ulosotoista ja elatuksista
Tahtoisin tietää miten tässä tulee käymään, jos joku asiasta tietoinen osaisi kertoa??
Olen avoliitossa, samoin exäni. Olen elatusvelvollinen kolmelle lapselle, ja myös aika pahasti velkaantunut nuoruuden hömpötyksissäni... Olen ollut opiskelija joten en ole voinut elatuksia tai omia velkoja sovittaa, kaupunkin maksaa elatukset. Nyt kuitenkin syksystä aloitan oppisopimuksen ja saan palkkaa, noin 1000 e käteen. Haluaisin alkaa sovittaa velkojani yhteiskunnalle takaisin, mutta miten tässä tapahtuu? alanko maksamaan elatuksia ja omat velat jää vai maksuja ja kaupunki maksaa ed. elatukset?? kaikki tieto olisi kivaa saada! KIITOS
Kommentit (10)
vielä siis kyselen, että maksetaanko elaritkin sitten vooudille?? kun eikö ne makseta ihan muualle?? ja otetaanko noissa laskelmissa kun mulle määrätään elarit huomioon mun exäni palkka, ja hänen kumppanin palkka, sekä minun nykyiseni palkka?
mutta helpommalla pääset kun käyt asiaa sopimassa
Mutta suosittelen että maksat ne elaritkin voudille. Ja sovi itse se summa jonka kuukaudessa maksat. Niin että jos saat joskus tehdä ylitöitä tai jotain niin sinulle jää itselle niistä ylimääräistä eikä mene voudille.
mutta kummat menee edelle mun velat vai elarit?? kumpia alan maksamaan?? kun molempiin ei rahkeet riitä!!
nnyssopimuksen. Selvität molempiin paikkoihin varallisuutesi niin he kyllä laskevat, että mitä joudut maksamaan. Elatusmaksujakin voi sopia kohtuullisesti jatkoa ajatellen.
Vierailija:
Mutta suosittelen että maksat ne elaritkin voudille. Ja sovi itse se summa jonka kuukaudessa maksat. Niin että jos saat joskus tehdä ylitöitä tai jotain niin sinulle jää itselle niistä ylimääräistä eikä mene voudille.
Eli otanko yhteyttä voutiin ja kerron tilanteeni? että minusta tulee syksyllä elatusvelvollinen, mutta muutakin velkaa kun on, niin haluaisin sopia jotain?? anteeksi tyhmyyteni...
kun olen saanut vapautuksen kun opiskelin, mutta nyt sitten syksystä alan saada palkkaa. Itse kun olen ihan sekasin, että mitä maksan ja minnekkin sitten?? kun tosiaan kolmesta lapsesta on (kai) sen verran kovat elarit, että en sitten saa koskaan maksettua omia töppäyksiä, vaikka niitäkin haluisin alkaa maksamaan, niin pää on kuin Haminan kaupunki kun ei tiedä mihin tässä nyt ottaa yhteyttä!!!!
Tuosta 1000e ei tosiaan makseta ainakaan täysiä elareita 3 lapselle. Suojaosuutesi on 567e jos tilistä alavat mittaamaan, ei niiden kans paljon sopimiset auta ja jos vievät tilistä ja sulla vielä elaritkin niin voit saada toimeentulotukea, sossu huomio velat kun ulosmittaavat palkasta jos maksat vapaaehtoisesti niitä ei huomioida menoksi.
vaan haluavat ottaa sen kolmasosan minkä saavatkin. Itse olen miettinyt että hakisin takuusäätiönlainan, mikä on just tarkoitettu meille ulosottovelkaisille, sillä sais maksettuu kaikki velat ja olisi vaan yhteen paikkaan velkaa ja korko on vaan 4%. must se on kaikista järkevin ja edullisin vaihtoehto.
sovit summan minkä maksat kuukaudessa ja mikä sisältää elatusmaksut. Eli et maksa muualle ko voutiin maksuja. Mutta taitaa olla kolmesta lapsesta maksut niin suuret että et muita velkoja lyhentele...
Ulosottomies on kuitenkin helppo sopimuskumppani verrattuna moneen muuhun.