Miten yh voi löytää uutta parisuhdetta
Olen 24v ja minulla on kaksi lasta. Erosimme miehen kanssa kaksi vuotta sitten kun kuopus oli vuoden. Minulla on ollut sen jälkeen pari juttua, jotka ovat kaatuneet luullakseni siihen että minulla on lapsia. Tuntuu ettei kukaan omaa ikäluokkaa oleva mies halua naista jolla on jo lapsia.
Haluaisin pysyvän suhteen, miehen jonka kanssa voisi jakaa arkea. Ihmisen jonka kanssa käydä kaupassa, jutella kuulumisia, katsoa illalla leffaa vierekkäin, nukkua vierekkäin, jolle voisi aamulla keittää kahvit ja tehdä eväät töihin tms. Riidellä ja taas sopia.
Miehet johon olen tutustunut haluaisi vain sek*iä. En halua itse sellaista. En myöskään haluaisi itseä hirveästi vanhempaa miestä.
Alkaa toivo hiipumaan, kun olin aina haaveillut pitkästä parisuhteesta, naimisiin ennen 30v, omakotitalo ja hyvä työ. Tällä hetkellä ei ole mitään.
Lasten isän kanssa suhde kariutui koska mies petti kun olin synnärillä kuopuksen kanssa, sen jälkeen yritettiin mutta ei siitä enää tullut mitään.
Kommentit (26)
Sinulla on useita haaveita, kuten talo ja hyvä työ. Mikset alottaisi esimerkiksi opiskelemalla uuden ammatin tai hakemalla töitä? Täyttäisit elämänne mukavilla jutuilla, jolloin muut asiat voisivat vain loksahtaa paikoilleen? Itse olen 30+, kun erosin miehestäni ja surin aluksi juuri pitkän parisuhteen menetystä ym. Hetken päästä ajattelin, että olkoon. Minulla on ihanat lapset ja ihana työ, hyviä ystäviä ja mielekästä vapaa-ajan puuhaa, joten kuvioon ei mahtunut miesten treffailu. Ei mennyt aikaakaan, kun mukava mies tupsahti elämääni. Vaikka olin vakaasti päättänyt olevani sinkku vähintäänkin seuraavan vuosikymmenen, mutta ei se mennytkään niin.
Pointtini on, että keskity mukaviin asioihin ja sellaisiin joihin voit vaikuttaa.
Olin 36v ja 3 lapsen yh kun aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa. Hän oli mun esimieheni ja olimme ystäviä/työkavereita ensin 1,5v. Lapset tai mun ikä (5v vanhempi) ei olleet mitään esteitä.
Tietty olet niin nuori että ikäisilläsi miehillä ei juurikaan ole perhe mielessä, tilanne muuttuu kyllä aikanaan.
Laitat ensin oman elämäsi kuntoon. Et tarvitse miestä ollaksesi onnellein. Nauti lapsista ja vapaudesta. Eiköhän se uusi mieskin sieltä sitten ilmesty ja jos on ilmestyäkseen.
Parisuhde ei ole elämässä tärkeä asia. Keskity ammatiosaamisen hankkimiseen ja sen talounelmasi toteuttamiseen. Jos elämänsä perustaa "pillunpäälle" niin sitä on vain ongelmissa. Kun omat asiasi on kunnossa voi sinusta kiinnostua mies jolla on myös omat asiat kunnossa. Jos sellainen ei osu kohdalle niin etä ole sentään tuhlannut elämääsi joutavaan.
Valitettavasti kukaan nuori mies ei halua 24-veetä jolla on jo 2 lasta. Ota joku 40+ lapseton jolle teet vielä yhden lapsen lisää.
Toinen vaihtoehto on elää sinkkuna ja toteuttaa unelmiaan ja alkaa uraäidiksi. 40 kun olet niin lapset on jo muuttaneet pois kotoa.
Olin 16 vuotta sitten sinun tilanteessasi eli siihen meni kaikki nuo vuodet, että vastaa tuli se joka oli minun ja lasteni arvoinen. Tasapainoinen arki iloinen ja suruineen ei tarvitse sitä miestä vaan se tuo sen lisäarvon kun sen aika on. Keskity itseäsi kehittäviin asioihin sillä se prosessi on aivan varmasti kesken.
Parisuhteen voit toki löytää, mutta se voi olla jo haasteellisempaa että mies suhtautuu uusperhe arkeen noin "romattisesti", että se arki jaettaisiin tasan ja sinä saisit olla kotona kotiäitinä keittelemässä sitä kahvia. Vai onko ura suunnitelmat juuri siinä, että parinkymmenen vuoden päästä niitä lapsia on 4-5 kolmelle eri isälle?
Vierailija kirjoitti:
Laitat ensin oman elämäsi kuntoon. Et tarvitse miestä ollaksesi onnellein. Nauti lapsista ja vapaudesta. Eiköhän se uusi mieskin sieltä sitten ilmesty ja jos on ilmestyäkseen.
