Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttajat ym. kalorien laskijat

Vierailija
24.09.2019 |

Suositelkaa minulle (mieluiten ilmaista) sovellusta (Android), joka laskee päivittäiset kalorit.

Haluan siis itse syöttää kalorimäärät, tarvitsen sovelluksen vain siihen että se laskee määrät yhteen ja näyttää paljonko kaloreita on jäljellä. Nyt kokeilemani sovellukset vaativat sen että etsin jostain listalta syömäni raaka-aineen ja syötän yksi kerrallaan niitä laskuriin, joka sitten laskee ne kalorit puolestani. Osaan itse laskea syömäni kalorit mutta haluan vain selkeän alustan, jossa laskelmani pysyvät tallessa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Excel/Google sheets? Jos siis et tarvitse kuin kuvailemaasi yhteen- ja vähennyslaskua ja kirjaat vain kcal-arvoja, et erottele hiilareita ja muita. Excel taipuu myös siihen, että se laskee kcal-tarpeen lähtötietojen (sukupuoli, pituus, paino, aktiivisuustaso, ikä, laihdutustarve/vko) perusteella ja skaalaa sitä sallittua summaa sen mukaan. 

Käytän LoseIt-laskuria itse  (perusversio ilmainen) ja mua niin risoo kun suurin osa käyttäjien itse lisäämistä ruuista on vain pelkkä kcal-lukema ilman muuta tietoa. Ja jos on muut tiedot, niin ei tiedetä mikä ero on suolalla ja natriumilla (sodium). 

Vierailija
2/4 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Fat secret -sovellusta. Lasken enemmänkin hiilihydraatteja ja täysin luotettava ei siihen ole mielestäni. Samoin laskee kolesterolimäärän. Kuohukerma ssa kaa ei muka yhtään. Kalorit varmaan on oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän Fat secret -sovellusta. Lasken enemmänkin hiilihydraatteja ja täysin luotettava ei siihen ole mielestäni. Samoin laskee kolesterolimäärän. Kuohukerma ssa kaa ei muka yhtään. Kalorit varmaan on oikein.

Etsi fatsecretistä joku jenkkien vastaava kerma (sama määrä rasvaa/100ml), niin siinä kolesterolit ois varmaan tarkemmin kerrottu. Double cream on kuohukermaa rasvaisempaa, mutta joku whipping cream tms. vois olla lähellä. Haasteena voi olla tuon vertailukelpoisen arvon löytäminen, kun jenkkien ruokaspeksit on per serving tai per cup tai per mitävaan, ei oo standardisoitu (kuten täällä /100g.) Siellä kun kolesterolit merkitään jokaikiseen nutrition labeliin vaikka kyse ois valkoisesta sokerista tai pullovedestä. Suomessa ei kolesteroleja merkitä, en varmaan missään niitä ole nähnyt., ja sen takia niitä ei löydy tuolta (jos siis käytit Fatsecretin "kuohukerma"-tuotetta, suomalainen tuote suomalaisen syöttämänä). 

Itseä kiinnostais monestakin ruuasta kuinka paljon siinä on ravintokuitua, mutta se ei ole Suomessa pakollinen ravintotiedoissa joten kovin moni ei sitä merkitse. Turha se ois jossain vaikka maidossa (kun ei siinä kuitua ole) mutta mikä tahansa viljatuote niin tiedolla ois vertailuteknistä arvoa. Nyt vaikea seurata softasta saako kuituja tarpeeksi kun niin monesta ruuasta se kuitujen määrä puuttuu. 

Vierailija
4/4 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo excel tai sheets on ihan hyvä idea! Olen siis raskaana ja haluan vain pitää päivittäisen kalorimääräni aisoissa. Siksi en tarvitse muuta kuin helpon (yhteen)laskurin. Toki plussaa on jos sovelluksesta löytyy helposti joidenkin yksittäisten ruokien kaloreita, kuten yksi omena tai kupillinen capuccinoa. Mutta google kertoo tuon myös.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä