Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole tavannut kaikkia lastenlapsiani, enkä edes kaipaa heitä elämääni

Vierailija
25.09.2019 |

Keskustelupalstat käyvät kuumana siitä, pitäisikö isovanhempien osallistua lastenlastensa hoitoon ja kokemuksia vaihdetaan, millätavoin ja kuinka aktiivisesti?
minä voin omasta puolestani sanoa, että olen ilmoittanut hyvissä ajoin mieheni kanssa kaikille lapsilleni, että me olemme jo teidät kasvattaneet, joten älkää tuoko lapsianne meille enää hoidettavaksi, koska me emme hoida. Jokainen hoitaa, minkä tekeekin ja me olemme osamme tehneet. Me molemmat kyllä vietimme lapsuutemme paljolti isovanhemnpien hoivissa, mutta se oli sitä aikaa ja se kuuluikin olla niin. Nyt eletään 2000 luvun kaupungistumismurroksessa, joissa ei enää asu komea sukupolvea yhdessä.

Talvet me vietämme Floridassa ja Suomessa kesät mökillä ja maata kietäen. Olemme eläkeläisiä ja meillä on ohjelmaa ihan riittävästi ilman lastenlapsiakin.
Näemme toki aika-ajoin ja kaksi vanhinta lastenlasta on meille tärkeitä ja heitä joskus olemmekin ottaneet retkille mukaan, mutta nyt niitä jo on monta, ettei kaikille aika ja huomio riittäisi. nuorimpia emme ole vielä edes tavanneet, mutta kaikkea ei elämään mahdu ja niitä mitä ei mahdu, niitä emme kaipaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin menettäjä olet sinä. Ei mulla muuta.

Vierailija
2/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-1000/5

Vierailija
4/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et vingu apua lapsiltasi/lapsenlapsiltasi sitten kun vanhuus iskee kunnolla päälle.

5/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein uskottava.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
6/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo mutta ajatusmaailma on kyllä lähellä maailman ahneimpia ikäluokkia

Vierailija
7/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoksi tämän paljasti toi ”itse olemme kyllä olleet lapsena paljon isovanhemmilla”, mutta kyllä tällaisia ihmisiä oikeasti on, äitini esimerkiksi.

Omassa elämässä on niin kiirettä, matkustelua ja kulttuuria, ettei siihen jälkikasvu ja heidän asiansa oikein sovi.

Mutta olkoon niin, pärjään hyvin ilman häntäkin, mutta ei kannata kovin suurta sitoumusta meiltä itseensäkään odottaa.

Vierailija
8/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et vingu apua lapsiltasi/lapsenlapsiltasi sitten kun vanhuus iskee kunnolla päälle.

Kyllä sitten vingun, ja itse asiassa nytkin omat lapsemme huolehtivat talomme pikku pihatöistä ja postin hakemisesta, kun matkustamme.

Ap

Vierailija
9/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan äidiltäni.

Kuten sanottu, suurin menettäjä olet sinä. Eivät lapsesi ja lapsenlapsesi sinua kaipaakaan.

Vierailija
10/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provoksi tämän paljasti toi ”itse olemme kyllä olleet lapsena paljon isovanhemmilla”, mutta kyllä tällaisia ihmisiä oikeasti on, äitini esimerkiksi.

Omassa elämässä on niin kiirettä, matkustelua ja kulttuuria, ettei siihen jälkikasvu ja heidän asiansa oikein sovi.

Mutta olkoon niin, pärjään hyvin ilman häntäkin, mutta ei kannata kovin suurta sitoumusta meiltä itseensäkään odottaa.

Äitisi on kuitenkin sen suurimman työn jo tehnyt, kasvattanut sut. Mutta koska hän ei hoida lapsiasi, et sinäkään aio häntä auttaa? Wtf...

Vierailija
11/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toki lapsemme ovat tervetulleita talkoisiin mökillemme, ilman pikkuisia toki. Ei isän selkä kestä enää risusavottaa, ja ehtiväthän nuo nuoret nyt vuorostaan rehkiä!

Ap

Vierailija
12/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, päiväkännit, omahyväisyys ja rekkalastillinen narsismia paistavat läpi ap:n tekstistä.

Vierailija
13/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, päiväkännit, omahyväisyys ja rekkalastillinen narsismia paistavat läpi ap:n tekstistä.

Shhh, pidetään nämä mun pikku kekkulit meidän välisenä salaisuutena. Kerranhan tässä vain eletään. Cin cin!

Ap

Vierailija
14/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heii, löytyisköhän täältä muuten baariseuraa? Oon päässyt jo aika hyvään nousuun, mutta marjatat ja annelit eivät kehtaa näin keskellä viikkoa lähteä. Täällähän on kaikkia vähän elämästä osattomia, lähtekää te! Mä tarjoan!

Ap

Vierailija
15/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi on kuitenkin sen suurimman työn jo tehnyt, kasvattanut sut. Mutta koska hän ei hoida lapsiasi, et sinäkään aio häntä auttaa? Wtf...

No totta hemmetissä vanhemmat kasvattavat lapsensa kun kerran ovat jälkikasvua hommaneet. Mutta ikääntyvien vanhempien hoitaminen ei ole velvollisuus (kuten lasten kasvattaminen) vaan täysin vapaaehtoista puuhaa.  

Esimerkiksi ovat vanhempani saavat minun puolestani selviytyä ihan yksinään. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
16/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surkea provo. Ei jatkoon.

Vierailija
17/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla loukkaantunut tai voimaantunut lessu, jonka lapset on hylänneet uskonsa.

Vierailija
18/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toki lapsemme ovat tervetulleita talkoisiin mökillemme, ilman pikkuisia toki. Ei isän selkä kestä enää risusavottaa, ja ehtiväthän nuo nuoret nyt vuorostaan rehkiä!

Ap

Ja pikkuiset menevät hoitoon minne? Vai meinaatko että lapsesi maksavat lapsenvahdille jotta pääsevät rehkimään teille? Vähän epäilen.

Vierailija
19/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat "hiukan" katkeralle.

Vierailija
20/29 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja pikkuiset menevät hoitoon minne? Vai meinaatko että lapsesi maksavat lapsenvahdille jotta pääsevät rehkimään teille? Vähän epäilen.

No eihän se nyt hyvä ihminen ole minun asiani tuommoisesta huolehtia!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi