Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulu vai työt->lapsi

Mä123
25.09.2019 |

Noniin elikkä itsellä on tilanne. Ilmeisesti olen raskaana ja hain myös opiskelemaan omaa unelma alaa johon mahdolkisesti pääsisinkin.

Homman nimi on se että olen töitä tehnyt 6vuotta samalla ketjulla ja nyt on griisi siitä mikäli testi nyt oikeasti näyttää plussaa niin kumpi on kannattavampi.

Olla koulussa niinkauan kuin pystyy vai unohtaa koulu hetkeksi ja hakea sitten uudestaan kun lapsi on isompi?

Kumpi on äitiysvapaan yms kannalta rahallisesti kannattavampi vai vaikuttaako se jotenkin ?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu siihen, miten äitiysvapaan rahat lasketaan. Laskentatapa muuttuu vuoden 2020 alussa. 

Vierailija
2/5 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet kouluun hakenut, niin kai olet sinne menossa? Saako töistä opintovapaata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Griisi :)

Vierailija
4/5 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niinkuin mä aion tehdä:

Olet töissä siihen saakka, että jäät äitiyslomalle. Taloudellisesti paljon kannattavampaa. Hyväksyt myös opiskelupaikan ja ilmoitat opiskelupaikkaan, että hyväksyt mutta äitiysloman vuoksi aloitus siirtyy. Äitiyslomalla voi opiskella ja äitiysloman jälkeen jäät opintovapaalle (nostat aikuisopintotukea jos mahdollista) ja aloitat siitä sitten koulun. Opintovapaata saa 2 vuotta. Myös työn ohella voit tehdä ainakin joitain kursseja, jos jaksat. 

Opintovapaa myös auttaa lapsen kanssa, jos koulussa ei ole läsnäolopakkoa. Esim. itse opiskelen yliopistossa, eikä siellä ole kieliä lukuunottamatta läsnäolopakkoa. Koulut ovat myös varsin joustavia varsinkin pienten lasten vanhempien kanssa. Ja lapsellekkin on parempi, kun ei heti joudu kokopäiväisesti joka päivä hoitoon.

N30

Vierailija
5/5 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Griisi? Possu?