Hematoomaan Lugesteron hoidoksi?
Heippa, Laitoin tämän saman kysymyksen tuonne ' plussanneet lapsettomat' puolellekin, koska siellä tulee vietettyä enemmän aikaa. Mutta onko tällä puolella kokemusta kellään seuraavasta:
" Kävin tänään alkuraskauden ultrassa (rv 6+0) ja yksi 4 mm vahvasykkeinen alkio löytyikin. Valitettavasti gyne löysi myös hematooman, koosta ei ollut puhetta. Hematooma ilmeisesti sijaitsi istukan reunalla, en kyllä ihan täysin ymmärtänyt oliko istukassa kiinni, osittain istukan alla vai erillään siitä. Istukan reunalla kuitenkin. Vuotanut en ole ollenkaan, joten hematooma oli täysi yllätys.
Hoidoksi sain Luget, kuulemma estää kohdun supistumistaipumusta ja sitäkautta helpottaa, että mahd. vuotava hematooma ei irrottaisi istukkaa. En saanut saikkua tai seksikieltoa. Kontrolliultra kahden viikon päähän.
Ovatko muut saaneet Lugeja hematooman hoitoon? Gynen mukaan suurin osa hematoomaraskauksista päättyy kuitenkin hyvin, uskoako tuota?"
Kommentit (4)
iso hematooma viikko sitten, kun aloin vuotaa rajusti. Viikkoja silloin 16+4.
Hematooma kohdun suulla. Lääkkeeksi sain Caprilonia,mutta sekin lopetettiin, kun tilanne rauhoittui. Se on verenvuotoon ja pitää ottaa sitten, jos uudelleen tulee punaista verta. Mä olin sairaalassa vikonlopun yli ja nyt saikulla 16.6. asti. Hyvät mahkut kuulemma näissä on, mutta on näissä riskinsäkin. Hematooma voi vuotaa joko pois tai sitten imeytyä takaisin verenkiertoon.
Tsemppiä meille kaikille hematooman rassaamille!
Bubbles nyt 17+5
Muutama päivä sitten tällä palstalla hematoomista kirjoteltiin. silloin kerroin omista hyvistä ja huonoista kokemuksista hematooman suhteen. Eli raskaudet ovat jatkuneet tai menneet kesken tai päättynyt ikävästi loppu viikoilla.
Ohjeet oli eri ihmisillä olleet aika erilaisia. Toisia on kehoitettu lepäämään ja toisia ei. Mulla ohjeet aina lepo, sairasloma ja yhdyntäkielto.
Ite myös söin Lugeja monta viikkoa, tosin ne alotettiin muusta syystä kun hematooma, mut hematooman takia jatkettiin pitkälle. Ne mm. vähentää kohdun supistelua. Ja kuten ite huomaat mm. yhdyntä voi aiheuttaa supisteluja, joten ite en kyllä uskaltas. Tosin onhan se niinkin, et alkuraskauden keskenmenoa ei estä mikään jos se on tullakseen. Mutta sit ei ainakaan tartte jossitella.
Ja vuotoa voi tosiaan tulla, runsastakin. Mutta niin kauan kun se on tummaa/ruskeaa, se on tosta vanhasta hematoomasta.
Toivon, et kaikki menee hyvin.
Kirjoitinkin pitkän viestin, mutta se katosi bittiavaruuteen. En jaksa kirjoittaa sitä uudestaan, joten nyt vaan kiitos teille ja minä jää odottelemaan mitä tuleman pitää.
Eikö kellään muulla hematoomaa lähiaikoina...?