Suomalainen panee rahansa Veikkauksen peleihin, ei sijoita eikä säästä
Tänään: suomalainen panee rahansa Veikkauksen peleihin, ei sijoita eikä säästä - Varallisuutta keskimäärin vain 30 000 euroa
Mitäpä sitä, kun sossula elättää kehdosta hautaan. Ruotsissa asumiseen liittyvät tuetkin ovat huomattavsti matalampiua kuin täällä. Suuri osa kansa tyhmenee sukupolvesta toiseen, kun ei tarvitse tehdä mitään. Ei kehittää päätään eikä huolehtia toimeentulostaan.
Kommentit (33)
Ruotsissa on sijoitettu paljon kauemmin ja millä seurauksin: siellä on köyhemmät eläkeläiset kuin Suomessa jotka sijoittaa sukanverteen. Älkää uskoko pankkien huijauksia ne haluaa vain rahanne.
Itse olen sijoittanut lapsilisät jo ihan pienestä alkaen, mukava potti oli kun täytin 18.
Ensimmäisen oman asunnon ostin kun olin 24v.
Mutta lototkaa vaan ja uskokaa noita " Älkää uskoko pankkien huijauksia ne haluaa vain rahanne" -juttuja.
Minä uskon korkoa korolle -ilmiöön.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sijoittanut lapsilisät jo ihan pienestä alkaen, mukava potti oli kun täytin 18.
Mutta lototkaa vaan ja uskokaa noita " Älkää uskoko pankkien huijauksia ne haluaa vain rahanne" -juttuja.
Joo, kaikki kun ei saa sitä alkupääomaa. Hyvähän silloin on sijoitella. Meillä lapsilisät käytettiin elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon korkoa korolle -ilmiöön.Joo, kaikki kun ei saa sitä alkupääomaa. Hyvähän silloin on sijoitella. Meillä lapsilisät käytettiin elämiseen.
Jokaiselta riittää rahaa sijoittamiseen jos vaan on halua. Vaikka sitten pienempikin summa.
Tupakka, alkoholi, lottoaminen jne typeryydet vaan pois niin pääsee jo hyvään alkuun Ja korkoa korolle -homma todellakin toimii kun vaan malttaa mielensä.
Säästää ei tosiaan kannata, koska korkoa ei saa. Minäkin lopetin säästötilini Aktiassa, kun siitä olisi joka kuukausi alkanut hävitä kaksi ja puoli euroa "kuluihin". Rahani ovat nollakorkoisella käyttötililläni ja yhdistelmärahastoissa. Eurojackpottaan, kun tulee vähän isompi potti, siis yli 40 milliä. Lotota ei enää kannata, niillä poteilla ei saa enää haaveitaan totetutettua, vaikka omalle kohdalle pamahtaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon korkoa korolle -ilmiöön.Joo, kaikki kun ei saa sitä alkupääomaa. Hyvähän silloin on sijoitella. Meillä lapsilisät käytettiin elämiseen.
Jokaiselta riittää rahaa sijoittamiseen jos vaan on halua. Vaikka sitten pienempikin summa.
Tupakka, alkoholi, lottoaminen jne typeryydet vaan pois niin pääsee jo hyvään alkuun Ja korkoa korolle -homma todellakin toimii kun vaan malttaa mielensä.
En harrasta näistä paheista mitään, silti kaikki menee elämiseen. Mutta parhaat sijoitusneuvot tulevatkin aina niiltä, joille äiti ja isi on piffannut alkupääoman. Kaikki onkin sitten ihan omaa ansiota...
Minä teen molempia. Sijoittaminen vaatii vähän enemmän ymmärrystä kuin Veikkauksen pelit. Pankkien omat rahastot on useimmiten tosi huonoja diilejä, taitaa kulut syödä kaiken tuoton ja enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En harrasta näistä paheista mitään, silti kaikki menee elämiseen. Mutta parhaat sijoitusneuvot tulevatkin aina niiltä, joille äiti ja isi on piffannut alkupääoman. Kaikki onkin sitten ihan omaa ansiota...
Kyllä.
Se on todellakin omaa ansiotani että olen ottanut asioista selvää ja uskonut itseäni viisaampia sen suhteen mitä rahalla kannattaa tehdä.
Koulussakin opetetaan asioita joista muut ovat ottaneet ensin selvää -ihan itse saat omaksua niitä ja toimia sitten. Tai sitten olet vaan ja rellestät.
Elämä on sellaista kun sen itselleen tekee.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen molempia. Sijoittaminen vaatii vähän enemmän ymmärrystä kuin Veikkauksen pelit. Pankkien omat rahastot on useimmiten tosi huonoja diilejä, taitaa kulut syödä kaiken tuoton ja enemmänkin.
