HS: Vain joka neljäs yli 30-vuotias suomalainen on enää normaalipainoinen
Järkyttävää. Ja samaan aikaan lihavuuspositiivisuus on vain lisääntynyt. Lihavuus on sairaus ja sellaisena siihen pitäisi suhtautua.
Kommentit (649)
Itse olisin huolissani enemmän epäterveellisistä elämäntavoista, huonosti voimisesta ja ravintoainepuutoksista, kuin pienestä ylipainosta. Monesti tosin huonosti epäterveellisyys ja ylipaino kulkee käsi kädessä.
itse ihmettelen kun minulle, bmi 21, ajoittain kuittaillaan hoikkuudesta. En ole edes normaalipainon alarajalla. Ihmisillä on vääristynyt kuva normaalipainosta.
Vierailija kirjoitti:
HS: Vain joka neljäs yli 30-vuotias suomalainen NAINEN on enää normaalipainoinen.
Laitetaanpa ne otsikot niin kuin ne on alkuperäisesti kirjoitettu, eikä aleta yhtään temppuilemaan ja kiilloittelemaan sitä kilpeään. Ja nyt ä m m ä t sitten, HuS HuS, antaa heittää sinne lenkkipolulle siitä ja vähän äkkiä sittenkin ! JA SINÄ SIELLÄ TAKARIVISSÄ ! Just SINÄ paksu akka, se sidukka törppö alas niin kuin olisi JO !
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
HS: Vain joka neljäs yli 30-vuotias suomalainen NAINEN on enää normaalipainoinen.
Laitetaanpa ne otsikot niin kuin ne on alkuperäisesti kirjoitettu, eikä aleta yhtään temppuilemaan ja kiilloittelemaan sitä kilpeään. Ja nyt ä m m ä t sitten, HuS HuS, antaa heittää sinne lenkkipolulle siitä ja vähän äkkiä sittenkin ! JA SINÄ SIELLÄ TAKARIVISSÄ ! Just SINÄ paksu akka, se sidukka törppö alas niin kuin olisi JO !
“Tilanne selviää Finterveys 2017 -tutkimuksesta, jonka mukaan 30 vuotta täyttäneistä miehistä 72 prosenttia ja naisista 63 prosenttia oli vähintään ylipainoisia. Lihavia miehistä oli 26 prosenttia ja naisista 28 prosenttia.“
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä pullaa pitää vetää esim. työpaikalla aina kun sitä on tarjolla?
Normaalipainossa pysyminen on helppoa. Senkun syö 5x päivässä ravitsevat ateriat eikä koske mihinkään epäterveelliseen kuin silloin tällöin herkkupäivinä.
no ihan varmasti terveellisestikin syövät lihovat tai pysyvät ylipainoisina jos kaloreita on liikaa. Jos kulutus on 1500 kcal ja syö terveellisesti 1800 kcal/pv, liika energia kertyy rasvaksi. Voi myös syödä liian isoja annoksia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset aloittavat tällaisia ketjuja vain kahdesta syystä:
1. kauhistellakseen tilastoja
ja
2. tuomitakseen ja haukkuakseen lihavia.
Ehkä tästäkin joku saa itselleen hyvän mielen, kun itse on osa YHTÄ NELJÄSOSAA normaalipainoisia suomalaisia. Jokainen meistä tarvitsee joskus itsekunnon kohotusta, jota saa muiden väheksymisestä. Itse luen huonosti kirjoitettuja kirjoja, koska ne antavat minulle tunteen että olen itse parempi, vaikken ole saanut kirjaa edes kirjoitetuksi.
Toivoisin, että hoikat ihmiset menisivät enemmän itseensä näissä keskusteluissa ja miettisivät, mitä saavat tästä. Lihavilta vaaditaan paljon, itseltä ei juuri mitään. Tällainen on ihmisen luonne.
Kivaa yleistystä taas. On todella ikävä ja yleinen harha että kaikki normaalipainoiset tai hoikat ovat sitä ihan itsestään, kuin taivaanlahjana. Näitäkin on, mutta hyvin monelle järkevässä painossa pysyminen on jokapäiväinen valinta sekä ruokapöydässä että aktiivisuustasossa.
Minä en pääsisi kävelemään jos eläisin siten kuin oikeasti haluan. Olin jo menettämässä pelin, ja mahdollisesti henkeni, kunnes tajusin että minä yksin päätän minä suuhuni laitan.
Tätä ketjua luettua alkaa tuntua siltä, että vika on muualla kuin yksilössä. Jos siis suurimmalle osalle ihmisistä on nykyään vaikea pysyä normaalipainossa. Kaupoissa on liikaa ruokatarjontaa ja ihmiset viettävät aikansa älylaitteilla. Korrelaatio älylaitteiden ja lihavuuden yleistymisellä on raju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset aloittavat tällaisia ketjuja vain kahdesta syystä:
1. kauhistellakseen tilastoja
ja
2. tuomitakseen ja haukkuakseen lihavia.
Ehkä tästäkin joku saa itselleen hyvän mielen, kun itse on osa YHTÄ NELJÄSOSAA normaalipainoisia suomalaisia. Jokainen meistä tarvitsee joskus itsekunnon kohotusta, jota saa muiden väheksymisestä. Itse luen huonosti kirjoitettuja kirjoja, koska ne antavat minulle tunteen että olen itse parempi, vaikken ole saanut kirjaa edes kirjoitetuksi.
Toivoisin, että hoikat ihmiset menisivät enemmän itseensä näissä keskusteluissa ja miettisivät, mitä saavat tästä. Lihavilta vaaditaan paljon, itseltä ei juuri mitään. Tällainen on ihmisen luonne.
Hetkinen. Ylipainoisethan tässäkin ketjussa ovat hyökkineet normaalipainoisten ehdotuksia ja vinkkejä vastaan. Ainakin ketjun alkupäässä loukkaannuttiin jopa ajatuksista, joissa arvosteltiin mukamas ylipainoisia. Tämän vuoksi tässä ketjussa myös hoikat toivat esiin kuinka paljon heitä bodysheimataan ja se on kaikille ok. Lihavista ei sen sijaan saa sanoa mitään.
Ensimmäiset kommentit:
1. Järkyttävää. Ja samaan aikaan lihavuuspositiivisuus on vain lisääntynyt. Lihavuus on sairaus ja sellaisena siihen pitäisi suhtautua.
2. Jep ja sitten normaalipainoisena saa kokoajan kuulla kettuilua "anoreksiasta". En tiedä johtuuko ylipainoisten kateudesta vai ovatko oikeasti niin sokeita omalle ja muiden ylipainolle.
3.
Kävin eilen aamu-uinnilla ja mietin samaa. Enimmäkseen uimassa, vesijuoksussa ja vesijumpassa oli kyllä aika iäkkäitä naisia, mutta oli myös joitakin 30-50-vuotiaita. Ja lähes kaikki olivat hyvin lihavia! Isot vatsat ja valtavat rinnat hyllyivät ja suurin osa naisista käveli vaappuen ja vaivalloisen näköisesti pesutiloissa. Lauteille nouseminenkin oli työlästä ja ähisevää.
Ja nämä ihmiset olivat sentään lähteneet uimaan! On siis jotain yritystä liikkua. Miltähän ne kotiin jääneet näyttävät?
Positiivinen asenne omaan vartaloon on toki hieno asia, mutta hieman vähemmän armollinen suhtautuminen mässäilyyn voisi kyllä olla paikallaan.
Niin mitenkäs se ketjun sävy asetettiin ja keiden toimesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä vaan teille kaikille haukkujille yhdeltä lihavalta joka on laihduttanut suunnilleen puolet elämästään, kokeillut kaikki dieetit ja sitä ennen kärsinyt 20vuotta rajuista syömishäiriöitä.Apua olen molempiin pyytänyt, saamatta sitä Läheisiä ja ammattilaisia ei kiinnosta muu kuin että et ole lihava, muulla ei ole väliä.
Syö vähemmän, liiku enemmän. Noin yksinkertaista, kun kulutat enemmän kaloreita mitä saat laihdut. Ei laihduttaminen ole mitään rakettitiedettä johon tarvitaan "asiantuntijoiden" apua.
Oooooo.ihanko totta, uuuuuuu.Kukaan läski ei tiedä tuota, ihan uusi juttu.Oooooooooo.Olet vtun nerooooooo.Nyt Hesarin painokokoneet seis ja Iltiksen-vauva.fi palstalla on kerrottu maailmankaikkeuden muuttava ajatus.Oooooooooo
No miksi sitten olette läskejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos uuden (minua nuoremman) miehen löytäminen oli erittäin helppoa, vaikka ikää on lähemmäs 50 v.
Pitäähän miehen harjoitella ja tehdä tarpeensa.
Hehheh. Tämä 44 vuotias mies ei tarvitse enää harjoittelua. Ymmärrän kyllä, että sinua ketuttaa, kun minulla oli varaa valita monen hyvän joukosta paras kumppani itselleni. Aloita terveelliset elämäntavat, niin ehkä sen jälkeen sinullakin saattaa käydä flaksi. Tosin, jos kuvittelet, että naisiin tehdään vain tarpeet, niin et tule saamaan elämänkumppania koskaan. t. sama
Tämän mukaan naiset laihtui https://findikaattori.fi/fi/62 vuonna 2015 3% ja sitten lihoi 4%. Samaan aikaan mielialalääkkeiden käyttö notkahti samaan tahtii ja nousi takaisin. Mahtaa olla jokin yhteys?
Uskon, kun katson jokapäiväisessä katukuvassa näkyviä naisia! Ja sitten samaan aikaan huudetaan, kuinka miehiä ei enää haluta petihommat! No ihmekös tuo! Mikähän voisi olla siihen syynä? Pitää olla aivan helvetin pahassa puutteessa sellaisen miehen, joka niin lihavia naisia haluaa panna!
Vierailija kirjoitti:
Tämän mukaan naiset laihtui https://findikaattori.fi/fi/62 vuonna 2015 3% ja sitten lihoi 4%. Samaan aikaan mielialalääkkeiden käyttö notkahti samaan tahtii ja nousi takaisin. Mahtaa olla jokin yhteys?
On yhteys. Suomessa naisille tuputetaan mielialalääkkeitä. Niiden syömisestä kieltäytyminen on syy evätä kuntoutustukikin.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, kun katson jokapäiväisessä katukuvassa näkyviä naisia! Ja sitten samaan aikaan huudetaan, kuinka miehiä ei enää haluta petihommat! No ihmekös tuo! Mikähän voisi olla siihen syynä? Pitää olla aivan helvetin pahassa puutteessa sellaisen miehen, joka niin lihavia naisia haluaa panna!
No eipä ole miehillä tilanne yhtään parempi, yhtä läskejä ovat kuin naisetkin kuten aiemmin ketjussa postattu tilasto kertoi.
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeilyn vaikutus painonhallintaan on aivan mitätön. Ruoasta se lähtee.
Ei ole. Lenkkeily hillitsee nälkää, vähentää ahdistusta ja masennusta (minkä vuoksi moni syö), kohottaaitsetuntoa, tukee aineenvaihduntaa ja verenkiertoa.
T. Se 20kg lähes pelkällä lenkkeilemällä (kävely) laihduttanut. Ja hyvin on kilot pysyneet poissa, vaikka olen syönyt jopa enemmän (myös herkkuja) kuin ennen. Toki laihdutusvaiheessa tarkkailin ettei herkuttele menetettyjä kaloreita takaisin. En ole ainoa. Onneksi en kuunnellut kaikkia "hyviä" neuvoja ja mielipiteitä, kuten sinun mielipidettäsi siitä ettei liikunnalla laihdu. Kyllä laihtuu, jos ei lisää syömistä eikä odota mitään nopeita tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos uuden (minua nuoremman) miehen löytäminen oli erittäin helppoa, vaikka ikää on lähemmäs 50 v.
Pitäähän miehen harjoitella ja tehdä tarpeensa.
Hehheh. Tämä 44 vuotias mies ei tarvitse enää harjoittelua. Ymmärrän kyllä, että sinua ketuttaa, kun minulla oli varaa valita monen hyvän joukosta paras kumppani itselleni. Aloita terveelliset elämäntavat, niin ehkä sen jälkeen sinullakin saattaa käydä flaksi. Tosin, jos kuvittelet, että naisiin tehdään vain tarpeet, niin et tule saamaan elämänkumppania koskaan. t. sama
Onneksi ei ole tarvetta, mutta muutenkaan käytetyt kierrätystuotteet eivät minulle kelpaa, olen pahoillani. Ne on enempi vihreiden juttu.
Tilastollista faktaa: jos ylipainoisia + lihavia on noin 75% miehistä, niin silloin jos naisen prioriteettina on normaalipainoinen mies, valinta kohdistuu 25% miehiä. Mikäli kaikki naiset pitävät miehen normaalipainoa tärkeänä, silloin 3/4 jää ilman, ellei sitten mies kierrätä ahkerasti naisia. Sama toimii toisinkin päin.
Lihavat eivät laihdu vaikka kuinka positiivisesti heitä komentoisi vaan päinvastoin. En tunne yhtään yhtä itsekästä ja itserakasta laihaa kuin lihavat ovat. Ylimielisiä ja itseriittoisia. Ja aika usein myuos kuvittelevat että ovat jotenkin parempia kuin muut. Mun puolesta saavat olla lihavia ihan itsekseen. En välitä enää. Luonto hoitaa heikot yksilöt pois omalla tavallaan. Onhan sekin tietynlaista luonnon omaa taistelua väestönkasvua vastaan.
Haluaisin kovasti olla positiivisempi mutta kun ei nykyään enää vaan voi.
Vierailija kirjoitti:
Jep ja sitten normaalipainoisena saa kokoajan kuulla kettuilua "anoreksiasta". En tiedä johtuuko ylipainoisten kateudesta vai ovatko oikeasti niin sokeita omalle ja muiden ylipainolle.
Minkälaisten ihmisten kanssa olet tekemisissä? Minun tuttavapiirissäni ei ainakaan kenenkään painoa kommentoida. Joku voi toki siunailla selän takana mutta fiksu ei lähde mukaan tuollaiseen leikkiin.
Olen entinen ylipainoinen, nykyään hoikka. Tiedän tasan tarkalleen mitä laihduttaminen vaatii. Ennen en vaatinut itseltäni mitään ja siksi olinkin ylipainoinen. Olin lihava koska mässäsin herkuilla joka päivä. Laihduttaminen ja hoikkana pysyminen vaatii tietysti panostamista mutta on kaiken sen vaivan arvoista. Ole vain lihava jos haluat, mä en siihen kuntoon itseäni enää koskaan päästä.