Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero ja tulojen nousu

Vierailija
23.09.2019 |

Ennen avioeroa perheen tulot:
3000 eur (minun nettopalkka)
200 eur (lapsilisät kahdesta lapsesta)

Avioeron jälkeen:
3000 eur (minun nettopalkka)
300 eur (lapsilisät yksinhuoltajakorotuksella)
300 eur (kunnalta elatusmaksuja, exvaimo on maksukyvytön)

Lisäksi ainakin päivähoitomaksut alenivat hiukan. Saan siis joka kuukausi reilut 400 eur enemmän käteen ja samalla kulut ovat laskeneet (päivähoito, vain yhden aikuisen ruoat). Aika iso palkankorotus pitäisi saada jotta vaikutus olisi sama. En valita, mutta mitä järkeä tässä on? Eroaminen on taloudellisesti kannattavaa

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ex-vaimon kannalta? Mulla itselläni ihan sama tilanne kuin sulla mutta ex tipahti aika pahasti. Tätä nykyä maksan exälle puolet kaikista tuista ja hoidan kaikki lasten kulut ihan siksi että ei olisi valtavaa eroa kotien välillä mutta onhan niissä.

Vierailija
2/7 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskelmasi koskee vain tilannetta, jossa perheessä on ollut vain yksi tulonsaaja. Kahden tulonsaajan perheessä avioero on yleensä iso taloudellinen menetys kummallekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä ex-vaimon kannalta? Mulla itselläni ihan sama tilanne kuin sulla mutta ex tipahti aika pahasti. Tätä nykyä maksan exälle puolet kaikista tuista ja hoidan kaikki lasten kulut ihan siksi että ei olisi valtavaa eroa kotien välillä mutta onhan niissä.

Annoin exälle eron yhteydessä ison könttäsumman mikä kyllä riittää ainakin viideksi vuodeksi (otin siis tätä varten itse reippaasti lainaa). Jos ei tuossa ajassa kerkeä valmistua ja löytää töitä niin ei voi syyttää kuin itseään

Vierailija
4/7 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoin exälle eron yhteydessä ison könttäsumman mikä kyllä riittää ainakin viideksi vuodeksi (otin siis tätä varten itse reippaasti lainaa). Jos ei tuossa ajassa kerkeä valmistua ja löytää töitä niin ei voi syyttää kuin itseään

Oho, erikoinen laina kun sitä ei tarvitse maksaa takaisin. Koska jos sun pitäisi se maksaa takaisin korkoineen niin sehän sun pitäisi myös ottaa kuluna huomioon mutta sun kulut on vaan laskeneet koska ex oli kova syömään.

Vierailija
5/7 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, erikoinen laina kun sitä ei tarvitse maksaa takaisin. Koska jos sun pitäisi se maksaa takaisin korkoineen niin sehän sun pitäisi myös ottaa kuluna huomioon mutta sun kulut on vaan laskeneet koska ex oli kova syömään.

Laina on nollakorolla omilta vanhemmiltani

Vierailija
6/7 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas U.lin huono provo. Logiikka ontuu kuten yleensä.

Vierailija
7/7 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kannattavampaa on olla menemättä naimisiin ja hankimatta lapsia. Siinä vasta säästääkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme