Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää päiväkotia.

Vierailija
27.09.2019 |

Vaatteet väärin ja vääriä. Nälkäinen aina. Kiusaa muita. Ei nuku. Ei keskity.
Tänään sitten lapseni oli liian aktiivinen kyselemään.
Olen kurkkua myöten täynnä tuota negatiivista palautetta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota bisse.

Vierailija
2/13 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuollaista muka on? Miten puet lapsen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ikinä mistään valiteta. Voihan lapsesi olla sitten hieman ongelmallinen ja ehkä vaatteissa vain on vikaa? Tuskin ne turhasta sanoo..

Vierailija
4/13 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa tuo sinne suoraan.

Että toivoisit välillä tietoa myös siitä missä on onnistunut ja mikä on mennyt hyvin.

Ja siis työskentelen itse päiväkodissa, ja välillä on kyllä hyvä pysähtyä miettimään sitä, ettei aina kertoisi pelkästään negatiivista.

Vierailija
5/13 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että olet saattanut joutua tätien kiusaamaksi. Vaikka nuo olisivat tottakin, niin eihän tuo hyvänen aika ole mikään oikea tapa puhua pienestä lapsesta.

Olin itsekin päiväkodin parin naisen kiusaama johtuen varmaan siitä, että mieheni on varakas, minua 15 vuotta vanhempi ja minun ajateltiin pääsevän helpolla elämässä. Ihanissa lapsissani oli kaikki pielessä. Sain kuulla ilkeitä letkautuksia ym. Nyt lapseni ovat koulussa erittäin hyvin menestyviä, ihania, iloisia ja aktiivisia kaikin puolin. Mutta en ikinä unohda sitä, että kaikki muka oli aina pielessä. Mutta ei se tässä vaiheessa enää haittaakaan😊. Sanopa seuraavan kerran, että onpas meillä kaikki huonosti ja huono lapsi kuulemma. Jospa heräävät. Meillä onneksi oli kivojakin hoitajia ja opeja matkan varrella, mutta välillä koin rimakauhua mennessäni lasta hakemaan.

Vierailija
6/13 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin olen kuullut negatiivista päivästä. Yhden kerran yksi valitti närkästyneenä, kun 3-vuotias ei ollut nukkunut ja oli pulissut. Olisi ollut mielenkiintoista tietää miten olisin voinut asiaan vaikuttaa töistä käsin. Ehkä teidän päiväkotiin on pesiytynyt tuollaisia tyhmemmän puoleisia ihmisiä. Sillä on tosi iso merkitys miten asiat sanoo.

Vierailija
7/13 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin olen kuullut negatiivista päivästä. Yhden kerran yksi valitti närkästyneenä, kun 3-vuotias ei ollut nukkunut ja oli pulissut. Olisi ollut mielenkiintoista tietää miten olisin voinut asiaan vaikuttaa töistä käsin. Ehkä teidän päiväkotiin on pesiytynyt tuollaisia tyhmemmän puoleisia ihmisiä. Sillä on tosi iso merkitys miten asiat sanoo.

Ainakin itse koen niin, että on ihan hyvä jos kertovat mikäli lapseni on touhunnut jotain ei niin järkevää. Yleensä hän kuitenkin itse mainitsee jotain asiasta illalla tai vaikka seuravaana päivänä ja näin tiedän mistä oli kyse.

Vierailija
8/13 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä suurempi syy olla tekemättä lapsia.

Hiivatti kun jengi kiusaa toisiaan, hyi ei tulis mielekään tehdä uutta ihmistä tähän.

Vierailija
9/13 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ongelmasi tosiaan päiväkoti vai olisiko ongelma sittenkin lapsi? Jos saat paljon negatiivista palautetta lapsen päivästä, tulisi sinun kenties tehdä asialle jotain muuta, kuin syyttää päiväkotia?

Vierailija
10/13 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräänsä enempää et voi asialle kotona tehdä, mutta asiallisten ja sopivan kokoisten vaatteiden pitäminen päiväkodissa on sinun vastuulla. Ihan varmasti hoitajia harmittaa, jos lapsesi vaatteet on väärän kokoisia, likaisia, rikkinäisiä tai säähän sopimattomia.

Samoin lapsen kanssa kannattaa kotona käydä johdonmukaisesti läpi peruskäytöstapoja. Ei kiusata, tervehditään, odotetaan omaa vuoroa jne. Kun päiväkodissa jankataan samoja asioita, niin pikkuhiljaa oppi alkaa mennä perille.

Palautteeseen kannattaa vastata neutraalisti, mutta napakasti. "XX on sopivankokoiset välikausikinttaat ja lisäksi on lapaset repussa, jos tuntuu että kinttaissa tulee kylmä, ne voi pukea alle", "Joo olemme harjoitelleet XX kanssa viime aikoina paljon oman vuoron odottamista, mutta harmi ettö tulos ei vielä näy päiväkodissa" "Ompa harmi, että XX ei keskity, mitä apukeinoja olette käyttäneet? Voisiko XX n istumapaikkaa miettiä uudelleen, niin että vieressä olisi rauhallisia lapsia, joista ottaa mallia."

Vierailija
11/13 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ongelmasi tosiaan päiväkoti vai olisiko ongelma sittenkin lapsi? Jos saat paljon negatiivista palautetta lapsen päivästä, tulisi sinun kenties tehdä asialle jotain muuta, kuin syyttää päiväkotia?

Eikö se ole päiväkodin tehtävä, missä on menty vikaan ja mihin vanhempien kannattaisi hakea apua ja tukea. Eihän pelkät negatiiviset palautteet ole kenenkään etu.

Laki määrittelee sen näin

"Päivähoidon tehtävä on päivähoitolain mukaan tarjota vanhemmille tukea kasvatustehtävässä ja varmistaa, että vanhemmat pystyvät edistämään lapsen persoonallisuuden tasapainoista kehitystä."

Vierailija
12/13 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse koen niin, että on ihan hyvä jos kertovat mikäli lapseni on touhunnut jotain ei niin järkevää. Yleensä hän kuitenkin itse mainitsee jotain asiasta illalla tai vaikka seuravaana päivänä ja näin tiedän mistä oli kyse.

Lue ennen kuin kommentoit. Pointti oli se, että miksi sävy oli syyttelevä. Se on minusta typerää. Eri asia on mainita asiasta ilman tunnelatausta.

Vierailija
13/13 |
27.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin asian puheeksi päiväkodin johtajan kanssa. Varhaiskasvatuksen pitäisi totta tosiaan tukea vanhemmuudessa eikä päsmäröidä ylhäältä päin. Ryhmän aikuiset tarvitsevat muistutuksen siitä, mikä heidän tehtävänsä on. Viesti menee sitä paremmin perille, mitä paremmin itse pystyt pysyttelemään asiallisena ja positiivisesti muutokseen uskovana. 

Voimia!