Lue keskustelun säännöt.
ivf ja lääkkeet
31.05.2006 |
Elikkäs meillä ivf luvassa syksymmällä, niin nyt jo mietin noita kustannusjutskia.
Miten se lääkekatto nyt menikään? Olen helmikuussa ostanut n. sadalla eurolla gonal-f:ää, lasketaanko nekin lääkkeet sitten siihen? vai aina hoito kohtaisesti?
Entä hoitaako ne sieltä apteekista sinne kelaan ne summat jo millä ostanut? vai haetaanko korvausta itse? Asutaan aika pienellä paikkakunnalla (vaikuttaneeko asiaan??)
Tulikohan tästä sekava, toivottavasti joku asiasta tietävä saisi tästä tekstistä selvää...
-Marikukka-
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hei,
itsellä on sama homma syksyllä edessä!
Lääkekatto tänä vuonna reilu 600¿ ja siihen tulevat mukaan kaikki tänä vuonna ostetut lääkkeet, sellaiset lääkkeet joihin on saanut KELA-korvauksen, esimerkiksi clomifeneistä sitä ei saa, eli niitä ei tuohon kattoon oteta mukaan. Mutta muuten kaikki tämän vuoden lääkkeet, oli ne sitten mihin vaivaan tahansa sinun resepteilläsi ostettu.
Riippuu tosi paljon apteekista, että miten tekevät sen ensimmäisen maksukaton ylittävän summan kanssa; itse sitä kyselin ja jäin siihen uskoon, että joissain tapauksissa apteekki voi hakea heti sen korvauksen, mutta mieluummin se ensimmäinen ylitys haetaan itse Kelalta. Joskus ollaan mun miehelle sitä haettu ja n. kuukausi meni siihen, että rahat oli tilillä (asutaan isossa kaupungissa).
Mutta sitten jatkossa tämän vuoden puolella varmaan apteekissa se onnistuu ilman rahaakin (tai oli siinä pieni omavastuu, olikohan 1,5¿/lääke), kun se eka on Kelalta haettu..
Tulipa sekavasti selitettyä... Tsemppiä!!