Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hyvinvoinnin ja toimintakyvyn edistäminen - työssäoppiminen

kukka12
27.09.2019 |

moikka! olen toisne vuoden lähihoitaja opsikelija minulla alkoi 23.9.2019 ja se kestää sen kuusi viikkoa, jonka jälkeen suunatudun lasten ja nuorten kasvatusalalle. Olin ikäihmisten päivätoiminnan parissa jo ensimmäisellä kasvun jaksolla ja sen takia en olisi halunnut nyt ikäihmisille, kun silloin aiemmin en päässyt päiväkotiin. Ymmärrän hyvin että tässä jaksossa (hyvinvoinnin ja toimintakyvyn edistäminen) kriteerit eivät täyty, jos jakson suorittaisi lasten parissa.
omalle opettajalleni laitoin jo viestiä, kun tässä laitospaikassa, jossa olen ei ole pistoksia, katetrointia, verensokerin mittausta, saatohoitoa tai vainajanlaittoa myöskään hengityksen seurantaa ja liman imemistä ei ole. nämä edellä mainitut asiat ovat niitä hoitotoimenpiteitä, joita olemme alkusyksyn koulussa harjoitelleet ja nyt en saa niitä edes harjoitella työpaikallani. näytössä kerron nämä asiat siis suullisesti, jota en ymmärrä. kuinka opettajat ja ohjaajani voivat oikeasti luottaa siihen, jos kerron suullisesti esim. katetroinnin, että osaisin sen konkreettisesti. tuntuu etten saa mitää muuta irti kuin arjen perustoimintoja, joita suoritin jo ensimmäisellä kasvun jakson työssäopissa.
muutenkin minulla on joka päivä todella vastenmielinen olo mennessäni työhön. en osaa sanoa miksi, mutta on vain. työpaikalla se unohtuu, mutta vapaapäivät ovat menneet iksu silmässä peiton alla maatessa, kun olen niin puhki. tämä ns. vastenmielisyys vie todella paljon energiaa minulta. yritin kysä vaihtoa esimerkiksi kotihoitoon, mutta opettaja ei suostunut. vielä olisi viisi viikkoa jäljellä ja se tuntuu älyttömän pitkältä ja en tiedä jaksanko oikeasti.
teen ammattiopintojen ohella lukiota ja en siksi voi keskeyttää jaksoa, sillä muut opinnot menevät sekaisin ja edelleen tavoite valmistumsiaika olisi 2021 keväällä. onko kellään samanlaisia kokemuksia, vinkkejä tilanteeseeni tai muuta helppiä minulle????? niitä tarvitaan!!!!!!!!!!!!!!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä