Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkaisitteko itse viestittelyä tässä tilanteessa?

Mamacita
23.09.2019 |

Olen nelikymppinen useamman lapsen äiti. Erosin pari vuotta sitten, lapset ovat minulla pääsääntöisesti aina. Ovat isänsä kanssa ehkä päivän- pari kuukaudessa, yötä ehkä muutaman kuukauden välein. Kerran puolessa vuodessa käyvät isän kanssa muutaman päivän reissussa. Kun yhdistetään lapset, työ, lasten harrastukset ja arki, ei minulla ole vapaa-aikaa juuri koskaan. En ehdi harrastaa itse mitään muuta kuin jumppaa kotona ja lenkkeilyä, mutta lenkille lähteminenkin on vaikeaa, koska siihen tarvitsee aina lapsenvahdin.
Käyn ravintolassa ehkä kerran kuukaudessa. Olen ihan hyvännäköinen, joka reissulla löytyy kyllä innokkaita jututtajia. Tosin he yleensä ovat minua nuorempia, yleensä noin kolmikymppisiä. Ja ikävä kyllä kukaan heistä ei ole saanut minua mitenkään innostumaan.
Loppukesästä olin kaverin kanssa terassilla. Näin illan aikana vanhan miespuolisen koulukaverin ja kävin häntä moikkaamassa. Samassa pöydässä oli yksi mies, johon kiinnitin heti huomiota. Emme vaihtaneet miehen kanssa kuin muutaman sanan. Seuraavana iltana minulle tuli messengerviesti tältä mieheltä. Hän kirjoitti, että ei kai hän häiritse ja oli kiva tavata. Tästä alkoi viestittely, joka on jatkunut tähän päivään saakka. Välillä on useamman päivän tauko, hän on se, joka aina laittaa viestiä. Välillä olemme kirjoitelleet monta tuntia putkeen.
Mies on ikäiseni ja hän saa minut nauramaan. Meillä on samanlaisia kiinnostuksen kohteita ja juttu luistaa hyvin. Puhumme lapsistamme, elämästä, arjen paineista ja urheilusta. Kerrankin voin olla ihan oma itseni ja ei tarvitse esittää mitään, voin suoraan kertoa siitä, kuinka vaikeaa tämä elämä usein on ja hän ymmärtää sen hyvin.
Kertaakaan mies ei ole kertonut omasta tilanteestaan, mutta pienellä salapoliisityöllä selvisi, että hän on ollut ainakin aikaisemmin naimisissa. Naisella on julkinen instaprofiili, jossa on muutama yhteiskuva heistä, suurin osa on naista ja heidän lapsia. Viimeisin yhteiskuva löytyi alkukesästä jostain juhlista.
Minulla on naisen kanssa yhteisiä tuttavia ja mikäli mies on asiaa yhtään selvitellyt ( jotain kautta oli nimeni kaivanut esille, ilmeisesti Facen kautta), niin hänenkin pitäisi se tietää.
Asia ahdistaa minua jotenkin kuitenkin, en ole kysellyt suoraan, että no niin, ollaanko sitä naimisissa vai ei, jutustelu on pääsääntöisesti täysin viatonta. Välillä mies heittää väliin jotain vihjailevaa, mutta muuten teksti on täysin kaverillista. Emme ole puhuneet tapaamisesta, tosin mies kerran tarjoutui hakemaan minut ja useamman kaverini ystävän luota juhlista.
Mitä tekisitte? Jotenkin tässä vaiheessa on tuntuu tyhmältä enää alkaa kysymään, että oletko sinkku vai et. Kerrankin olen tavannut tyypin, joka saa minut nauramaan ja piristää viesteillään tylsiä iltoja. En kuvittele, että tästä seuraisi mitään sen kummempaa, en voi sanoa olevani ihastunut, mutta pidän hänestä kyllä paljon. Olen päättänyt, etten itse aloita viestittelyä, vastaan kyllä hänen lähettämiin viesteihin, mutta en itse ota häneen yhteyttä.
Mitä te tekisitte? Miksi minulla on niin huono omatunto tästä?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viestittelystä tulee hyvä mieli ja maailman on edes piirun verran aurinkoisempi, jatka vain viestittelyä. Anna asian mennä omalla painollaan.

Vierailija
42/56 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus että naisten elämä on vaikeaa. Loputonta spekulointia ja vatvomista sen sijaan, että selvittäisi asian 10 sekunnissa suoralla kysymyksellä. Ja jotta pösilöinti saataisiin ajettua aivan maksimaalisiin sfääreihin, niin pyydetään tuntemattomia netissä spekuloimaan yhdessä.

Päähän sattuu, en jumaliste tajua.

Huomasitko, että vain muutama tollo naikkonen ei välittäisi kysyä mieheltä suoraan siviilisäätyä, kaikki muut taas sanovat, että kysy ja heti.

