Hyvät tyynyt? Ehdota?
Olen kyllästynyt nuihin keinokuituisisiin tyynyihin, jotka aina mönttääntyvät. Meillä tyynyjä pitää pestä usein, kun mies hikoilee niskasta ihan kammottavan paljon. Pahimmilla kesähelteillä useamman kerran kuussa, kun tyyny on litimärkänä hiestä. Talvella onneksi ei tarvitse edes joka kuukausi pestä, mutta siis tuo pesurumba kuluttaa tyynyjä, ja ne muuttuu äkkiä sellaisiksi rakeisiksi jotka ei pidä muotoaan lainkaan.
Ehdotas hyvää tyynyä.
Kommentit (10)
Olin ajatellut tätä Porin Villa & Peite suomalaista villatyynyä, https://www.villajapeite.fi/tuotteet-305-suomivilla_saatotyyny_50x60cm_… mutta tuossa on pesuohjeina 30-astetta. Puhdistuuko todella siinä lämpötilassa? Pesen usein petivaatteita 95-asteessa, jotta varmasti puhdistuisi eikä pinttyisi haisevaksi. Ja meneekö kuitenkin möykkyiseksi ja huonoksi jos joutuu usein pesemään?
Ap
Joutsenen untuvatyynyt
Luonnonmateriaalit muuten vähentävät hikoilua.
Vierailija kirjoitti:
Joutsenen untuvatyynyt
En tiennytkään näistä, kiitos! Ja nähtävästi pystyy pesemään 60-asteessa. Kestääköhän pestä silloin tällöin 95-asteessa? Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta untuvatyynyistä, kun on mielikuvissa vain ne Kiinalaiset kidutetut linnut joilta revitään höyhenet. :X
Ap
Itse en ole kokeillut, mutta mun mummo tykästyi ikihyviksi vesityynyyn. Ei myttäänny ja auttaa hikoiluun+ilmeisesti uniapneaan.
Ellei oo tuttu tuote, googleen hakusanaksi vesityyny. Löytyy useampia vaihtoehtoja.
Mielellään testaisin itsekin, mutta menee kyllä siihen kunnes kisdoista aika jättää. Ovat pennusta asti tottuneet avoimien ovien politiikkaan😁.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutsenen untuvatyynyt
En tiennytkään näistä, kiitos! Ja nähtävästi pystyy pesemään 60-asteessa. Kestääköhän pestä silloin tällöin 95-asteessa? Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta untuvatyynyistä, kun on mielikuvissa vain ne Kiinalaiset kidutetut linnut joilta revitään höyhenet. :X
Ap
No tuolla sivulla olikin nuita pesohjeita (mutta ei korkeammasta lämpötilasta tietenkään) ja tarkemmin tuosta untuvasta. Että on sertifikaatit, eikä revitä elävistä eläimistä (silti kyllä olen hieman skeptinen).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole kokeillut, mutta mun mummo tykästyi ikihyviksi vesityynyyn. Ei myttäänny ja auttaa hikoiluun+ilmeisesti uniapneaan.
Ellei oo tuttu tuote, googleen hakusanaksi vesityyny. Löytyy useampia vaihtoehtoja.
Mielellään testaisin itsekin, mutta menee kyllä siihen kunnes kisdoista aika jättää. Ovat pennusta asti tottuneet avoimien ovien politiikkaan😁.
Oho, en ole tuollaisesta aiemmin kuullut. Harmi vaan että tuossa ilmeisesti pitää pestä käsin. :/ Ei toimi meillä, kun pitää niin usein pyykkäillä (haluan päästä helpolla). No se on tietty plussaa, että tuossa säilyisi hyvä muoto kai hieman pakostakin.
Ap
Käytän jo tyynyjen suojana sellaisia vetskarilla olevia suojapäällyksiä, jotta voisi venyttää pesuja. Vaan silti pitää usein pestä, kun kyllä niistä lopulta hikoilee läpi, ja alkaa hajut pinttyä. Tuulettaa en vielä oikein osaa, kun siihen on vähän huonommat mahdollisuudet.
Ap
Olisi kiva jos tyynyt kestäisi useamman vuoden, ja olisi ekologisempia tai suomessa valmistettuja. Nyt tyynyjä on yritetty pitää käytössä ainakin sen pari vuotta, mutta kun muuttuvat äkkiä sellaisiksi möykkykököiksi, että on käytössä tosi huonoja.
Ap