Minä olen pankin rahastolla tällä hetkellä 10.4 prosentin voitolla. Tosin en ole tarvinnut sieltä vielä rahaa ulos, joten saa nähdä, miten käy, kun näin yritän tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ai uskot vai, et sä kyllä mikään ruudinkeksijä ole sitten. Kannattaa kaivaa shakkilaudan keskijän tarina ja miettiä sitä hetki ihan rauhassa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Shakkipelin_keksij%C3%A4n_palkkio
Vierailija kirjoitti:
aloitit samantien syntymän jälkeen sijoittamisen? nostan hattua sinulle . itse siinä iässä lähinnä makoilin vaan ja imin tissiä, olin laiskuri siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sijoitan, en saanut kotoa lähtiessä kuin repun selkään, palkka 1500e nettona käteen. Joka kuukausi saan tuosta pari sataa säästöön. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon korkoa korolle -ilmiöön.aloitit samantien syntymän jälkeen sijoittamisen? nostan hattua sinulle . itse siinä iässä lähinnä makoilin vaan ja imin tissiä, olin laiskuri siis.
Voi kulta pieni kun olet hauska! :)
Lukemaan opin 5-vuotiaana kun halusin lukea Aku Ankkaa yksin. Roope Ankka rahoineen kiinnosti jo silloin aloittelevaa kapitalistia ja olihan minulla pankkikirja josta näki paljonko rahaa oli tililläni. Siitä oli lyhyt askel osakkeiden ostamiseen ja silloisen Yhdyspankin osakkeilla aloitin, reilusti alle kymmenvuotiaana.
Omille lapsille avattiin tilit heti kun henkilötunnus oli tiedossa -sijoittaminen on koko elämän kestävä projekti verosuunnitteluineen (perintöjä on siirretty jopa kahden sukupolven yli) ja lapsille on puhuttu asiasta jotta 18-vuotiaana ei tule mitään tuhlausvimmaa kun saavat itse käyttöoikeuden varoihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon korkoa korolle -ilmiöön.Ai uskot vai, et sä kyllä mikään ruudinkeksijä ole sitten. Kannattaa kaivaa shakkilaudan keskijän tarina ja miettiä sitä hetki ihan rauhassa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Shakkipelin_keksij%C3%A4n_palkkio
Ei, vaan kannattaa lukea päivän lehdistä taloussivut ja sijoittaa pitkäjänteisesti ja maltilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon korkoa korolle -ilmiöön.aloitit samantien syntymän jälkeen sijoittamisen? nostan hattua sinulle . itse siinä iässä lähinnä makoilin vaan ja imin tissiä, olin laiskuri siis.
Voi kulta pieni kun olet hauska! :)
Lukemaan opin 5-vuotiaana kun halusin lukea Aku Ankkaa yksin. Roope Ankka rahoineen kiinnosti jo silloin aloittelevaa kapitalistia ja olihan minulla pankkikirja josta näki paljonko rahaa oli tililläni. Siitä oli lyhyt askel osakkeiden ostamiseen ja silloisen Yhdyspankin osakkeilla aloitin, reilusti alle kymmenvuotiaana.
Omille lapsille avattiin tilit heti kun henkilötunnus oli tiedossa -sijoittaminen on koko elämän kestävä projekti verosuunnitteluineen (perintöjä on siirretty jopa kahden sukupolven yli) ja lapsille on puhuttu asiasta jotta 18-vuotiaana ei tule mitään tuhlausvimmaa kun saavat itse käyttöoikeuden varoihinsa.
eli perintöjä taskussa ja takana sen verran että perusturva taattua ja voi shoppailla .
Minä aion olla se viisas vanhempi joka kerää lapselleen alkupääomaa. Mikä on sun tekosyy että et toimi samoin vaan valitat että alkupääomaa vanhempiensa viisauden takia saaneet sijoittajat leuhkivat turhaan?
Jep jep. Kannattais ottaa oppia kreikkalaisilta ja italialaisilta. Veroja ei maksella joten säästöön jää paljon. Sitten hölmöt muut valtiot pelastamaan valtion kun se on konkurssin partaalla.
Noilla pienillä salkuilla lapsi oppii pörssistä, firmoista ja osinkoa jne.. hieman kehittävämpi harrastus ku joku jääkiekko. Ainakin jos lapsi otetaan mukaan touhuun. Aikuisena sitten omaa taikavoimia josta muut samanikäiset ei osaa unelmoidakkaan.
Käy yhtiökokouksissa ja saa kapitalismilta kaikkea jännää ilmaista. Osikoja tippuu ja osaa itsekkin laittaa rahoja muuhun ku alkoholiin tai muuhun pelleilyyn. Tulot senkun kasvaa ja elintaso paranee vaikka palkka ei juurikaan muuttuisi ja yhtäkkiä onkin jo ihan eri luokkaa kuin naapuri joka tekee samaa duunia samalla liksalla.
Jos on epätasa-arvoa se on koska muut ei viitti oppia.
Mulla ei ole varaa noista mihinkään; peleihin, sijoituksiin tai säästöihin, vaikka käyn töissä.