Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästäkää jo Greta

Vierailija
25.09.2019 |

Greta on idealisti ja on aidosti tehnyt asioita ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi ja tietoisuuden lisäämiseksi - hieno juttu.

Nyt vallan on ottaneet aikatauluttajat, sisällönkirjoittajat ja muut omanedun tavoittelija hännystelijät. On tullut aika vamhempien puhaltaa peli poikki ja antaa lapsen olla taas lapsi. Hänen oireilu kääntyy pian asiaa vastaan, jokainen puhukoon omasta puolestaan.

Enkä halua nähdä enää yhtään instaa jossa hehkutetaan gretaa ja seuraavaksi onkin lomakuvat kanarialta, sitten ihanalta kaupunkilomalta lontoosta ja vielä shoppailupiipahdukselta tallinnasta.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tehtaat pyörii koska niiden on pyörittävä" ja tämä on sitten taas suurta ajattelua. Ai että, oikein lämmittää.

Kuka sanoi, että tehtaat pyörivät, koska niiden on pyörittävä?

Jos maan johtaja pysäyttää maansa teollisuuden ja romahduttaa samalla maan elintason, niin se on hänen poliittisen uransa loppu. Ainakin kaikkialla muualla paitsi Kiinassa ja Pohjois-Koreassa.

Vierailija
62/73 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uskotaan ilmastonmuutokseen, mutta ei uskota siihen että ihmiskunta saisi mitään sovittua koska aina joku kärsisi taloudellisesti. Olen jopa hieman inhorealistinen, mitä nopeammin tulee tuho, sitä nopeammin päästään puhtaalta pöydältä liikkeelle.

Eli olen kriittinen tätä hihhulointia vastaan, mutten itse asiaan siellä takana. Olen vain sitä mieltä että tarvittavien toimien mittakaava unohtuu jos suomessa lopetetaan lihansyönti tai autoilu. Molempia olen kyllä vähentänyt merkittävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä inisiä

Vierailija
64/73 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tehtaat pyörii koska niiden on pyörittävä" ja tämä on sitten taas suurta ajattelua. Ai että, oikein lämmittää.

Kuka sanoi, että tehtaat pyörivät, koska niiden on pyörittävä?

Jos maan johtaja pysäyttää maansa teollisuuden ja romahduttaa samalla maan elintason, niin se on hänen poliittisen uransa loppu. Ainakin kaikkialla muualla paitsi Kiinassa ja Pohjois-Koreassa.

Niin, eli vastaus siihen miksi teollisuutta on ei sinunkaan mielestäsi ole "tehtaat pyörii koska niiden on pyörittävä".

Haluaisiko esiin nostamani olkiukon tehtaillut henkilö vastata seuraavaksi?

Vierailija
65/73 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kiinnosta mikään Gretan hyvinvointi tai mielenterveys, vaan se että joku sanoo tiukkaan sävyyn julkisuudessa asioitta jotka jonkun nyt vaan on sanottava ääneen.

Eipä tietenkään kiinnosta. Oman ideologian eteen on uhrattava vaikka toinen ihminen.

Vierailija
66/73 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihan hullua laittaa joku autistinen pikku tyttö tuohon homaan, kun kaikki tietävät että on tuollainen sen autismin vuoksi

Tätä minäkin olen ihmetellyt, että miksi tälle pikkulikalle annetaan näin paljon medianäkyvyyttä? Eikö näkyvyyttä kannattaisi antaa ilmastotieteilijöille ja muille alan asiantuntijoille, jotka oikeasti tietävät mistä puhuvat?

Greta on käynyt vain peruskoulun, tämäkö pätevöittää hänet asiantuntijaksi?

Varovaisen arvioni mukaan koulusta lintsaaminen joka perjantai kostautuu todennäköisemmin lintsaajalle itselleen kuin päättäjille. Rajumpi vastaisku olisi käydä koulua ja opiskella ihan oikeasti jonkin alan asiantuntijaksi. Sitten voisi joskus päästä itse oikeasti päättämään jostain asiasta. Mutta eihän se tietysti ole yhtä kivaa kuin matkustella ympäri maailmaa ja olla julkkis.

Vierailija
67/73 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihan hullua laittaa joku autistinen pikku tyttö tuohon homaan, kun kaikki tietävät että on tuollainen sen autismin vuoksi

Tätä minäkin olen ihmetellyt, että miksi tälle pikkulikalle annetaan näin paljon medianäkyvyyttä? Eikö näkyvyyttä kannattaisi antaa ilmastotieteilijöille ja muille alan asiantuntijoille, jotka oikeasti tietävät mistä puhuvat?

Greta on käynyt vain peruskoulun, tämäkö pätevöittää hänet asiantuntijaksi?

Varovaisen arvioni mukaan koulusta lintsaaminen joka perjantai kostautuu todennäköisemmin lintsaajalle itselleen kuin päättäjille. Rajumpi vastaisku olisi käydä koulua ja opiskella ihan oikeasti jonkin alan asiantuntijaksi. Sitten voisi joskus päästä itse oikeasti päättämään jostain asiasta. Mutta eihän se tietysti ole yhtä kivaa kuin matkustella ympäri maailmaa ja olla julkkis.

Inhottavintahan koko hommassa olisi tietenkin se, että olisi ihan oikeasti vastuussa jostakin ja joutuisi keksimään ihan oikeita ratkaisuja. Ei enää riittäisi se, että vaatii muilta vastuuta ja ratkaisuja.

Vierailija
68/73 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi nämä instaajat vesittävät viestinsä osoittamalla piittamaattomuutta lentämisen vaikutuksista? Yksi edestakainen kaukolento esimerkiksi vastaa 1-2 vuoden keskimääräistä autoilua. 

Siis yhden, vaiko kaikkien niiden siinä samassa lentokoneessa matkustavien autoilua ?

Miten se on oikein laskettu ?

Yhden matkustajan lentomatka kuluttaa suurinpiirtein yhtä paljon polttoainetta per kilometri kuin autolla ajo. Autossa voi olla 1-4 henkeä, se ei juuri vaikuta.

eli kanariaansaaret edestakaisin vastaa noin 10 000km autolla ajoa per henki, Bangkok 18000 km.

Entä sitten vaihtoehto? Jos umpioituu yhteen pikkukylään näkemättä muuta maailmaa kuin iltauutisten kauhukuvissa, on vaara muuttua persuksi. Sen sijaan jos näkee omin silmin, että ei siellä ole ihmisiä kummempia asukkaita, niin halla-aholaisten propaganda ei pure niin pahasti.

No, ainakin itse olen havainnut että eipä siinä hirveästi oikeaa maailmaa näe eikä kokemus oikeasta elämästä lisäänny kun makailee hotellin uima-altailla ja käy katsomassa parit kliseiset turistikohteet vaikka olisi kuinka Suomen rajojen ulkopuolella.

Sen sijaan Suomen alueiden sisäpuolellakin, kirjastojen, ilmaisen koulutuksen, kylpylöiden ja metsien luvatussa maassa voi viettää tavattoman aktiivista sivistys- sosiaali- ja matkailuelämää maltillisella hiilijalanjäljellä. Halpaetelänmatkailu on nykyään niin wt-hommaa että mieluummin sitä suuntaa vaikka lapinvaellukselle, kaupunkilomalle Turkuun, saaristomeren risteilylle tai Kalajoen hiekkasärkille. Jees fine, ja niin intellektuellia verrattuna johonkin Golden Beach-ryyppyreissuun.

Vierailija
69/73 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi nämä instaajat vesittävät viestinsä osoittamalla piittamaattomuutta lentämisen vaikutuksista? Yksi edestakainen kaukolento esimerkiksi vastaa 1-2 vuoden keskimääräistä autoilua. 

Siis yhden, vaiko kaikkien niiden siinä samassa lentokoneessa matkustavien autoilua ?

Miten se on oikein laskettu ?

Yhden matkustajan lentomatka kuluttaa suurinpiirtein yhtä paljon polttoainetta per kilometri kuin autolla ajo. Autossa voi olla 1-4 henkeä, se ei juuri vaikuta.

eli kanariaansaaret edestakaisin vastaa noin 10 000km autolla ajoa per henki, Bangkok 18000 km.

Entä sitten vaihtoehto? Jos umpioituu yhteen pikkukylään näkemättä muuta maailmaa kuin iltauutisten kauhukuvissa, on vaara muuttua persuksi. Sen sijaan jos näkee omin silmin, että ei siellä ole ihmisiä kummempia asukkaita, niin halla-aholaisten propaganda ei pure niin pahasti.

No, ainakin itse olen havainnut että eipä siinä hirveästi oikeaa maailmaa näe eikä kokemus oikeasta elämästä lisäänny kun makailee hotellin uima-altailla ja käy katsomassa parit kliseiset turistikohteet vaikka olisi kuinka Suomen rajojen ulkopuolella.

Sen sijaan Suomen alueiden sisäpuolellakin, kirjastojen, ilmaisen koulutuksen, kylpylöiden ja metsien luvatussa maassa voi viettää tavattoman aktiivista sivistys- sosiaali- ja matkailuelämää maltillisella hiilijalanjäljellä. Halpaetelänmatkailu on nykyään niin wt-hommaa että mieluummin sitä suuntaa vaikka lapinvaellukselle, kaupunkilomalle Turkuun, saaristomeren risteilylle tai Kalajoen hiekkasärkille. Jees fine, ja niin intellektuellia verrattuna johonkin Golden Beach-ryyppyreissuun.

Jostain syystä vain suomalaiset ovat tyhmiä ja sivistymättömiä juntteja jos eivät poistu kotimaastaan. Sivistynyttä on matkustaa jonnekin muualle katsomaan ihanan eksoottista paikallisväestöä ja nyökytellä hyväksyvästi, kun ne on niin vähään tyytyväisiä. Kohdemaan köyhälistöllä ei ole ehkä eläessään mahdollisuutta poistua kotimaansa rajojen ulkopuolelle, mutta ne on kuitenkin hyviä ja jaloja ja älykkäitä ihmisiä. Toisin kuin nämä hirveät impivaaralaiset, joiden tyhmyys johtuu sivistymättömyydestä, joka taas johtuu matkustelemattomuudesta.

Vierailija
70/73 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyseenalaista ilmantonmuutosta mutta itse (myös aspergerina) en tajua yhden henkilön, on se sitten aikuinen tai lapsi, nostamista jumalasta seuraavaksi. Koululakot seis ja sen sijaan enemmän ympäristötietoa opetussuunnitelmaan! Nuoret voivat pelastaa maailman opiskelemalla pitkälle ja kehittämällä korvaavia tuotteita esim. fossiilisille polttoaineille, lihalle ja soijalle. Aktivismin tarvetta tämä ei poista ja myöskään sitä tosiasiaa, että myös lasten äänen pitää kuulua yhteiskunnassa. Ainakin tämä Gretan tapaus vaikuttaa siltä, että tässä on aikuiset masinoimassa, ei hän itse.

Vierailija
71/73 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä pointti, kannustamalla opiskelemaan (lakkoilun sijaan), voidaan korvaavia teknologioita kehittää nopeammin ja tietoisuus lisääntyy. Lakko voi olla hyvä tapa saada huomiota, mutta nyt voidaan jo keskittyä tekoihin,.

Vierailija
72/73 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nykylapsilla ja -nuorilla olla hiilijalanjälki melkolailla suurempi kuin mitä se oli lapsilla ja nuorilla vaikkapa 70-luvulla. Ei ollut leluja vuoreksi asti, ei rahaa törsätä, ei makupaloja, ei viihde-elektroniikkaa, ei kuskattu kuuteen harrastukseen, ei näkynyt kaupunkikuvassa pikaruokaketjua, ei vietetty hiihtolomaa snoukaten ja lasketellen alpeilla eikä lapissa, ei ollut skeittipuistoa, ei lennetty kaukoitään, ei shoppailtu Pariisissa eikä Lontoossa eikä edes purjevenettä löytynyt Atlantin ylitykseen. Nykynuori on monella tapaa ylenannettu, egoistinen ja suuruudenhullu. Näkyy tämän Gretan kohdallakin.

Vierailija
73/73 |
26.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa nykylapsilla ja -nuorilla olla hiilijalanjälki melkolailla suurempi kuin mitä se oli lapsilla ja nuorilla vaikkapa 70-luvulla. Ei ollut leluja vuoreksi asti, ei rahaa törsätä, ei makupaloja, ei viihde-elektroniikkaa, ei kuskattu kuuteen harrastukseen, ei näkynyt kaupunkikuvassa pikaruokaketjua, ei vietetty hiihtolomaa snoukaten ja lasketellen alpeilla eikä lapissa, ei ollut skeittipuistoa, ei lennetty kaukoitään, ei shoppailtu Pariisissa eikä Lontoossa eikä edes purjevenettä löytynyt Atlantin ylitykseen. Nykynuori on monella tapaa ylenannettu, egoistinen ja suuruudenhullu. Näkyy tämän Gretan kohdallakin.

Minä leikin 90-luvulla leegoilla ja Aku Ankat riitti. En kiinnostanut vaatteet tai muoti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä