Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole tavannut kaikkia lastenlapsiani, enkä edes kaipaa heitä elämääni

Vierailija
25.09.2019 |

Keskustelupalstat käyvät kuumana siitä, pitäisikö isovanhempien osallistua lastenlastensa hoitoon ja kokemuksia vaihdetaan, millätavoin ja kuinka aktiivisesti?
minä voin omasta puolestani sanoa, että olen ilmoittanut hyvissä ajoin mieheni kanssa kaikille lapsilleni, että me olemme jo teidät kasvattaneet, joten älkää tuoko lapsianne meille enää hoidettavaksi, koska me emme hoida. Jokainen hoitaa, minkä tekeekin ja me olemme osamme tehneet. Me molemmat kyllä vietimme lapsuutemme paljolti isovanhemnpien hoivissa, mutta se oli sitä aikaa ja se kuuluikin olla niin. Nyt eletään 2000 luvun kaupungistumismurroksessa, joissa ei enää asu komea sukupolvea yhdessä.

Talvet me vietämme Floridassa ja Suomessa kesät mökillä ja maata kietäen. Olemme eläkeläisiä ja meillä on ohjelmaa ihan riittävästi ilman lastenlapsiakin.
Näemme toki aika-ajoin ja kaksi vanhinta lastenlasta on meille tärkeitä ja heitä joskus olemmekin ottaneet retkille mukaan, mutta nyt niitä jo on monta, ettei kaikille aika ja huomio riittäisi. nuorimpia emme ole vielä edes tavanneet, mutta kaikkea ei elämään mahdu ja niitä mitä ei mahdu, niitä emme kaipaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat "hiukan" katkeralle.

Katkerolle? Joo, käy! Meille vai teille?

Ap

Vierailija
22/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minulle olisi ihan ok että et tapaisi lapsiani. Heidän kannaltaan ainakin parempi niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minulle olisi ihan ok että et tapaisi lapsiani. Heidän kannaltaan ainakin parempi niin.

En mä nyt kyllä todellakaan lähtisi sun luo, jos siellä olisi jotain mukuloita pyörimässä, kun mä yritän nauttia katkerosta!

Ap

Vierailija
24/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Melkein uskottava.

Kyllä noita on.

Exäni äiti muunmuassa.

Eikä ne lapsenlapsetkaan niitä isovanhempia jotka loistaa poissaolollaan kaipaa. Tämä "mummu" kuoli hetki sitten ja sanoin jo teini-ikäisille että "Anna-mummu" kuoli. Toinen kysyi että kuka ja sitten totesi että ai niin. Sanoi vähän nolona että ei hän sitä tuntenut eikä herättänyt mitään tunteita kuulla uutista ja jatkoi pleikan peluuta.

Nuorempi kysyi myös että kuka? Ei muistunut mieleen koko tyyppi vaikka selitin.

Ei hetkauttanut kuolema eikä kyllä kuulunutkaan hetkauttaa. Mietin että kerronko edes koko kuolemasta. Syöpään kuoli.

Lasten isä samaa kaliiperia äitinsä kanssa ja lapsille yhtä samaa tyhjää kun tämä mummunsakin.

Heillä onneksi isäpuoli joka on kuin biologinen isä.

Eli ei niitä lapsenlapsia harmita isovanhempien puuttuminen.

Minun mummu oli myös aika etäinen vaikka asuttiinkin aika lähekkäin.

Ei ikinä hoitanut meitä tms.

Kuoli viitisen vuotta sitten enkä osannut hänen kuolemaa surra.

Välillä oli huono omatunto kun en käynyt katsomassa häntä palvelutalossa kun hyvin harvoin. En tiedä ikävöikö edes?

Vierailija
25/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En mä nyt kyllä todellakaan lähtisi sun luo, jos siellä olisi jotain mukuloita pyörimässä, kun mä yritän nauttia katkerosta!

Ap

Sepä takia kumpikaan ei nyt sovi ei meille eikä teille joten mieluiten eri teille.

Vierailija
26/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sepä takia kumpikaan ei nyt sovi ei meille eikä teille joten mieluiten eri teille.

No, löytyiskö jotain toista, jota kiinnostaisi kostea keskiviikko?

Ap

Vierailija
27/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et vingu apua lapsiltasi/lapsenlapsiltasi sitten kun vanhuus iskee kunnolla päälle.

Muisteleppas nyt kuinka usein itse kävit auttamassa vanhempiasi/isovanhempiasi kun he olivat vanhoja.... NiiiiiiinPÄ :P

Vierailija
28/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No, löytyiskö jotain toista, jota kiinnostaisi kostea keskiviikko?

Ap

Löytyy varmasti.

Vierailija
29/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppiko sielä huuteloo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän