Onko jollain hammasimplantteja, siltoja, tekareita tms.
Oletko tyytyväinen ja minkä ikäinen olet? Mietin mahdollista tulevaisuutta...
Kommentit (12)
Kiitos tästä kommentista. Lämmitti mieltä.
Oikomiskojeet ylähampaissa..ikää 46. Oon tyytyväinen.
Silta. Ollu jo parikyt vuotta, hyvin toimii.
Mulla on implantti, ollut n. 25 vuotta, ikäni nyt 55 vuotta. Erittäin tyytyväinen olen, ei ole mitään ongelmia ollut tuon kanssa.
Tyttäreni, 25-vuotias, on juuri implanttihoidossa, titaanitappi on asennettu, itse hammas vielä kiinnittämättä.
Minulla oli kaksi siltaa ( yli synnynnäisesti puuttuvien takahampaide, siis yksi takahammas puutuu molemmin puolin) , mutta toinen piti poistaa joku vuosi sitten, enkä ole hankkinut uutta, kun mietin implanttia. Toinen on ok, ollut jo 35 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kaksi siltaa ( yli synnynnäisesti puuttuvien takahampaide, siis yksi takahammas puutuu molemmin puolin) , mutta toinen piti poistaa joku vuosi sitten, enkä ole hankkinut uutta, kun mietin implanttia. Toinen on ok, ollut jo 35 vuotta.
Siis poskihammas, kulmahampaat vieressä.
Mulla on yksi kolmen hampaan silta, korjaa puuttuvaa poskihammasta.
Lisäksi 3 metallokeraamista kruunua poskihampaissa.
Kaikki ovat aika tuoreita, 6kk-1,5v, joten en voi sanoa kestosta vielä mitään.
Muuten olen tyytyväinen.
Tuon sillan vaihtoehtona harkitsin puuttuvan hampaan tilalle implanttia. Valitsin kumminkin sillan, kun sillä sai suojattua myös viereiset hampaat, joista toinen juurihoidettu. Kokonaishinta oli jokseenkin sama.
On kyllä mukavia vastauksia, olen hampaitani itkenyt täällä. Mutta löytyyhän näihin varmaan ratkaisuja.
Silta puuttuvan etuhampaan paikalla. Katkesi 3.lk liikuntatunnilla. Silta laitettiin 19-vuotiaana.
Nyt 20v myöhemmin hl pohtii sen uusimista, ienrajat paenneet ja siltaa pitelevissä hampaissa parodon...what ever. Uusimisen hinta-arvio 2000, sis pari implanttia.
Ei valittamista.
Minulla on yläleuassa takahampaille proteesi. On todellla hyvä kun edessä on omat kulmahampaat ja mol.puolin 1 poskihammas omia. olen hyvin tyytyväinen. Olen 77 vuotias. Täytyy hyvin huolehtia muuten suusta. Tikuttaa ja käytettävä fluoria. Nyt oli hammasklääkärin kanssa puhetta kun etuhamaat ovat tummuneet, mitä tehdään. Yleisesti minulla on aina ollut huonot hampaat jolapsena. Mutta näyttäävät hyvltä.
Oon enemmän kuin tyytyväinen. Mulla on ylä- ja alaosaproteesit. Oon 58 ja sain ne 55v. Mietin silloin myös implantteja mut kun on perinnöllistä sairautta mikä aiheuttaa hampaitten lähtöä niin olis tullut tosi kalliiksi pidemmän päälle. Proteesit on ollu hyvät eikä ole ollut ongelmia niiden kanssa. Sillon kun sain ne alkoi uus elämä.