Tämä vähän särähti korvassa. Oma elämäsi kuntoon? Minun elämä on erittäin kunnossa. On ammatti, lapset ja koti (tosin vuokrakoti mutta kuitenkin)Työt jatkuu tammikuussa ellen löydä mielekkäämpää työtä ennen sitä. (Ja nykyinenkin työ on mielekästä mutta haaveilen toisesta firmasta paikkaa) Ja kaksi vuotta "vapaana" ollessani olen siitäkin vapaudesta kerennyt nauttia ihan sopivasti. Tähän tilanteeseen vaan toivoisin miestä, minusta se ei ole väärin. Enkä etsi sellaista ihan pakkomielteisesti mutta nämä pari tapausta laittoi miettimään että enkö voi saada enää parisuhdetta kun olen jo "käytetty"...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä vähän särähti korvassa. Oma elämäsi kuntoon? Minun elämä on erittäin kunnossa. On ammatti, lapset ja koti (tosin vuokrakoti mutta kuitenkin)Työt jatkuu tammikuussa ellen löydä mielekkäämpää työtä ennen sitä. (Ja nykyinenkin työ on mielekästä mutta haaveilen toisesta firmasta paikkaa) Ja kaksi vuotta "vapaana" ollessani olen siitäkin vapaudesta kerennyt nauttia ihan sopivasti. Tähän tilanteeseen vaan toivoisin miestä, minusta se ei ole väärin. Enkä etsi sellaista ihan pakkomielteisesti mutta nämä pari tapausta laittoi miettimään että enkö voi saada enää parisuhdetta kun olen jo "käytetty"...
Ap
Hohhoijaa. Totta hitossa tuolla on miehiä, jotka ajattele että mielummin sukupuolitauti kuin nainen jolla on lapsia. Mutta tuolla on on myös tavaton määrä miehiä, joilla noilla asioilla ei ole mitään merkitystä. Unohda tuollaiset mietteet ja pidä kivaa!
Anteeksi jos annoin kuvan että etsin jotain elättäjää että saisin olla kotona aina, että minulla ei ole töitä eikä ammattia. Korjaan asiaa.
Minulla on ammatti, työ joka jatkuu ensivuoden tammikuussa. (Lomautus) En ole mitenkään rikki pohjalla vaan minulla on hyvä elämä nyttenkin, kaipaisin vain miestä vierelle. Eikai se väärin ole 😟
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ikä 24v, kaksi lasta ja jo nyt yksinhuoltaja. Silloin, kun elämä on erittäin kunnossa polku on vähän erinlainen, kun esim. mies etsii kumppania elämään.
Siihen on syynsä, miksi melkein kaikki lapsista haaveilevat hankkivat omakotitalon ja vakinaisen työn ennen lapsia.
Palstalla on kílttimiehiä jotka eivät mistään muusta haaveilekaan kuin naisesta elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ikä 24v, kaksi lasta ja jo nyt yksinhuoltaja. Silloin, kun elämä on erittäin kunnossa polku on vähän erinlainen, kun esim. mies etsii kumppania elämään.
+ asuu vuokralla. Kyllä sekin kertoo missä sen oman talouden kanssa mennään.
+ lomautus. Ihminen, jonka elämä on kunnossa ei jää tulee makaamaan vaan hankkii sen uuden paikan, eikä vain haaveile siitä.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi jos annoin kuvan että etsin jotain elättäjää että saisin olla kotona aina, että minulla ei ole töitä eikä ammattia. Korjaan asiaa.
Minulla on ammatti, työ joka jatkuu ensivuoden tammikuussa. (Lomautus) En ole mitenkään rikki pohjalla vaan minulla on hyvä elämä nyttenkin, kaipaisin vain miestä vierelle. Eikai se väärin ole 😟
Ammatti joka ei työllistä?
Harvassa on ne alle 30v. miehet, jotka haluaisivat naisen, jolla on lapsia, ellei sitten miehelläkin ole lapsia.
Miten yh voi löytää parisuhteen, voinko saada parisuhdetatta, ei kai se väärin ole...
Voi olla, että ulkoisesti kaikki on kunnossa, mutta henkisellä puolella on vielä paljon kehitettävää kun on ollut liian kiire perustaa sitä perhettä.
Nautiskele nyt itsestäsi ja lapsistasi, äläkä ole jatkuvasti tyytymätön miehenpuutteeseen ja kaihoisa sitä kohtaan että pitäisi olla joku mies siinä vierellä. Ei ole kuin muutamasta vuodesta kiinni, niin eronneita lasten isiä on jo vaikka muille jakaa. Tosin voi olla että siinä vaiheessa et enää sellaista haluakaan, kun arkesi toimii niin hyvin, ja olet huomannut miltä kaikelta oikeasti säästyy, ja mihin kaikkeen jää aikaa kun ei ole palloa jalassa ;)
Mä "löysin" loppuelämäni parisuhteen vasta 34-vuotiaana, että sulla ei ole mitään hätää eikä kiirettä.
Vierailija kirjoitti:
Harvassa on ne alle 30v. miehet, jotka haluaisivat naisen, jolla on lapsia, ellei sitten miehelläkin ole lapsia.
Harvassa on myös ne alle 30v. miehet(naiset), jotka haluaa ylipäätänsä parisuhdetta oli lapsia tai ei. Sukupuolet ei enää tarvitse toisiaan tullakseen toimeen, eikä parisuhde ole mikään ihanne ja normi vaan suhteet voi olla mitä monimuotoisempia ja vallalla on esim. kertakäyttökulttuuri ja häviäjä on ilman muuta he, jotka sen perinteisen parisuhteen vielä haluaa.
Ja nuoruus on muutekin pidentynyt ja harva 30v haluaa olla se vastuutakantava aikuinen, eikä haluta niitä omia lapsiakaan.
Joten ap tässä ei ole kyse sinusta tai sinun tilanteesta.
Tuttava löysi harrastusten kautta itselleen toisen yh:n jonka kanssa he menivät viime kesänä naimisiin ja molempien lapsetkin tulevat keskenään hyvin toimeen. Vaikea sanoa mistä tällaisia miehiä saattaisi sitten löytää. Ainakin treffi-sivustoilla kannattaa sanoa suoraan mitä olet vailla niin pääset jo alkumetreillä karsimaan jyvät akanoista.