Terveellistä mättöruokaa?? Onko sellaista?
Olen roskaruuan suuri ystävä ja kuluttaja, ja nyt on aika alkaa siirtymään terveellisempään ruokavalioon, mutta kevyet ja terveelliset ruuat jättävät mut nälkäiseksi? Eli mikä neuvoksi?
Vinkkejä, reseptejä yms. Edullisuus on plussaa...
Kommentit (20)
Teet bataateista tai kurpitsasta ranskalaisia ja kylkeen dippi. Bon apetit.
Mulla himo perunaan, suolakurkkuun ja öljyiseen fetajuustoon. Lisäksi vähän tuorekurkkua ja hyvää salaatinkastiketta. Mätän tätä sotkua.
Vierailija kirjoitti:
Mikä näistä tekee terveellistä?
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikko <3
Tää on kyl!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä näistä tekee terveellistä?
Niillä pyritään välttämään sairauksia aiheuttavien elintarvikkeiden ylensyöntiä.
Vierailija kirjoitti:
Terveellinen ja täyttävä ruoka ei yleensä taida edes mahtua samaan lauseeseen :D
Aina jää nälkä.
Minusta terveellinen ruoka voi kyllä olla täyttävää, kunhan se on monipuolista eikä esimerkiksi pelkkää salaattia. Tarpeeksi proteiinia, rasvaa ja kuituja.
Makkaraperunat: HKI Sininen paloitellaan pieniksi kuutioksi ja lisätään pakasteranskalaisten joukkoon siinä vaiheessa kun perunat ovat olleet kuumassa uunissa noin 10 minuuttia. Koko satsi valmistuneen noin 20 minuutissa ja nautitaan isolta lautaselta ketchupin ja sinaapin kera.
Chili Con Carne 20 ainesosan reseptillä. Tarjoile keitettyjen perunoiden, riisin tai pastan kera. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellinen ja täyttävä ruoka ei yleensä taida edes mahtua samaan lauseeseen :D
Aina jää nälkä.
Minusta terveellinen ruoka voi kyllä olla täyttävää, kunhan se on monipuolista eikä esimerkiksi pelkkää salaattia. Tarpeeksi proteiinia, rasvaa ja kuituja.
Niin, sun mielestä voi olla. Mutta siis onko oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Makkaraperunat: HKI Sininen paloitellaan pieniksi kuutioksi ja lisätään pakasteranskalaisten joukkoon siinä vaiheessa kun perunat ovat olleet kuumassa uunissa noin 10 minuuttia. Koko satsi valmistuneen noin 20 minuutissa ja nautitaan isolta lautaselta ketchupin ja sinaapin kera.
Oikeasti sun mielestä terveellistä? Eh :)
Tacosalaatti: pohjana, salaatt,kurkku, tomaatti, paprika, murustettuna 6 tortilla chips -lastua, vähärasvaista jauhelihaa ja papuja paistettuna ja tacomaustettuna, salaattikastikkeena Santa Marian sokeriton salsa.
Vierailija kirjoitti:
Ja suolistosyöpä kiittää 15 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina jää nälkä.
Niin, sun mielestä voi olla. Mutta siis onko oikeasti?
No, minäpä poistun aivoistani ja haen faktan maailmankaikkeudesta. Odottakaa hetki...
Nuudeliwok shirataki-nuudeleita käyttäen
On eyrfryer ranskikset barty pupplesta saa
Lähtökohtaisesti "mättöruoka" on mielestäni rasvaista, suolaista ja kaloripitoista. Eli ei, terveellistä mättöruokaa ei ole. Mättöä voi ihan hyvin syödä välillä, mutta niinä päivinä tarvii kyllä hieman miettiä että mikä on kokonaiskalorimäärä, ainakin jos on istumatyöläinen kuten itse olen.
Vierailija kirjoitti:
Aina jää nälkä.
Mä olen kyllä eri mieltä. Meillä ei koskaan nähdä nälkää vaan syödään tuhtia ja terveellistä ruokaa, esim:
- stroganoff, stifado, moussaka, gulassi, muidenkin mainitsema kaalilaatikko, merimiespihvi, häränhäntäpata, haudutettua potkaa (karitsa tai nauta), blinejä joita ei hukuteta voisulaan, pastaruokia kasvisten ja yrttien kanssa, broileria eri muodoissaan, melanzane alla parmigianaa, kasviscurryja. Eli paljon kasviksia
"Mättöä" noissa on se upea maku mikä saa melkein kyyneleet silmiin ja tunteen siitä että on rakastettu ja ravittu.
Kanaa, sipulia, paprikaa, parsakaalia wokkiin. Inkivääriä, valkosipulia, kuminaa ja soijakastiketta perään. Keitä riisit kasviliemikuution kera ja lisää lopussa riisit valutettuna wokkiin. Riko joukkoon pari kanamunaa ja kääntele.
On terveellistä ja superherkullista mättöä.
Aina jää nälkä.