Asun Kyproksella. Oletko kateellinen?
Kommentit (46)
Ihan kamalan kade. Hyppään nyt mereen... plumpsis.
En. Ei vaikuta kovin kehittyneeltä paikalta. Infrastruktuuri, perheen kaukana olo, sijaiti, kulttuuri, politiikka, paikallinen byrokratia jne jne ei kiinnosta.
Asun itse ulkomailla, mutta Pohjois-Euroopassa kuitenkin, ja täälläkin huolestuttaa Suomea huonompi koulutaso, veroviraston kanssa asiointi, eläkekertymä ja se, ettei asunnon osto ole yhtä helppoa kuin Suomessa.
nyt kyllä jäi epäselväksi että miksi pitäisi olla kateellinen.
En, koska en oikeasti tiedä, millaista siellä on. Mielikuvat brittinuorten biletysmestasta eicät saa tekemään markasuunnitelmia sinne.
Kerro Kyproksesta jotain, mikä saisi haluamaan sinne? Oletko töissä siellä?
Millaiset viemäriputket sinun asunnossa on? Vieläkö siellä on niitä ikivanhoja, joihin vessapaperit jää kiinni ja putki menee tukkoon?
Viileän raikas ilma houkuttaa enemmän joten en ole kade.
En ole kateellinen. Miten jännittynyt tilanne Kreikan ja Turkin välillä näky arjessa? Partioiko sotalaivat rannikkoa jatkuvasti?
Suomennettuna: "Asun köyhässä Euroopan perslävessä, jossa hajukin mukana. Oletko kateellinen?" Vastaan, että ei, en ole kateellinen.
Olen kerran käynyt siellä, ja oli liian lämmin paikka minulle.
Miksi pitäisi olla kateellinen. Selitä.
Toiset rakastavat Suomen neljää vuodenaikaa, eikä monet halua eivätkä kestä jatkuvaa lämpöä tai kuumuutta ja aurinkoa.
Varmaan siinä vaiheessa kun alkaa olla kadut jäässä, ni kadehdin. Mutta noin muuten, en.
Vähän. miksei voisi olla kivaa asua siellä vähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole kateellinen. Miten jännittynyt tilanne Kreikan ja Turkin välillä näky arjessa? Partioiko sotalaivat rannikkoa jatkuvasti?
No ei todellakaan. Arkielämässä Turkki ei vaikuta mitenkään. En tiedä, miksipuhut Kreikasta tässä yhteydessä? Kreikalla ei ole osaa EU-Kyproksen ja Turkin miehittämän saaren pohjoisosan asioissa.
Ap, minäkin asun Kyproksella. En kyllä keuli sillä mitenkään. Ihan tavallista elämää täällä vietän. Toki olosuhteet ovat erilaiset kuin Suomessa. En sano paremmat, en sano huonommat, vaan erilaiset.
Asuisin mielummin jossain kehittyneessä paikaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan. Arkielämässä Turkki ei vaikuta mitenkään. En tiedä, miksipuhut Kreikasta tässä yhteydessä? Kreikalla ei ole osaa EU-Kyproksen ja Turkin miehittämän saaren pohjoisosan asioissa.
Ap, minäkin asun Kyproksella. En kyllä keuli sillä mitenkään. Ihan tavallista elämää täällä vietän. Toki olosuhteet ovat erilaiset kuin Suomessa. En sano paremmat, en sano huonommat, vaan erilaiset.
Ymärrvn, siis pinnan alla kuohuu. Oletteko itse varautunet ja asestauuneet asianmukaisella tavalla? Onko muonavarasto täytetty?
Montako turvislauttaa on tänään ajautunut rantaan?
En. En kestä kuumuutta.