Miksi jotkut palvovat mestarina henkilöä jolla on ilmiselvä Asperger?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
hallis on kielitieteen tohtori ja silti verbaalinen ulosanti on kuin robotilta
Emootiot olemattomat. Epäilen synnynnäistä vauriota tai kasvainta mantelitumakkeessa.
Eevis ei ole asperger ja muutenkin hän on jo pudonnut BBstä, joten poistoon tämä ketju...
En tiedä keneen ap. viittaa, mutta miksi aspergerin oireyhtymän pitäisi olla este ihailulle ja esikuvana pitämiselle?
Itse en kyllä palvoisi mestarina ketään muuta ihmistä kuin Jeesusta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Jokainen autismin kirjon ihminen on erilainen oireineen. Samoin Aspergerin oireyhtymä on oireYHTYMÄ. Tarkoittaa sitä, että siihen liittyviä oireita voi olla kymmeniä, mutta yhdellä ihmisellä voi olla niistä viisi ja toisella ihan toiset viisi. Ei ole kahta samanlaista Asperger-ihmistä.
Tyttärelläni on Aspergerin oireyhtymä, ihan diagnosoitu, mutten näe mitään yhteistä hänessä ja toisessa Asperger-nuoressa, jonka tunnemme. Typerää yleistystä. Ei kaikki suomalaisetkaan ole tuppisuita, vaaleaihoisia omakotitaloasujia, jotka juovat liikaa alkoholia. Vai ovatko?
Voiko Aspergeria ja suomalaisuutta verrata täysin toisiinsa? Asperger joko on tai ei ole, mutta se ei ole yhtä kiistatonta, kuka on suomalainen ja kuka ei.
Mä en piittaa ulosannista enkä ulkoisesta olemuksesta. Ainoa mikä vakuuttaa on se mitä hän sanoo. Halla-aho on toisaalta liian älykäs viihtyäkseen kovin pitkään politiikassa, uskoisin. Eikä hänelläkään mitään taikatemppuja taskussaan ole esim työllistämiseen vaikka olisi pääministeri. Mutta järkipuhe on se mikä tepsii ja sitähän sieltä tulee.
Miksei? Eihän niitä siksi palvota että ovat asseja vaan siksi että osaavat jotain, ainakin ihailijoiden mielestä.
Vierailija kirjoitti:
No eihän hän normaali ole, mutta eivät ole kannattajansakaan.
Kuka on normaali?
Kuuluisia Asbergereja on mm Bill Gates, Elvis, Marilyn Monroe, Juice Leskinen, Ludwig van Beethoven, Michael Palin, Albert Einstein.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän on muuten vain juro eikä varsinaisesti diagnosoitu.
Kyllä on itse kertonut olevansa asperger ja dg löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluisia Asbergereja on mm Bill Gates, Elvis, Marilyn Monroe, Juice Leskinen, Ludwig van Beethoven, Michael Palin, Albert Einstein.
Höpö höpö, näillä kaikilla oli tunnetusti korkea äö, mutta ei ole voitu mitata noita kauan sitten eläneiltä mitään aspergerin dg:tä, koska sellaista ei edes tiedetty olevan noihin aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Juice Leskinen ?? Perustele vähän.
Aloittaja siis pilkkaa jotain jonkun synnynnäisen ominaisuuden perusteella vain siksi, että on asioista eri mieltä? Ja mistä aloittaja edes tällaisen diagnoosin kehitteli?
Gretalla on paljon enemmän seuraajia ja häntä kuunnellaan laajemmin kuin Mestaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juice itse kertoi haastattelussa hankkineensa aikuisiässä diagnoosin. Enemmän minä epäilen jotain Beethovenia, joka eli paljon ennen Aspergeria.
-eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän on muuten vain juro eikä varsinaisesti diagnosoitu.
Kyllä on itse kertonut olevansa asperger ja dg löytyy.
Lähde tähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en tiennytkään että jeesus on aspenger.
Kirjallisten lähteiden perusteella Jeesus ei todellakaan ollut. Kuvataan lämpimänä, kaikista eri ihmisistä huolehtivana.
Mutta Jeesus otti Raamatun opetukset kovin kirjaimellisesti. Oli sitä mieltä että jos katsoo toista himoiten, on jo sydämessään tehnyt h*orin. Eikös kuulosta aika assilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juice itse kertoi haastattelussa hankkineensa aikuisiässä diagnoosin. Enemmän minä epäilen jotain Beethovenia, joka eli paljon ennen Aspergeria.
-eri.
No niinpä näkyy olevan. Oli yllätys mulle.
Juicella AS-diagnoosi
Marraskuussa 2006 kuollut taiteilija Juice Leskinen sai Asperger-diagnoosin 2000-luvun alussa. Sari Leskisen mukaan hänen puolisonsa AS näkyi selvimmin itsekeskeisyytenä. Toisten ihmisten tunteille ja käytökselle Juice Leskinen oli hyvinkin herkkä.
Suuret ihmisjoukot ahdistivat Leskistä. Se on AS-henkilölle tyypillistä.
– Hänellä oli kaksi minää: keikkaminä ja kotiminä. Keikalle hän otti roolin. Hän ei tehnyt sitä miellyttääkseen, vaan selviytyäkseen, Sari Leskinen sanoo.
Iltalehti joulukuussa 2008.
Onko täydellistä ihmistä olemassakaan?