu jauhaa sylttyä.

Mitä nuoret edellä, sitä kuolevat perässä, pitäähän viimeiset elinvuotensa elää tässä ajassa ja kielenkäytössä.

Vierailija
34/34 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa normaalilta. Onko hänellä iso pää? Tai joku muu ruumiinosa joka saattaa pistää isoisän silmään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme