Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä sähköisestä yo-kokeesta ihan aikuisten oikeesti on?

Vierailija
25.09.2019 |

Itse en ole keksinyt vielä mitään. Pelkkä riesa koneen kanssa tappelemisesta.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin taitava hakkeri, että onnistuu jäämättä kiinni (mikä on hyvin epätodennäköistä, jos edes mahdollista), niin varmaan sitten on hyvän arvosanansa ansainnut. Jos siis ne luntatut tiedot auttavat saamaan hyvän arvosanan.

Vierailija
22/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saadaan julkiselle sektorille lisää töitä.

Päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on niin taitava hakkeri, että onnistuu jäämättä kiinni (mikä on hyvin epätodennäköistä, jos edes mahdollista), niin varmaan sitten on hyvän arvosanansa ansainnut. Jos siis ne luntatut tiedot auttavat saamaan hyvän arvosanan.

Ei tarvitse kovin taitava olla.

Vierailija
24/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Opetusministeriö keksii taas pyörää uudestaan digihuumassaan. Pitäähän sitä virkamiehillä olla näperreltävää, tai sitten keksitään sellaista!

Ei mitään sähköistä viestintää. Kyllä lähetti voi varmemmin viedä viestit perille. Mitä jos tulee katkos eikä koneet toimi!!!

Vierailija
25/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännittää nuoren puolesta, toimiiko kaikki ym. Tänä syksynä kuulemma ollut jälleen ongelmia tekniikan kanssa meidän koulussa.

Ei minua jännitä. Eikä nuortakaan.

Varmaan kyse luonteesta. Toiset jännittää kaikkea.

Vierailija
26/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa kun tästä on huolissaan vain ja ainoastaan he, jotka eivät joudu enää lähellekään yo -salia. Heille jotka ovat lunttaamisesta huolissaan, ainakin viime keväänä kun itse kirjoitin, koneet vietiin edellisenä päivänä koululle tarkistettavaksi samaan tapaan kun taulukkokirjat, perinteiset laskimet ja kaikki muukin tarvittava. Itse olen siis kirjoittanut koko tutkinnon sähköisenä, enkä kokenut siitä olevan yhtään mitään haittaa, päinvastoin. Ja joku mainitsi matikan kaavat, niidenkin tekemiseen on oma ohjelma jonka kanssa niiden kirjoittaminen ei ole sen vaikeampaa, kuin käsinkään. Eli olkaa vaan ihan rauhassa.

Vierailija
27/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon helpompaa ja mukavampaa kirjoittaa koneella, pystyy muokkailemaan tekstiä helposti. Ainoastaan matikka voi olla kivempi perinteisesti.

Vierailija
28/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon helpompaa ja mukavampaa kirjoittaa koneella, pystyy muokkailemaan tekstiä helposti. Ainoastaan matikka voi olla kivempi perinteisesti.

Eikä matikkakaan ole ongelma. Koko lukioajan tehtävät on tehty sähköisesti.

Vierailija
29/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstin muokkaamisen lisäksi itse tehtävistä ja aineistoista saa paljon monipuolisempia sähköisellä alustalla. Ehdottoman hyvä juttu.

Nuorethan usein ajattelevat olevansa niin kovin taitavia näissä jutuissa, kun käyttävät somea. Oikeasti ei useimmiten kuitenkaan osata lukion alussa edes liitetiedostoja lähettää saati tiedostomuotoa muuttaa, mistään sen vaativammasta puhumattakaan. Kyllä sähköisyydelle on tilausta siitäkin näkökulmasta. Lukion pitää kuitenkin antaa jatko-opiskelukelpoisuuden lisäksi myös niihin valmiudet.

Vierailija
30/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan absurdia olla sitä mieltä, että yhdessä pienessä yhteiskunnan osassa pitäisi käyttää kynää ja paperia, kun sitä ei missään muualla enää käytetä (paitsi nämä dinosaurukset varmaan maksavat laskunsakin vielä pankin tiskillä, mutta se ei ole kenenkään muun vika).

Eri asia on sitten, tarvitaanko koko yo-kirjoituksia, mutta jos niitä järjestetään niin kyllä niissäkin on ihan hyvä elää nykyaikaa.

