Syöökö kukaan enää viiliä
Kommentit (17)
Hyvä kysymys. Taitaa proteiinirahkat olla nykypäivän juttu. Ehkä joku senioriporukka syö vielä viiliä.
Parhaat vinkkinne viilin käyttöön.? Sellainen löytyy kaapista enkä tykkää sellaisenaan.
Ei. Kukaan ei ole syönyt viiliä sitten vuoden 1996. Kaupat heittävät vuosittain aivan v i t u s t i viiliä roskiin.
Joo syön. Parasta on se ohut kerros siinä päällä.
Just ostin neljä purkkia evääks. Tykkään silloin tällöin. Vaihdellen jugurttien ja vanukkaiden kanssa. Piimälasillinen joka aamu tyhjään vatsaan. Voin oikein mainiosti, ei vaivoja.
Syön muulloinkin kuin aamuisin. Viili on siitäkin kivaa että sitä voi maustaa mielensä mukaan marjoilla, hillolla, kanelilla, myslillä, siemenillä, marjakeitoilla jne. Paljon parempaa kuin maustetut jogurtti.
Lempparini on kaneli-sokeri.
Syön, mutta en yleensä aamulla, vaan iltapäivällä välipalaksi. Juuri äsken söin 1% viilin, jossa oli päällä pakastevadelmia ja ripaus vaniljasokeria.
Mun eläkkeellä oleva äiti vetää viiliä napaan joka päivä. Aika vaan vaihtelee. Aamuisin, päivisin, välipalaksi ja/ tai iltaisin. Hän erityisesti tykkää siitä paksusta kermapäällisestä, jonka itse heittäisin heti roskikseen. Itse en ole viilin ystävä.
Syön tietenkin viiliä. Päälle ripottelen jauhettua inkivääriä, kuten ainakin jo isoisän isovanhemmat tekivät. (Heillä oli vielä sokeria lisänä, mutta itse tykkään pelkän inkiväärin vahvasta mausta ja lienee terveellisempääkin.)
Talkkunajauhoja päälle, niin johan maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Syön viiliä johon laitan talkkunaa.
Hyi ja hui! Onko vielä punalappuista ja kertaalleen pakastettua...?
Syön viiliä johon laitan talkkunaa.