Muutama kevytkenkäinen munahaukka kehottavat jatkamaan tätä noloa viestittelyä, vaikka miehellä on vaimo ja lapsia ja ap:lla "useampi" lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abba kirjoitti:

Jos viestittelystä tulee hyvä mieli ja maailman on edes piirun verran aurinkoisempi, jatka vain viestittelyä. Anna asian mennä omalla painollaan.

Vaikka mies on naimisissa ja hänellä on lapsia, niin antaa mennä vain? Hienoa.

Onkohan ap edes ainoa, jonka kanssa mies viestittelee? Tuskin. Eiköhän mies ole viritellyt näitä viestittely-ystävyyksiään koko naimisissa olonsa ajan.

Kaljapäissään hän vikittelee myös naisia terasseilla ja puhuu naisille kaikki valheet mitä heille vain läpi menee. Setämies on varmasti myös Tinderissä ja muissa vastaavissa heittelemässä verkkojaan. Kannattaa tarkistaa.

Vierailija
44/56 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan simppeli ”ootko sä muuten eronnut, vai edelleen naimisissa?” toimisi hyvin.

Täysin mahdollista, että on eronnut. Alkukesäinen yhteiskuva ei hirveästi kerro mitään, jos lapset ovat mukana valokuvassa. Suhteen tila on voinut olla huono ja ero tullut kesän aikana.

Ei osoitteenhaulla selviä mitään? Jos asuvatkin eri osoitteissa.

Vierailija
45/56 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesi perusteella tuli kuvitelma,että kyseessä saattaapi olla varattu mies.Vaikka sulla on niiiiin kivaa ja se tuo sulle hyvän mielen,Ottaisin kumminki asiasta selvää.Se tuskin on ok sen miehen puolisolle.

Vierailija
46/56 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies olisi eronnut, niin eikö hän olisi jo aikaa sitten järjestänyt jonkinlaiset treffit? Edes nopean tapaamisen jossakin kirjastossa, kauppakeskuksessa tai vaikka lastenleffassa. Ainakin minä olisin tehnyt niin ja jos juttu kerran luistaa, niin en olisi yhtään epäillyt kertoa miehenä olevani vapaa ja että näkisin mielelläni useamminkin. En tosiaan olisi vain hieman vihjaillut, vaan oikeasti järjestänyt tapaamisia.

Mutta jos miekkonen on varattu, niin silloin touhu tuollaista kuin ap kuvailee.

Vierailija
47/56 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus että naisten elämä on vaikeaa. Loputonta spekulointia ja vatvomista sen sijaan, että selvittäisi asian 10 sekunnissa suoralla kysymyksellä. Ja jotta pösilöinti saataisiin ajettua aivan maksimaalisiin sfääreihin, niin pyydetään tuntemattomia netissä spekuloimaan yhdessä.

Päähän sattuu, en jumaliste tajua.

Kieltämättä itse ajattelin samaa. Mutta tässä taitaa olla vain se motiivi, että viestittely voisi jatkua jollain verukkeella, vaikka ap tietääkin miehen olevan varattu. Tavallaan siis itsensä huijaaminen.

Noinhan ihastunut usein toimii, että huijaa itseään. Tämähän on ihan viatonta ystävyyttä vain tai myöhemmin, että ovathan ne eroamassa. 

Jos mies olisi eronnut, hän olisi ihan varmasti sen sanonut ja pyytänyt oikeille treffeille. Jos ero olisi tapahtunut ihan hiljattain, olisi varmaan avautunut siitä enemmänkin. Joten mies on varattu.

Vierailija
48/56 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan simppeli ”ootko sä muuten eronnut, vai edelleen naimisissa?” toimisi hyvin.

Täysin mahdollista, että on eronnut. Alkukesäinen yhteiskuva ei hirveästi kerro mitään, jos lapset ovat mukana valokuvassa. Suhteen tila on voinut olla huono ja ero tullut kesän aikana.

Ei osoitteenhaulla selviä mitään? Jos asuvatkin eri osoitteissa.

Simppeli kysymyksesi on ok, mutta jos alkukesältä on kuvia koko perheestä, niin ainakin minä pysyttelisin kauempana miehestä. Kaverina hän tietenkin voisi olla ihan kiva, mutta ap:n juttuja lukiessa huomaa asianlaidan olevan jo pitemmällä kuin kaveruudessa.

Miksi mies ei sitä paitsi olisi maininnut asiasta heti? Eikö se olisi ollut helppoa kirjoittaa heti alussa, että eropaperit lähtivät juhannuksen jälkeen ja nyt kaikki asiat ovat työn alla, mutta lasten takia pariskunta asuu vielä toistaiseksi yhdessä tai jotain vastaavaa.

Vierailija
49/56 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies olisi eronnut, niin varmasti hän olisi sinulle jossain vaiheessa vihjannut, että "olisi kiva saada seuraa viikonloppuna, kun lapsetkin ovat äidillään" tms.

50/56 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies olisi eronnut, niin eikö hän olisi jo aikaa sitten järjestänyt jonkinlaiset treffit? Edes nopean tapaamisen jossakin kirjastossa, kauppakeskuksessa tai vaikka lastenleffassa. Ainakin minä olisin tehnyt niin ja jos juttu kerran luistaa, niin en olisi yhtään epäillyt kertoa miehenä olevani vapaa ja että näkisin mielelläni useamminkin. En tosiaan olisi vain hieman vihjaillut, vaan oikeasti järjestänyt tapaamisia.

Mutta jos miekkonen on varattu, niin silloin touhu tuollaista kuin ap kuvailee.

Tätä minäkin olin tulossa sanomaan.

Mies on ihan varmana varattu. Olen tosi pahoillani tilanteesta sun puolesta, Ap! Vaikutat kivalta ihmiseltä ja olet ansainnut hyvän suhteen. Yksinäisyys voi tehdä tepposet ja silloin voi käydä niin, että haksahtaa väärään ihmiseen. Tässä on nyt huonot merkit ilmassa.

Jos jotain positiivista haluaa hakea, niin ehkä tämä hyvä olo, jota koet nyt, kertoo siitä, että olet valmis ihastumaan ja ottamaan jonkun uuden ihmisen elämääsi? Pidä rima korkealla.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
51/56 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin pitkä juttu etten jaksa lukea.

Vierailija
52/56 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niin pitkä juttu etten jaksa lukea.

Lyhyesti: ap on useamman lapsen lähes yhäri ja hän on nyt pari kuukautta viestitellyt miehen kanssa, jonka vaimo on laittanut nettiin kesällä viimeksi koko perheen potretteja. Mies ei ole kuitenkaan viitsinyt kertoa ap:lle suhteestaan vaimoonsa, mutta lähettelee ap:lle viestejä, joissa haluaa ap:n tulevan viereensä.

Nyt ap ihmettelee mitä tehdä.

Vierailija
53/56 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, asia ratkesi ihan itsekseen. Mies laittoi viestiä ja kutsun tupareihinsa. Ovat eronneet jo yli puoli vuotta sitten, mutta asuivat yhdessä kunnes saivat omakotitalonsa myytyä. Eivät ole huudelleet ympäriinsä erosta, koska päättivät kertoa lapsille asiasta vasta silloin, kun asia on selvä ja muuttavat erilleen. Eivätkä halunneet, että lapset kuulevat asiasta vahingossa vaikka kauppareissulla, lähipiiri on kyllä tästä ollut tietoinen. Kyseessä on siis alle kouluikäiset lapset.

Nyt sitten pitäisi vaan päättää, mitä itse haluan tässä tilanteessa. Ei minulla ole ollut kiire tapaamaan häntä, on ollut kiva tutustua rauhassa ja ilman paineita. Ja tosiasia on se, että en tiedä missä välissä häntä tässä olisin juuri tavannut, en halua lapsiani keneenkään tutustuttaa heti, en ennen kuin tiedän itse mitä haluan ja tiedän suhteen olevan järkevällä pohjalla.

Vierailija
54/56 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamacita kirjoitti:

No niin, asia ratkesi ihan itsekseen. Mies laittoi viestiä ja kutsun tupareihinsa. Ovat eronneet jo yli puoli vuotta sitten, mutta asuivat yhdessä kunnes saivat omakotitalonsa myytyä. Eivät ole huudelleet ympäriinsä erosta, koska päättivät kertoa lapsille asiasta vasta silloin, kun asia on selvä ja muuttavat erilleen. Eivätkä halunneet, että lapset kuulevat asiasta vahingossa vaikka kauppareissulla, lähipiiri on kyllä tästä ollut tietoinen. Kyseessä on siis alle kouluikäiset lapset.

Nyt sitten pitäisi vaan päättää, mitä itse haluan tässä tilanteessa. Ei minulla ole ollut kiire tapaamaan häntä, on ollut kiva tutustua rauhassa ja ilman paineita. Ja tosiasia on se, että en tiedä missä välissä häntä tässä olisin juuri tavannut, en halua lapsiani keneenkään tutustuttaa heti, en ennen kuin tiedän itse mitä haluan ja tiedän suhteen olevan järkevällä pohjalla.

Ei sun tartte ottaa nokkiisi, olet täällä ihan anonyymi.

55/56 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, Mamacita! Aiotko mennä tupareihin?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
56/56 |
25.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Ihana kuulla, Mamacita! Aiotko mennä tupareihin?

Joo, jos saan lapsenvahdin. Ja jonkun kaverin suostuteltua mukaan.😊

Tässä on vielä kolme viikkoa aikaa, toivotaan, että Mummo suostuu tulemaan silloin meille. Lasten isällä on työjuttu silloin, se oli jo tiedossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi