Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei tällaista sisustusta näe lainkaan Suomessa?

Vierailija
25.09.2019 |

https://www.instagram.com/p/B2qPLcRozsR/?igshid=bwd1i66vyo2u

https://www.instagram.com/p/B073kIrIIDK/?igshid=1cty2e5azbl8x

https://www.instagram.com/p/B2hNqC4nzy1/?igshid=ejaax5izp6yv

Eli värikästä, rönsyilevää ja leikkisää sisustusta jossa ei turhia himmailla tai pelätä yhdistellä maaleja, kuviollisia tapetteja yms. Minusta olisi ihanaa nähdä välillä tälläistä kuplivaa tyyliä skandinaavisen minimalismin sijaan - sekin on tietysti kaunis tyyli, mutta miksi se on niin dominoiva? Liittyykö tämä Suomalaisten persoonaan, kenties vuodenaikoihin? Onhan se totta että suomalaiset eivät ole kovin ilmeikkäitä ja eloisia verrattuna vaikkapa tulisiin latinoihin, ehkä se heijastuu myös sisustukseen? Onko täällä muita värikkäämmän tyylin ystäviä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee, osaan heti nimetä parikin kaveria. 

Onhan noi ihan kivoja, mutta kuitenkin omaan makuun aika lapsellisia ja toisekseen levottomia. Luulen että eivät vaan ole suuren yleisön makuun siinä määrin, että omaan kotiin laittais. 

Vierailija
22/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kolmas linkki olis niin mun juttu. Mutta kun en asu tässä asunnossa yksin. Siksi en voi toteuttaa villimpiä värivisioitani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että ei olekaan. Tekopirteitä hipstereiden asuntoja. Ei ainakaan tämän miehen makuun ollenkaan. Liian feminiinisiä mieleeni.

Onnistuu tuontapaisen tyylin toteuttaminen myös "maskuliinisemmin" tummemmilla sävyillä. (Tästähän voidaan kiistellä että tarkoittaako kirkkaat värit = feminiininen vai onko kyseessä ihan vaan makuasia sukupuoleen katsomatta, mutta anyway)

Esimerkiksi tämä on mielestäni vastaava, eli värikäs ja rönsyilevä, olematta turhan pirteä :

https://www.instagram.com/p/ByQl6zmHXTr/?igshid=1mxvca6krnnl0

Kiitos tästä, tämä on kyllä mielestäni törkeän hieno sisustus, vaikka en olekaan muuten runsauden ystävä.

https://www.instagram.com/layered.home/

Johtuu tuon kodin kohdalla varmasti siitä, että nuo valitut värit on tuollaisia aika rauhoittavia eikä väriyhdistelmät levottomia.

Vierailija
24/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tommosta näkee. Mutta sellaista tumma, runsasta ja dramaattista rönsyilevää ei juuri näe. Minusta se on ihanan inspiroivaa, vaikken niin ihan itsekään sisusta. Me ollaan vaan niin homogeeninen kansa kaikessa.

En ole ihan varma, millaista tarkoitat tummalla, runsaalla ja dramaattisen rönsyvällä. Mun työhuoneeni remontti on vielä kesken, mutta siitä tulee steampunk-henkinen. Pieni, mutta normaalia korkeampi huone, jossa sekä seinät että katto ovat yönsinisiä. Huonekalut tumman ruskeita, joskin yksi antiikkinen pieni divaanisohva, jossa puuosat lehtikultaa ja istuinosa tummansinistä samettia. Osassa huonekauluja myös valurautaa. Huoneeseen tulee myös punaiset verhot, jotka ovat sävyltään jotain viininpunaisen ja ruskeanpunaisen väliltä... vaikea tarkemmin kuvailla verhojen väriä. Pari vanhaa matka-arkkua 1900-luvun alusta. Kirjoituskone 1920-luvulta, samalta aikakaudelta pöytäkello ja kamera.  Pöytälamput olen löytänyt yhdestä Facebookin industrial-ryhmästä. Pitää vielä tuunata printteri ja läppäri sopimaan muuhun sisustukseen :D

Vierailija
25/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toka ja kolmas voisi vielä mennä kesäasunnolla JOS olisi seinien väriin sointuvat yksiväriset matot. Eka oli suoraan värisokean kodista.

Vierailija
26/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tommosta näkee. Mutta sellaista tumma, runsasta ja dramaattista rönsyilevää ei juuri näe. Minusta se on ihanan inspiroivaa, vaikken niin ihan itsekään sisusta. Me ollaan vaan niin homogeeninen kansa kaikessa.

En ole ihan varma, millaista tarkoitat tummalla, runsaalla ja dramaattisen rönsyvällä. Mun työhuoneeni remontti on vielä kesken, mutta siitä tulee steampunk-henkinen. Pieni, mutta normaalia korkeampi huone, jossa sekä seinät että katto ovat yönsinisiä. Huonekalut tumman ruskeita, joskin yksi antiikkinen pieni divaanisohva, jossa puuosat lehtikultaa ja istuinosa tummansinistä samettia. Osassa huonekauluja myös valurautaa. Huoneeseen tulee myös punaiset verhot, jotka ovat sävyltään jotain viininpunaisen ja ruskeanpunaisen väliltä... vaikea tarkemmin kuvailla verhojen väriä. Pari vanhaa matka-arkkua 1900-luvun alusta. Kirjoituskone 1920-luvulta, samalta aikakaudelta pöytäkello ja kamera.  Pöytälamput olen löytänyt yhdestä Facebookin industrial-ryhmästä. Pitää vielä tuunata printteri ja läppäri sopimaan muuhun sisustukseen :D

Kuulostaa mainiolta! Steampunk onkin ihanaa. :) Meillä on ollu sellasta rouheeta ja industrial-tyyliä jo muutamia vuosia, nyt mulla on joku viktoriaaninen viidakko-kausi moderneilla rouheilla twisteillä meneillään, oon imeny tummia sävyjä ja pehmeitä materiaaleja kaikkialta...ja paljon kasveja. Tosin niitä oli jo ennestään paljon.  :)

Vierailija
27/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee, osaan heti nimetä parikin kaveria. 

Onhan noi ihan kivoja, mutta kuitenkin omaan makuun aika lapsellisia ja toisekseen levottomia. Luulen että eivät vaan ole suuren yleisön makuun siinä määrin, että omaan kotiin laittais. 

Lapsellista? Sisustusvärit? Lapsellista on ainoastaan tällaiset 1st World kitinät sisustustyyleistä ja siitä kun en tykkää jostain yhyhyy… toiset asuu pahvilaatikossa...siinä voi olla toisinaan kyllä hieman levotonta eikä ehkä ole suuren yleisön makuun. Mutta eipähän tarvii miettiä sisustusta.

Vierailija
28/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa mainiolta! Steampunk onkin ihanaa. :) Meillä on ollu sellasta rouheeta ja industrial-tyyliä jo muutamia vuosia, nyt mulla on joku viktoriaaninen viidakko-kausi moderneilla rouheilla twisteillä meneillään, oon imeny tummia sävyjä ja pehmeitä materiaaleja kaikkialta...ja paljon kasveja. Tosin niitä oli jo ennestään paljon.  :)

Vaikuttaa tosi hyvältä! Mun pitää jotain kasveja kehitellä työhuoneeseeni. Olen kaikkea muuta kuin viherpeukalo eikä asiaa auta kaksi kissaa, jotka pistävät päreiksi minkä tahansa horsman :D Aikoinaan olin tyytyväinen, kun sain pidettyä metrin korkuisen palmun elossa kaksi vuotta. Sitten tuli nuo kaksi riiviötä ja kahdessa päivässä palmusta oli revitty kaikki lehdet. 

Vierailija
29/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla ei näe? Minusta nuo on ihan tavallisia sisustuksia ja esim myytävissä asunnoissa löytyy paljonkin tuontapaisia esim puutaloalueilla.

Meilläkin on ollut tummat makkarit jo 15 vuotta...

Vierailija
30/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosi kivalta ja viihtyisältä, tsemppiä sisustukseen! 

T.Ap 

Vierailija
31/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tosi kivalta ja viihtyisältä, tsemppiä sisustukseen! 

T.Ap 

Kiitos. Sormet syyhyää päästä jatkamaan, mutta olen ollut vuoden sisällä kahdessa tekonivelleikkauksessa enkä pääse vielä kiipeämään edes keittiötikkaille. Mutta jospa jouluksi saisi valmiiksi. 

Vierailija
32/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuostakin joku tykkää, minusta näyttää aivan hirvittävältä. Yhden 70-luvun omakotitalon olen maalannut sisältä kokonaan uusiksi, kun näytti lähes tuolta.

Vierailija
33/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin, että kuvissa olisi jotain dramaattisen tyylikästä, eksoottista ja persoonallista, mutta ensimmäisessä ja kolmannessa kuvassa olikin levottomia väriyhdistelmiä ja halvan näköistä Tiimari-tilpehööriä. Ensimmäisestä kuvasta tuli suorastaan paha olo. Sisustan minimalistisesti, koska en halua kotini näyttävän lastenhuoneelta tai leikkimökiltä.

Toinen kuva on ok. 

Vierailija
34/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni on tulinen latino, sisustanut itse asuntonsa ja se on hyvin hillitty.

keittiössä on tummanruskea pöytäryhmä, keittiösaareke ja keittiötasot ovat graniittia. lattia on hiekanväristä kaksisävyistä laattaa. kaikki yksityiskohdat on mietitty sävyntarkasti. vuodenaikojen mukaan sitten verhoja vaihdellaan ja ne voivat olla värikkäitäkin, kuten myös koristetyynyt. sänky on normaali jenkkisänkky ja päädyn on mieheni tehnyt itse, kun ei löytänyt kaupasta oikeaa värisävyä ja hänen esteettistä silmäänsä miellyttävää pehmeää sänngynpäätyä.

Vierailija
35/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mieheni on tulinen latino, sisustanut itse asuntonsa ja se on hyvin hillitty.

keittiössä on tummanruskea pöytäryhmä, keittiösaareke ja keittiötasot ovat graniittia. lattia on hiekanväristä kaksisävyistä laattaa. kaikki yksityiskohdat on mietitty sävyntarkasti. vuodenaikojen mukaan sitten verhoja vaihdellaan ja ne voivat olla värikkäitäkin, kuten myös koristetyynyt. sänky on normaali jenkkisänkky ja päädyn on mieheni tehnyt itse, kun ei löytänyt kaupasta oikeaa värisävyä ja hänen esteettistä silmäänsä miellyttävää pehmeää sänngynpäätyä.

Juuri noin. Latinot EIVÄT sisusta ap:n kuvien tyylisesti. Siellä pyritään hillittyyn ja klassiseen ilmeeseen, ei halvannäköiseen sekamelskaan. 

Vierailija
36/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaiset osaa. EI ole kulttuuria eikä sivistyksen luomaa makua. Harmaa junttikansa.

Jaa, no minusta ap:n linkkaamat kuvat eivät kyllä millään lailla edusta "sivistyksen luomaa makua" vaan jotain ihan muuta. Ottaisin mieluummin harmaan skandinaavisen sisustuksen kuin riemunkirjavaa tilpehöörisekamelskaa. 

Niin ja kakkoskuvassa on muuten se pahamaineinen "love"-teksti, tosin pinkkinä. Jonkinlainen valaisin taitaa olla. 

Vierailija
37/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saada epileptisen kohtauksen noista kuvista. Silmiin koskee vielä minuuttienkin päästä.

Vierailija
38/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastan tällaista viktoriaanista tyyliä:

https://fi.pinterest.com/pin/391672498841753650/

Mitä tummempaa (tumma punainen sametti esim.) sen parempi! Olisi ihanaa saada kunnon hämyisä kirjastohuone takkatulineen ja nahkatuoleineen, samettiverhoineen ja persialaisine mattoineen. Ei mitään modernia kotiini (lukuunottamatta välttämättömiä piilotettuja kodinkoneita (vaikka noh, voisin niistäkin luopua) ja kannettavaa...) vaan haluan tuntea että astun toiseen aikaan kun menen kotiini. Siellä sielu lepää.

Yritän saada sisustukseni mahdollisimman lähelle tuota. Joskus tuntuu että olen syntynyt väärään aikaan, saan stressiä kaikista kirkkaista valoista, liikenteestä, nykyarkkitehtuurista ja infrastruktuurista, kaikki on liian meluisaa, räikeätä, valoisaa ja teknologista. Tunnen olevani kuin vanha vampyyri joka kantaa vanhan maailman viittaa...

Vierailija
39/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä siis ihan tavan suomalaiset omaavat värikkäitä koteja ja sitten on trendi-ihmiset jotka ovat ottaneet omakseen valko-beige-harmaan sisustuksen. Sehän ei todellakaan ole perinteinen suomalainen maku vaan tuotu muualta. Aiemmin Suomessa on ollut hyvinkin värikästä niin vaatteiden kuin sisustuksen suhteen. Alvar Aallon minimalistisuus on perua hänen Japani-fanituksestaan. Se oli siis aikanaan aivan uutta Suomessa.

Vierailija
40/44 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt tuota vaihetta jo pariin kertaan. Olen syntynyt 70-luvun lopulla. Ei kiitos enää.

Jokainen sisutakoon kotinsa kuten haluaa.