Vierailija
31/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa kun tästä on huolissaan vain ja ainoastaan he, jotka eivät joudu enää lähellekään yo -salia. Heille jotka ovat lunttaamisesta huolissaan, ainakin viime keväänä kun itse kirjoitin, koneet vietiin edellisenä päivänä koululle tarkistettavaksi samaan tapaan kun taulukkokirjat, perinteiset laskimet ja kaikki muukin tarvittava. Itse olen siis kirjoittanut koko tutkinnon sähköisenä, enkä kokenut siitä olevan yhtään mitään haittaa, päinvastoin. Ja joku mainitsi matikan kaavat, niidenkin tekemiseen on oma ohjelma jonka kanssa niiden kirjoittaminen ei ole sen vaikeampaa, kuin käsinkään. Eli olkaa vaan ihan rauhassa.

Näin. Ja matematiikan kirjoittaminen Ben helpottuu. Laskin ohjelmaan näpyttelet laskusi ja tsadam! Voit kopioida sen suoraan vastaukseksi. Ei tarvitse samoja juttuja kirjoittaa moneen kertaan.

Vierailija
32/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös tehtävät voivat olla monipuolisempia ja niihin voidaan antaa aineistoa enemmän esim. Videota, kuvia yms.

Vierailija
33/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taotaa kiusata eniten näitä vanhempia "korottajia", jotka pyrkii yliopistoon eikä pisteet muuten riitä.

Vierailija
34/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielten kokeissa hyödyllinen. Ei tarvitse huonosta käsialasta päätellä onko sana kirjoitettu oikein vai onko epäselvä o oikeasti a. Tasapuolisempaa kaikille.

Vierailija
35/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kumpia teidän työpaikoilla käytetään, paperia ja kyniä vai tietokoneita? Ei kynällä kirjoittamista tarvitse nykyään juuri missään (ehkä matalapalkka-aloilla, mutta sinne ei lukiolainen ole matkalla), niin miksi sitä tässäkään käytettäisiin?

Vierailija
36/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun opiskelin, yksi laitoksen henkilökuntaan kuuluva, nyt jo edesmennyt tuttavani oli YTL:n sensori, ja hän kertoi olleensa joskus mökillä korjaamassa yliopppilaskokeita, ja tuuöi puhalsi paperit veteen. Muistaakseni hän kyllä sai ne kaikki kiinni... Tällaisia vahinkoja voi käydä paöerien kanssa.

Vierailija
37/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän pikkuhiljaa mene monivalinnaksi, valitse oikea neljästä vaihtoehdosta.

Vierailija
38/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun kirjoitin ylioppilaaksi kaksitoista vuotta sitten oikein harmittelin ettei tietokoneita oltu vielä kirjoituksiin valjastettu. Jos haluat lisätä lauseen äidinkielen esseen alkuun niin käsin kirjoittaessa otat uuden konseptin ja kirjoitat hela hoidon uusiksi sen uuden lauseen kera. Lisäksi vaikka oma käsiala oli ihan hyvä, aina huolestutti että jos nyt vahingossa tulee kirjoitettua epäselvästi jokin tärkeä sana, koska YTL tulkitsee kaiken tulkinnanvaraisen virheeksi.

Vierailija
39/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoitin silloin kun aineet hiljalleen sähköistyivät. Esim. englannin vielä paperilla, mutta saksan sähköisenä (molemmat siis koettu, sähköinen oli mukavampi vaikka sanat alkoivatkin vilistä silmissä iltapäivällä). Myös psykologia oli sähköinen kun taas äidinkieli ei (sähköinen oli kätevämpi). Eniten kuitenkin harmittaa matikka, sillä kirjoitin sen paperilla enkä voi enää mennä uusimaan, koska menin vanhan opsin mukaan enkä ole koskaan tehnyt ainoatakaan matematiikan koetta sähköisenä. No, näillä mennään.

Vierailija
40/50 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kirjoitin silloin kun aineet hiljalleen sähköistyivät. Esim. englannin vielä paperilla, mutta saksan sähköisenä (molemmat siis koettu, sähköinen oli mukavampi vaikka sanat alkoivatkin vilistä silmissä iltapäivällä). Myös psykologia oli sähköinen kun taas äidinkieli ei (sähköinen oli kätevämpi). Eniten kuitenkin harmittaa matikka, sillä kirjoitin sen paperilla enkä voi enää mennä uusimaan, koska menin vanhan opsin mukaan enkä ole koskaan tehnyt ainoatakaan matematiikan koetta sähköisenä. No, näillä mennään.

Miksipä et voisi mennä. Varsinkin nyt kun lainsäädäntö muuttui niin sähän voit käydä uusimassa jopa niin monta kertaa kuin haluat. Ohjelmia oppii käyttämään ilmankin lukion kursseja ja matematiikka itsessään ei ole muuttunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän