Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku kitisee ettei varaa matkustaa minulla ei ole varaa tuhlata asumiseen suomessa.

Vierailija
23.09.2019 |

Lähdin 8 v sitten.
Asumme kahdestaan 63 m2 2h+k+parveke 48 kerros uima-allas katolla 74 kerros hyvinvarusteltu treenisali alakerrassa. BTS asema kävellen alle 10 min. Asukkaita about 6000.

Vuokra 7100/kk
Sähkö 220
Vesi 110
Ruoka 3 krt päivä 3200 / kk
Bensiini kahteen kulkuneuvoon 950
Vakuutukset kahteen kulkuneuvoon 160
Terveysvakuutus 3200

Alle 16 000 kuukaudessa eli nyt kun kurssi on todella huono 480 maksimissaan 500 euroa kuukaudessa.

Mitä tällä rahalla saa suomessa?

Turha lienee mainita säästä, että alle 30 C asteen päiviä ei täällä vuodessa ole.

The River South Tower Bangkok

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta, mutta suurin osa suomalaisista on kehitysvammaisen asteella maailman mittarilla.

Ainoa kokemus ulkomailta on seuramatka kaltaistensa kanssa.

Vierailija
2/15 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta muuttaessa muutamassa kuukaudessa tuli todella paha olla kun tajusi tuhlanneensa elämästään kymmeniä vuosia kun ei lähtenyt.

N 42

Kuala Lumbur

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin ihan heti, mutta kun ei osaa muita kieliä kuin suomea. Ja surkea siinäkin

Vierailija
4/15 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähtisin ihan heti, mutta kun ei osaa muita kieliä kuin suomea. Ja surkea siinäkin

Minäkin mutta ... Ja paskat

Mitä olet tehnyt kielitaitosi eteen.

Itse ostin kirpputorilta oppikirjat ja puhelimessa on netti jolla opiskella.

Ihmisten sekaan ja puhumaan puhun ihan hyvin ja pärjäön, Amerikan englannin ymmärtämisessä vielä vaikeuksia ja aikaa meni 3 vuotta .

M 58

Vierailija
5/15 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa vihaisia kommentteja no niin.. Unohtui minulla diabetes työ 1 ja insuliini + välineet noin 800 /kk

Elikkä 22 € kuukaudessa.

Kallista Thaimaassa

Vierailija
6/15 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa vihaisia kommentteja no niin.. Unohtui minulla diabetes työ 1 ja insuliini + välineet noin 800 /kk

Elikkä 22 € kuukaudessa.

Kallista Thaimaassa

DM 1 Diabetes type 1

Vierailija
7/15 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta siellä ei ole suomen ilmastoa. Kaikki yli 17 astetta on liian kuumaa. Lisäksi kieli kuulostaa hirveälle ja ihmiset on kaikki saman näköisiä ja lyhyitä.

Vierailija
8/15 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Jokaisella työssäkäyvällä on varaa matkustaa jos haluaa. Itse kulutan rahani mieluummin Suomessa, ja hyvin riittää asumiseen ja muuhun tarpeelliseen ja tarpeettomaan vaikka tuloni reilusti alle mediaanin.

Vierailija
9/15 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet työkses siellä? Ai eläkeläinen... Helppo huudella.

Vierailija
10/15 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eläminen on noin 60 % bangkok kustannuksista. Kuukaudessa ei elämiseen saa

300 euroa menemään.

Ilmastokin minulle sopivampi.

Nainen 44 Porista

Vientiane

Vierailija
11/15 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet työkses siellä? Ai eläkeläinen... Helppo huudella.

Niin maksoin about 18 vuotta eläkettäni nyt Barclays pankki maksaa minulle työkyvyttömyyden perusteella eläkkeen.

Josta vero Suomeen.

Mitään kelan tukia en ole eläissäni nostanut.

Toki saan pääomatuloja joista vero 30% Suomeen.

En ole nauttinut edes Suomen katuvaloista yli 8 vuoteen.

Ap

Vierailija
12/15 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Porin nainen kerrotko paljonko terveysvakuutus IPD ja OPD maksaa Vientianessa millainen plan ?

Mies Rayong

Vierailija
13/15 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta siellä ei ole suomen ilmastoa. Kaikki yli 17 astetta on liian kuumaa. Lisäksi kieli kuulostaa hirveälle ja ihmiset on kaikki saman näköisiä ja lyhyitä.

Kuka sinun käskee mennä Aasiaan maailmassa on miljoonia parempia paikkoja kuin Suomi jossa on viileä ilma ja puhutaan kieltä mikä ei kuulosta hirveälle vaikka 2 miljardin mielestä.

Vierailija
14/15 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin otsikon perusteella, että olet joku vaelteleva hippi, joka asuu milloin missäkin maassa. Ilmeisesti sulla onkin sama elämäntapa kuin täällä asuvilla, maksat vaan vähemmän koska satut asumaan köyhemmässä maassa.

Useimmat meistä haluavat asua lähellä omaa perhettä. Itse haluan olla osa veljenpoikani elämää ja tavata sairasta äitiäni säännöllisesti. Olisi kauheaa olla Aasiassa, kun äiti kuolee, enkä pääsisi jättämään hyvästejä. Veljenpoika ei tunnistaisi minua, kun tulen kotiin jouluksi.

Suomessa on huomattavasti parempi infrastruktuuri ja palvelut kuin monissa Aasian maissa. Tietysti jos on varma eläke olemassa, tilanne on vähän toinen, mutta en kyllä itse lähtisi Aasiaan sillä ajatuksella, että teen siellä jotain työtä. Palkat ovat varmaan melkoisen alhaiset.

Lähtisin Suomesta pysyvästi vain, jos löytäisin ulkomailta puolison. Mieluiten muuttaisin Ruotsiin, niin olisi lyhyt matka perheen luo. 30-asteisessa ilmastossa en kyllä haluaisi asua, Suomen kesä on ihan riittävän lämmin minulle. 

Vierailija
15/15 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinun käskee mennä Aasiaan maailmassa on miljoonia parempia paikkoja kuin Suomi jossa on viileä ilma ja puhutaan kieltä mikä ei kuulosta hirveälle vaikka 2 miljardin mielestä.

Miljoonia? Tulipas vähän liioittelun makua.

Suomen kieli on rikas ja omalaatuinen kieli, jota puhutaan käytännössä vain yhdessä maassa. Siitä on syytä olla ylpeä, vaikka se kuulostaisikin ulkomaisten mielestä rumalta. Ei ole mikään pakko miellyttää juuri niitä ihmisiä ja tehdä itsestään väkisin jotain kosmopoliittia.

En kyllä usko, että Aasiassa tai ylipäätään muuallakaan olisi paremmat palvelut, sosiaaliturva ja terveydenhuolto kuin Suomessa. Ruotsi ehkä vie voiton, mahdollisesti Kanadakin. Mutta mitä sotkua se on monessa varakkaassakin maassa, vaikka USA:ssa. Elämä muuttuisi aika epävarmaksi, jos sairastuisi ulkomailla.