Onko ok että isoisä vihjailee lapsenlapsen olevan iso
Lapsenlapsi on 173 cm pitkä ja 61 kg teini ja isoisän mielestä ISO. Tuo tätä asiaa jatkuvasti esille ja mainitsee siitä joka välissä. Itse on 170cm kuiva käppänä, ilmeisesti ottaa koville vanhuus ja kohta koittava kuolema.
Kommentit (34)
Jos on poika niin ihan ok. Jos on tyttö niin onhan toi tosi iso.
Nykyteinit ovat suurempia, ja luulisi vanhemmankin väen jo huomanneen sen.
Lapsenlapsista tai lapsenlapsille ei sovi sanoa mitään. Paras isovanhempi siirtää mobilepaylla 500 e lapsenlapsen tilille ja vaikenee.
Tyttö on ja voimistelua harrastaa useita kertoja viikossa. Todella hoikka. Tekisi mieli sanoa suorat sanat kuivahtaneelle käppyrälle.
Vierailija kirjoitti:
Lapsenlapsista tai lapsenlapsille ei sovi sanoa mitään. Paras isovanhempi siirtää mobilepaylla 500 e lapsenlapsen tilille ja vaikenee.
No tämä olisi kyllä hyvä.
Ei ole ok ja voit suoraan ojentaa sitä äijä että pitää suunsa soukemmalla. Taluttaisin sen ruppanan peilin eteen ja katso mitä pula-ajan tartsani itse olet.
173 cm / 61 kg on todella hoikka.
Jos isoisä tarkoittaa enemmän pituutta? Nykynuoret ovat pidempiä kuin isovanhempansa.
170 cm mies on kyllä todella lyhyt. Ehkä isoisällä on traumoja omasta pienuudestaan?
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Isoisälle voisi sanoa suoraan (mutta kohteliaasti), että toisen ulkonäöstä huomauttelu on rumaa, ja sen pitää loppua.
Isoisä voi tuntea olevansa käppänä, jos tyttö on häntä pidempi. Toisin sanoen idioottimiesten tapaan katselee häntä naisena sen sijaan, että antaisi tytön ymmärtää, että on ylpeä lapsenlapsestaan.
Sille voi sanoa sen, ellei ole satavuotias ja ikänsä puoleen jo seniili.
Voi siis todella suoraan kieltää loukkaamasta lapsenlastaan.
onko teini 13 vai 19 vai jotain siltä väliltä?
Varmaan tarkoittaa, että on pitkä ja voimakas tyttö. Onhan hän jo iso tyttö.
Onneksi tajuttiin aikanaan jättää pojan perhe rauhaan eikä ole tunkeuduttu mitenkään tekemisiin kanssaan. Ei tarvitse miettiä sitäkään, onko lapsenlapsi iso vai pieni, läski vai hoikka. Omille ystävilleen saa rupatella niitänäitä ilman, että herneet on heti nenässä.
Mulla on samat mitat nykyään kuin sun teinillä, teininäolin itse tällä samalla pituudella 52 kg. Mut joo, nykyisellä painolla ei kyl voimistelua harrastettais, siinä puomi notkuis ja aitaa kaatuis. Teininä ois saattanu onnistuakin.
Ottakaa käppyrä mukaan jumppaan. Näkee mitä tyttö osaa ja "voi tehdä itse perässä" jos pystyy. Siinä sais vanhus aktiviteettia, lihaa luiden päälle ja muuta ajateltavaa.
Se vanhus voi tehdä viisaan teon ja testamentata homeisen talonsa ja kesämökkinsä jollekin maanpuolustussäätiölle. Siinäpä ap perheineen itkee, että jäätiin vaille ilkeän vanhuksen rahoja.
Vanhemmat ihmiset saattaa tarkoittaa tuolla isolla enemmänkin pituutta, koska todennäköisesti isoisä jotenkin ajattelee tyttöö suhteessa oman aikansa teinityttöihin huomioimatta sitä, että maailma on muuttunut ja keskipituus kasvanut.
Urheilua harrastavalle, lihaksikkaalle tytölle ihan hyvät ja terveet mitat, toivottavasti tyttö ymmärtää jättää isoisän puheet omaan arvoonsa eikä ala niiden takia stressaamaan kehostaan.
Ja papalle voi ystävällisesti sanoa, että teinit kasvaa nykyään pidemmiksi kun ennen ja tyttö on ihan normaali, hoikka oman ikäluokansa edustaja.
Oli kamalaa kun äitini ystävän mies huomautteli kasvavista rinnoistani kun olin 10v ja ajattelin että kuinka piilottaisin ne. Ei ollut edes rintaliivejä vielä siinä iässä. Alle kolmikymppisenä sukulaismies näki vaivaa roikkuvista rinnoistani ja sitten joo, ylipainosta onkin kuultu loppuelämä ja tulisi raamatun paksuinen kirja jos kaikki olisi kirjoittanut ylös mutta onhan ne aina muistissa eikä sellaiset tökeröt arvostelut unohdu koskaan mutta nauraa niille voi ja ajatella kuinka vähä-älyinen sellainen ihminen voikaan olla jolla ei ole muuta iloa elämässään kuin arvostella toisten ulkonäköä. Sillä ne näyttävät vain sen ettei niiden yläkerrassa ole mitään.
Laatuaika kirjoitti:
Ottakaa käppyrä mukaan jumppaan. Näkee mitä tyttö osaa ja "voi tehdä itse perässä" jos pystyy. Siinä sais vanhus aktiviteettia, lihaa luiden päälle ja muuta ajateltavaa.
Tyttö harrastaa joukkuevoimistelua, on harrastanut jo yli 10 vuotta. Käppänällä ei ole mitään saumaa yhteenkään liikkeeseen mitä näissä tehdään. :D Silti istuu kuin tatti katsomossa aina kun on kisat.
Onko teini poika vai tyttö?
Joka tapauksessa vaarin tai kenenkään ei tarvitse puuttua muiden ihmisten ulkonäköihin.
Muutoinkin teinit ovat epävarmoja itsestään, sitä ei ole tarpeen lietsoa mitenkään.