Minna tilasi mittatilaushääpuvun AliExpressistä, ei ollutkaan kuten luvattu
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/e0739d23-dcb7-4206-9392-4c8…
Maksoi kuitenkin 270 euroa.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Tekiköhän tuo Minna peruutuksen sivun kautta? Itse olen aina saanut rahat takaisin jos tuote ei ole ollut kuvaa vastaava tai ei ole saapunut perille. Ei riitä, että lähettää tuotteen pelkästään takaisin.
Olen aina saanut rahat takaisin jos lähetetty tuote on ollut risa tai ei ole tullut perille. Ikinä ei ole viallista tarvinnut lähettää takaisin päin, ei kiinalainen niitä itselleen halua.
Jos tuote tulee perille ja on kutakuinkin sellainen kun esitteessä, eikä ole viallinen, on turha odottaa mitään oikeutta palauttaa se ihan vain siksi että ostos jostain muusta syystä alkaa kaduttaa. Suomalaiset kuluttajasuojalait eivät päde Kiinassa.
eihän noi ees osaa länsimaista vaatetusta, pitää mainita vain kankaat. Ei mitään omia mittoja. Ja mieluiten omilla leikkauskaavoilla. Ja jos kaiken tuon saa itsekkin kokoon voinee melkein tehdä puvun itse...
Ja os ei tiedä, niin ei ne aasialaisetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekiköhän tuo Minna peruutuksen sivun kautta? Itse olen aina saanut rahat takaisin jos tuote ei ole ollut kuvaa vastaava tai ei ole saapunut perille. Ei riitä, että lähettää tuotteen pelkästään takaisin.
Olen aina saanut rahat takaisin jos lähetetty tuote on ollut risa tai ei ole tullut perille. Ikinä ei ole viallista tarvinnut lähettää takaisin päin, ei kiinalainen niitä itselleen halua.
Jos tuote tulee perille ja on kutakuinkin sellainen kun esitteessä, eikä ole viallinen, on turha odottaa mitään oikeutta palauttaa se ihan vain siksi että ostos jostain muusta syystä alkaa kaduttaa. Suomalaiset kuluttajasuojalait eivät päde Kiinassa.
Yep, mutta eihän tuo puku ole lähelläkään sitä, mitä kuvassa pitäisi olla. Mietin, että yrittiköhän Minna saada rahat takaisin sen myyjän kautta, vai valittiko Aliexpressille, koska aliexpressin kautta ne rahat tulee takaisin. Myyjät eivät itse koskaan suostu maksamaan rahoja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmöä viime tinkaan jättää puvun hankinta..
Ulkomailta jos on pakko tilata niin kannattaa lukea kaikki tekstit mitä myytävästä tuotteesta on eikä vain kuvien perusteella tilata, sitten kannattaa lukea muiden ostajien arvostelut. Aasian vaatekoot on paljon pienempiä kuin täällä.Ja kiinalaisilta ostaessa pitää aina ymmärtää että tuote on yleensä surkeampi/erilainen kuin mitä kuvissa.
Niinpä, kiinakaupat pöllivät kuvat sivuilleen oikeilta valmistajilta. Miten joku voi olettaa saavansa monen tonnin designer-hääpuvun pilkkahintaan?
Wauu! Hyvin istuu päällä. Hämmästyttävää että voi tilata suoraan Kiinasta sopivat mekot. Ostaja ei vaan ollut paneutunut prosessiin riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yep, mutta eihän tuo puku ole lähelläkään sitä, mitä kuvassa pitäisi olla. Mietin, että yrittiköhän Minna saada rahat takaisin sen myyjän kautta, vai valittiko Aliexpressille, koska aliexpressin kautta ne rahat tulee takaisin. Myyjät eivät itse koskaan suostu maksamaan rahoja takaisin.
Ei ehkä suomalaisen silmään mutta kiinalaiselle se on close enough.
Itse menin maistraatissa naimisiin ja halusin jonkun edullisen häämekon, jonka ostin Ebaystä. Mekko oli oikein nätti ja täysin kuvanmukainen. Ei tietenkään mitään huippulaatua, edullinen kun oli, mutta ajoi asiansa. Ebaystä tai vastaavasta kun ostaa, tulee myyjän saamat palautteet tutkia tarkoin. Kaikki negatiiviset palautteet tulee syynätä, vaikka niitä olisi vähän. Ja erityisen huolellisesti täytyy tsekata juuri kys. tuotteen saamat palautteet. Tilaamani mekko oli myös ns. standardituote, jota oli myynnissä myös muualla mm. Euroopassa, mikä antoi osviittaa, että tuote on sellainen kuin pitääkin. Ebaystä ostaminen on taitolaji, täytyy tietää, mitä tekee ja olla realisti. Enää en tosin ostaisi Aasiasta mitään, sillä yritän nykyään olla hieman tiedostavampi ilmastoasioissa.
Ehehe, kyllähän noista puhutaan foorumilla mitkä on hyviä mitkä ei. Kun tekee taustatyöt niin voi saada muutamalla satasella muutaman tonnin hääpuvun. Jenkeissä siis maksavat noin paljon, suomesta en tiedä. Muutenkin kaikki häihin liittyvä on riistarahastusta siellä. Koska elämän tärkein päivä, satuhäät jne.
Vaatteet jos jotain ovat täysi huijaus läntisessä maailmassa. Marginaalit jotain 60-95% luokkaa.
Nehän oli imetyssuojat eikä olkatoppaukset.
Se päällysmekkohan oli ylimääräinen. Kai olivat kuitenkin ajatelleet ettei alapää loistaen voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä suomalaisen silmään mutta kiinalaiselle se on close enough.
Kaikki kiinalaistuotteet on just tuota, vähän sinnepäin...
Miksi tuo mallikuvan sulhanen(?) on farkuissa?
Sorruin itse joskus samaan häämekkohuijaukseen. Oli kanssa noita ns. nakumekkoja ja keskivartaloa ei imarrellut yhtään eriskummallinen trumpettimekkoviritelmä. B-kuppiselle tulikin xs-mekko varustettuna ison D-kupin toppausrintamuksella joten mekon yläosa oli tyhjää täynnä. Pitsiosiot oli mitä lie tekokuitua materiaalilta ja asu kiilti ollen täynnä paljetteja ja helmiä yllärinä vaikka en pidä paljeteista. Ei olisi mekko sopinut edes naamiaiskäyttöön mittasuhteidensa vuoksi, muuten olisi ehkä helman mpeen ompelemalla saanut merenneitoasun. Ups-kuljetuksen kautta tuli jolloin yllärinä 150€ häämekon lisäksi tuli sadan euron kuljetusmaksu. En enää koskaan tilaa mekkoja Kiinasta
Joo... viime vuonna väännettiin aiheesta tilatako vanhojenpäivämekko Kiinasta kun halvalla saa vai ostaa suomesta. Onneksi ei tilattu... Satasella sai kauniin Suomestakin.
Kerran tilasin Kiinasta kevyttoppatakin, kun halvalla sai. Oli mitat ja kaikki, laskin että 6XL pitäis mahtua mulle, käytän vaatekokoa 48. No ei sopinut... tyttäreni on kokoa 36-38 ja hänelle sopi. Ilmeisesti edes senttimetreihin ei voi Kiinassa luottaa. En tilaa sieltä mitään.
Tuskin mittatilaustyötä voi palauttaa. Ja yllätyin kuinka hyvin puku istuu, vaikka muuten kelvoton onkin. En olisi uskaltanut noin kaikissa ja tärkeässä ottaa riskiä ja tilata Kiinasta.
Tukekaan lähituotantoa. Maailmasta tulee silloin vähän parempi paikka.
Jos on liian halpa, niin silloin se todellakin näyttääkin halvalta. Ebaysta ostaminen on taitolaji, kuten joku edellä sanoikin.
Olen tilannut villapaitaa, maiharit, rippimekon kymmenisen vuotta sitten, paitoja, suojalasit ja kotelot kännyköihin, kuulokkeet, kulma- ja hiusvärejä (tunnettuja merkkejä), hiusharjaa, pompuloita, pinnejä yms.
Jos on huonot arvostelut, ei kannata ostaa. Tutki materiaalit ja mitoitus on tietysti sitä kiinan mittaa. Toisin sanoen pitää tilata isompia kokoja ja miettiä malli. Esimerkiksi ihonmyötäinen kiinapaita on tiimalasivartalolle ihan ehdoton ei. Toisaalta joku löysä neulepaita istuu hyvin. Joissakin paidoista hiha saattaa olla lyhyt ja toimii sitten 3/4 hihana.
Vierailija kirjoitti:
Se päällysmekkohan oli ylimääräinen. Kai olivat kuitenkin ajatelleet ettei alapää loistaen voi olla.
Onhan se päällysmekko myös esittelykuvassa. Eli varmasti kuuluu pakettiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on liian halpa, niin silloin se todellakin näyttääkin halvalta. Ebaysta ostaminen on taitolaji, kuten joku edellä sanoikin.
Olen tilannut villapaitaa, maiharit, rippimekon kymmenisen vuotta sitten, paitoja, suojalasit ja kotelot kännyköihin, kuulokkeet, kulma- ja hiusvärejä (tunnettuja merkkejä), hiusharjaa, pompuloita, pinnejä yms.
Jos on huonot arvostelut, ei kannata ostaa. Tutki materiaalit ja mitoitus on tietysti sitä kiinan mittaa. Toisin sanoen pitää tilata isompia kokoja ja miettiä malli. Esimerkiksi ihonmyötäinen kiinapaita on tiimalasivartalolle ihan ehdoton ei. Toisaalta joku löysä neulepaita istuu hyvin. Joissakin paidoista hiha saattaa olla lyhyt ja toimii sitten 3/4 hihana.
Niin ja tietysti pitää katsoa hintaa. Ne halvimmat on todellakin halpoja ja laatu sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla melkoinen valopää, että tulee edes mieleen tilata hääpuku Aasiasta.
Valtaosa maailman hääpuvuista tuotetaan Aasiassa.
Jo yksistään keskimääräistä edullisempi hinta pitäisi laittaa kellot soimaan ja ennen tilaamista olisi hyvä esim. googlettaa kyseinen yritys.