Käytössäsi on 15 euroa. Mitä ruokaa ostaisit viidelle päivälle?
Olettaen että kaapista löytyy leipätarvikkeet, kananmunia, maitoa, kahvia, riisiä, pakastekasviksia sekä mausteet/öljyt.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Pinaattilettuja jonain päivänä, niitä voisi täyttää vaikka edellispäivän jämillä jos sellaisia löytyy.
Täsmennän, etten ostaisi pinaattilettuja vaan pakastepinaattia jo valmiiksi kaapissa olevien tarvikkeiden lisäksi ja tekisin isoja pinaattilettuja.
Kaapit tyhjillään: Kananmunia, ruishiutaleita, halvimpia pakastevihannessekoituksia, ja pieni purkki chiasiemeniä. Kenties pari oluttakin, jos liikkumis velvoiteitta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikosta syö monta päivää
Joillekin ei tule mieleen että ruoassa pitäisi olla energiaa eikä pelkkää vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikosta syö monta päivää
Joillekin ei tule mieleen että ruoassa pitäisi olla energiaa eikä pelkkää vettä.
Onhan kaalilaatikossa 800g jauhelihaa ja 200g hunajaa.
Sinccis
Hernekeitto (itse tehty) 2 päivänä
Kaalilaatikko (itse tehty) 2 päivänä
Perunamuusi (itse tehty) ja nakit 1 päivänä
+itse tehdyt sämpylät
Banaaneja, kaurahiutaleita, perunoita, reissumiestä, valmiita pyöryköitä/lindströmin pihvejä ja maitoa ja juustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi kaalisoppa ei paljon maksa eli ostaa vaan kaalin ja jauhelihan ja tekee ison kattilallisen. Makaronilaatikko on myös edullista ja sinulla löytyy siihenkin jo munat, maidot, mausteet...
Makaronilaatikko on hyvä idea!
Ravintoköyhää vehnäjauhomössöä.
sniidumies kirjoitti:
Kaapit tyhjillään: Kananmunia, ruishiutaleita, halvimpia pakastevihannessekoituksia, ja pieni purkki chiasiemeniä. Kenties pari oluttakin, jos liikkumis velvoiteitta ei ole.
Miksi pakastevihanneksia??? Saat yhden 300 g pussin hinnalla monta kiloa tuoreita kasviksia. Eikö pysy veitsi kädessä, lipsuu valtimoon?
Juustoa. Mozzarellaa. Säilykekaloja kuten makrillia tai sardiineita. Mustikoita/puolukoita. Voita ja leipää. Kanasuikaleita ja kookosmaitoa currykanan tekemiseen.
Tee yhtenä päivänä pannukakku
Menee 1 muna ja litra punasta maitoa ( 80 centtiä )
Toivottavasti hilloa löytyy
Itse saksin pannarin sekaan tekovaiheessa välillä metwursti suikaleita, hyvää on
Toinen helppo ja halpa
Perunasipuli sekoitus pannulla paistaen ja jotain kyytiin esim makkaraa
ja/tai paistettu muna
Vierailija kirjoitti:
sniidumies kirjoitti:
Miksi pakastevihanneksia??? Saat yhden 300 g pussin hinnalla monta kiloa tuoreita kasviksia. Eikö pysy veitsi kädessä, lipsuu valtimoon?
Yksi pakastevihannespussi maksaa yleentä 35senttiä - 50 centtiä. Jos nyt jostain saat tuolla hinnalla monta kiloa tuoreita kasviksia, niin huikkaatko sen paikan minullekin?
Vierailija kirjoitti:
Montako syöjää?
Tekisin varmaan meksikonpataa 2pv (2prk tomaattimurska Lidl 50snt,hernemaissipaprika 0,5e tai tuore paprika ~1e, sipulia 0,25e, broilerinjauheliha puoli pkt 1,5e, mausteita, riisiä, tölkkipapuja 2prk n. 1e). Salaatti 1e, kurkku 1e, tomaatteja 1e. Tai porkkanaraastetta, pinaattia, mikä nyt sattuu olemaan sesongissa.
Leipoisin sämpylöitä.
Marjoja pakkasessa?
Tekisin myös munakkaan yhtenä päivänä, jämät kaapista ja muutama muna.
Lopusta jauhelihasta makaronilaatikkoa, sen voi tehdä kasvisliemeen jos maito on kortilla.
15e saa monenlaista :) Jää vielä pieneen suklaapatukkaankin kohottamaan mielialaa.
Meksikonpataan kuuluu poblanot ja sipuli, sekä tietty pavut.
Itse kasvattelen juuri poblanoja, eli ehkäpä, ehkäpä kohta mehicon pataa.
Sinccis
Kasvissosekeittoa kauden juureksista. Tummaa spagettia, soijarouheesta, sipulista ja tomaatista kastike. Linssit ja pavut on halpoja. Kaurapuuro on terveellistä ja pitää nälkää kun vetää samalla jotain proteiinipitoista, esimerkiksi rahkaa, kananmunan, raejuustoa, siemeniä puuron päälle (no ne siemenet ei ole halpoja).
Nakkipaketin saa n. eurolla ja siitä tulee hyvä, lämmin keitto keittojuuresten kanssa, kun mausteita kerran jo oli.
Iso X-tra nakkipaketti (n. 2€)
X-tra 6kpl jäätelötuuttipaketti (0,95-1,1€)
Ida Red-omenoita 4-5kpl (n.1€)
Pari banaania (0,7-0,9€)
Kurkku (n. 1€)
Nuudeleita pari pakettia (n. 1,5€)
Arki Jogurttia (n. 1e)
Kotimaista muroja (n.2€)
Jauheliha (n. 2€)
Makaronia (n. 0,2€)
Sipulia (n. 0,4€)
Kotimaista Juustoraaste (n. 1,75€)
Jää vielä hiluja yli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi kaalisoppa ei paljon maksa eli ostaa vaan kaalin ja jauhelihan ja tekee ison kattilallisen. Makaronilaatikko on myös edullista ja sinulla löytyy siihenkin jo munat, maidot, mausteet...
Makaronilaatikko on hyvä idea!
Ravintoköyhää vehnäjauhomössöä.
Jos 15 euroa pitää riittää viideksi päiväksi kahden ihmisen ruokiin niin yhtälö ei vaan toimi jos pitäisi olla lohta, avokaadoa ja granaattiomenaa. Hiilaripitoisempi ruokavalio viiden päivän ajan ei kenenkään terveyttä tuhoa.
Mä ostasin lidlin pakasteet broilerinfile niit on 4 maksaa 5 euroo. Sit keitän vaan sen riisiä syödään aina riisiä muuten. 1 päivä vois vaikka seiti. Vois olla sardinit ja marillit purkit kans 1 purkki 1 euro ja riisit keittää ja riisin keitin osaa sen theä.
Ja kasvis käy kans! 69 sentiä oli lidlissä linssit ja niis suola ja valmis. Falafel lidl kanssa! Meil menee mausteet ottaa aika paljon mut ostan ne aasian tai intian kaupat ja ne on parhaat ja halvat joutus maksaa kauheesti!!
Pinaattilettuja jonain päivänä, niitä voisi täyttää vaikka edellispäivän jämillä jos sellaisia löytyy.