Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 40v enkä enää koskaan työllisty

Vierailija
24.09.2019 |

Eikä myöskään enää kiinnosta. Olen hakenut satoja työpaikkoja, mutta en kelpaa. Antaa olla. Työkkärin pelleilyihin en tule suostumaan.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa 40. En ole koskaan oikeastaan edes työllistynyt. Työhistoriaa on korkeintaan pari vuotta. CV on tyhjä. Ei näillä saavutuksilla nykyään töitä saa.

Vierailija
2/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työkkäri jo pompottanut? Miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitit ap varmaan, että et työllisty niihin ammatteihin joihin haluaisit?

Vierailija
4/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskekselin tuossa, että jos pääsisisn yliopisoon -muiakin vaihoehtoa toki on- opiskelemaan n.n alaa olisin maiseri normiajassa eli noin 45-46 vuoiaana niin potentiaalisia työvuosia olisi jäljellä noin 20 vuotta. Piäsiköhän pisää rähinä päälle ja kokeilla?  -Ainakin omasa mielestäni parempi vaihoeho kuin surkutella ja vain sääliä iseä, etä kuinka ei ikinä työllisty, jolloin koun arpeeksi asiaa hokee niin alkaa uskoa sen isekin ja sitten on mahd. vieläkin vaikeampaa  

Vierailija
5/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta yritys niin työllistyt.

Vierailija
6/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskekselin tuossa, että jos pääsisisn yliopisoon -muiakin vaihoehtoa toki on- opiskelemaan n.n alaa olisin maiseri normiajassa eli noin 45-46 vuoiaana niin potentiaalisia työvuosia olisi jäljellä noin 20 vuotta. Piäsiköhän pisää rähinä päälle ja kokeilla?  -Ainakin omasa mielestäni parempi vaihoeho kuin surkutella ja vain sääliä iseä, etä kuinka ei ikinä työllisty, jolloin koun arpeeksi asiaa hokee niin alkaa uskoa sen isekin ja sitten on mahd. vieläkin vaikeampaa  

AMK tutkinto 3-4 vuoteen, sekin nostaisi mahdollisuuksiasi työllistyä huomattavasti. ?

Tai no riippuu alasta tietenkin, mutta että ei tarvitse heti tappiin asti kouluttautua...

Vierailija
7/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin hommiin vaan tai autotehtaalle (vuodenvaihteen jälkeen) ikä ei pitäisi olla ongelma.

Puhelinmyynti ja muut myyntityöt ovat ainakin sellaisia joissa se korkea ikä ei pitäisi olla mikään ongelma.

Itse olen sinua kolme vuotta vanhempi ja töissä. Asenne ratkaisee ja kannattaa hakeutua sellaisiin töihin missä sillä iällä ei ole niin suurta merkitystä työllistymisen suhteen.

Pitää/kannattaa myös itse huolehtia että omaa jonkun sellaisen koulutuksen/osaamisen jonka saa myytyä työnantajille.

Vierailija
8/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu oli nelisen vuotta sitten. Pakko oli perustaa firma, töihin ei pääse. Nyt vasta sain pari isompaa asiakasta. Nyt töitä niin paljon, että ensi kesänä ei pääse lomalle. Kuukausipalkka nousi 1000 eurosta 5500 euroon. Haistakoon v*tun ne jotka eivät ottaneet töihin!

Vierailija
9/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kymmenen vuotta vanhempi, jäin työttömäksi ja lähdin opiskelemaan. Alan pitäisi kaiken järjen mukaan olla työllistävä mutta... Ikä alkaa viitosella joten turha kuvitellakaan että saisin töitä. Työuraa jäljellä 15v, olen terve ja järkikin leikkaa (toisinaan).

Olen siis huippu paikkaamaan huutavaa työntekijäpulaa, korkeakoulutettu (kaksi tutkintoa), tuore tutkinto ja monipuolinen työkokemus. Ainakin sen 15v ajan periaatteessa työnantajien pitäisi melkeinpä tapella minusta resurssina. Mutta e n  k e l p a a  koska ikä. Kertokaas päättäjät miksi hyväksytte tämän?

Vierailija
10/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45 vuotias ja jos nyt jäisin työttömäksi, niin olisin täysin varmasti viikon sisällä taas töissä.

Aloitin tekemään töitä jo 12 vuotiaana naapurin lasten kesähoitajana ja sen jälkeen joka kesä kesätöissä ja opiskelujen ohessa olin myös iltatöissä. Sen jälkeen ei työtöntä päivää ole ollutkaan ja tuskin tuleekaan. Onneksi en ole koskaan pelännyt työn tekemistä, vaan päinvastoin tykkään tehdä töitä.

Vierailija
11/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa sukulaisten mukaan lähes täystyöllisyys. Kaikkien lapset töissä. Suomalaisilla myös hyvä maine, toisin kuin täällä Suomessa.

Kokeile ihmeessä. Ei se ruotsin opiskelu nyt niin pahasta ole?

Vierailija
12/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kymmenen vuotta vanhempi, jäin työttömäksi ja lähdin opiskelemaan. Alan pitäisi kaiken järjen mukaan olla työllistävä mutta... Ikä alkaa viitosella joten turha kuvitellakaan että saisin töitä. Työuraa jäljellä 15v, olen terve ja järkikin leikkaa (toisinaan).

Olen siis huippu paikkaamaan huutavaa työntekijäpulaa, korkeakoulutettu (kaksi tutkintoa), tuore tutkinto ja monipuolinen työkokemus. Ainakin sen 15v ajan periaatteessa työnantajien pitäisi melkeinpä tapella minusta resurssina. Mutta e n  k e l p a a  koska ikä. Kertokaas päättäjät miksi hyväksytte tämän?

Valitsit väärän alan. Sairaanhoitaja tai sosionomi päiväkotiin, olisit jo töissä.

Vierailija
13/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 45 vuotias ja jos nyt jäisin työttömäksi, niin olisin täysin varmasti viikon sisällä taas töissä.

Aloitin tekemään töitä jo 12 vuotiaana naapurin lasten kesähoitajana ja sen jälkeen joka kesä kesätöissä ja opiskelujen ohessa olin myös iltatöissä. Sen jälkeen ei työtöntä päivää ole ollutkaan ja tuskin tuleekaan. Onneksi en ole koskaan pelännyt työn tekemistä, vaan päinvastoin tykkään tehdä töitä.

Kerro, minkä alan hommia teet nyt ja jos menettäisit työsi etkä saisi hakea saman alan hommia, mihin aikoisit työllistyä?

Vierailija
14/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsit väärän alan. Sairaanhoitaja tai sosionomi päiväkotiin, olisit jo töissä.

Ja jos henkilö olisi sosionomi ja sairaanhoitaja muutaman vuoden päästä, kun hän tekisi, miten neuvotaan, eikä kuitenkaan työllistyisi, se olisi edelleen hänen syynsä? Onkohan Suomessa yhtäkään sellaista tapausta, missä työtön e i olisi syyllinen omaan työttömyyteensä?

Työttömiä on satoja tuhansia. Työpaikkoja tuosta vain kymmenysosa. Siinä saa pyörittää työttömiä ja työpaikkoja vaikka miten, mutta sellaista ihmettä ei tapahdu, että työpaikkaan kaikki pääsisivät, ei edes enemmistö työttömistä.

Onkohan peruskoulun/kansakoulun matematiikan opetuksessa jotain vikaa, kuin näinkin perustavanlaatuinen juttu ei uppoa sitten mitenkään ihmisten kalloihin? Ja kyllä, myös sairaanhoitajista tulisi työttömyysala, jos sinne työttömät joukolla koulutettaisiin.

Vierailija
15/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusta yritys niin työllistyt.

Pieni kittariko?

Vierailija
16/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Aika lailla sama historia. Juu, keskityn muihin asioihin.

Vierailija
17/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa hieman opiskelet lisää pohjalle ennen yliopistoa. Esim oikeinkirjoitusta.

Vierailija
18/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 46v, kun jäin työttömäksi, ja sitä ennen varmaan ajattelin aika pitkälle kuin sinäkin. Mutta toisin on käynyt. Ainoa ero suhun, että aloitin työnteon virallisesti vasta 14veenä, siinä varmaan syy, etten saa enää töitä. Mutta koska en ole luovuttaja, aloitin opiskelut, parin vuoden päästä varmaan taas töissä, uskon näin.

Vierailija
19/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistä täysi pöhinä päälle ja kerro siitä vaikka blogissa. Olisi ensimmäinen blogi, jota seuraan. Olisit varmaan inspiraation lähde monelle :) Tsemppiä!

Vierailija
20/32 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae seuren perehdytykseen. Keittiökeikkaa jne tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi