Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö jonkun 2-vuotias on vaipoissa?! Käsittämätöntä laiskuutta vanhemmilta!

Vierailija
31.05.2006 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 3-vuotias " vauva" joka syö vielä tuttia! xD

Vierailija
2/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku ostaa kaupan purkkiruokaa lapselle vaikka nykyään pitää tehdö itse??

KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomat täällä huutaa?

Vierailija
4/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuhailu olisi kasvattavampaa! Käsittämätöntä!

Vierailija
5/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pottaharjoittelu aloitetaan aikaisin, potalle oppiminen kestää pidempään kuin niillä, joilla se aloitetaan myöhemmin.

Nettipalstoilta saa vääristyneen kuvan, että kuivaksi opittaisiin jo alle 2-vuotiaana, jopa 1-vuotiaana. Tänne kirjoitellaan näistä harvoista kokemuksista paljon, mutta ne 3-vuotiaina kuivaksi oppineiden äidit eivät kirjoita omista kokemuksistaan.

Vierailija
6/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät siis kotona tarvitse vaippaa.

Vierailija
7/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on 3-vuotiaana kuitenkin motorisesti ja henkisesti tosi kehittynyt, kyllä mustakin alkaa tuntua, että kyseessä on vanhempien laiskuus, liian mukavat vaipat tms. jos noin pitkään kulkee vaipoissa.

nMusta varsinkin on tosi huvittavaa, että lasten henkinen kehitys olisi taantunut noin pahasti yhdessä sukupolvessa, kun me 70-luvun lapset oltiin lähes järjestäen kuivia 1-2 vuotiaina. Tietysti aina on joitain poikkeuksia, mutta keskimäärin pitäisi 2-vuotiaan olla valmis potalle.

Vierailija
8/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppi kuivaksi tasan 2veenä.

Neuvolassa patisteltiin potalle heti vuoden iässä.

Tyttö ei suostunut aikasemmin potalle istumaan kuin hiukan vajaa 2vuotiaana. Itse sanoi että ei vaippaa.

Sen jälkeen ei ole vahinkoja tapahtunut, edes yöllä.

Eli kohta 5kk vaipatta :)

Vierailija
9/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on kotihoidossa, on kai se ja sama. Ekologinen aspekti on tietysti ihan oma lukunsa sitten, mutta noin yleisesti ajatellen.

Ja kyllä, meidän tasan 2-vuotias tyttömme todellakin on vielä vaipoissa.

Vierailija
10/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsi on 3-vuotiaana kuitenkin motorisesti ja henkisesti tosi kehittynyt, kyllä mustakin alkaa tuntua, että kyseessä on vanhempien laiskuus, liian mukavat vaipat tms. jos noin pitkään kulkee vaipoissa.

nMusta varsinkin on tosi huvittavaa, että lasten henkinen kehitys olisi taantunut noin pahasti yhdessä sukupolvessa, kun me 70-luvun lapset oltiin lähes järjestäen kuivia 1-2 vuotiaina. Tietysti aina on joitain poikkeuksia, mutta keskimäärin pitäisi 2-vuotiaan olla valmis potalle.

Vierailija
11/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole edes ajatellut pottaa vielä. Meillä kolme edellistä ovat kaikki lopettaneet vaipan käytön noin 2,5 vuotiaana ja olleet käytännössä heti päivä ja yökuivia. Minä taas en näe mitään järkeä siinä, että aloitetaan pottatouhut aikaisin, koska silloin niitä vahinkoja tulee väistämättä enemmän ja totta laiskuuttahan se, mutta jokainen tyylillään.

Meillä taas ei ole käytetty tuttia eikä tuttipulloja enää vuoden ikäisestä alkaen ja kaikki ovat silloin myöskin syöneet ruokansa itse, ilman että syötän toisella lusikalla.. joten siinä asiassa olen sitten ollut vastaavasti " viitseliäs" :)

Vierailija
12/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isompi lapsi oppi 2-vuotiaana ja nuorempi ei vielä 3v 3kk iässä hallitse asiaa?

Vierailija
13/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hui! Mä olen aina kuvitellut, että tällaiset tapaukset ovat harvinaisia... Yhden ainoan tuttuni hieman yli 2v on vielä vaipoissa, ja tuttavani itse on sanonut, että on kuulemma harvinaista, että vielä sen ikäisenä käytetään vaippoja...

Vierailija
14/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin lapsi oppi 3 -vuotiaana kuivaksi. Kakkosen kanssa taitaa käydä samalla tavalla.

Vierailija
15/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivia 1v 9 kk mennessä. Kyllä se viitseliäisyydestä on kiinni, ihan samalla tavalla kavereiden lapsetkin ovat oppineet jos ovat vaan tajunneet aloittaa ajoissa . 10 kuukautista on helppo istuttaa potalla. Ihan samalla tavalla kun koiranpentu opetetaan sisäsiististi, heti pissalle ruokailun ja heräämisen jälkeen ja muutaman kerran välissä. muuten en kyllä lapsiani koiraan vertaa vaikka molempia löytyykin kotoa....

Vierailija
16/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiitä koska lapset pitää opettaa kuiviksi. Teen niinkuin itse parhaaksi näen ja ei pitäisi olla kellään siihen mitään sanottavaa

Vierailija
17/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama se miten lapset kotihoidossa, mutta on kyllä kiva viedä 3 v vaipallinen hoitoon, hoitajatkin tykkää :(

Vierailija
18/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt onkin helppoja. Pojat onkin eri juttu.

Vierailija
19/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kuun iässä kakkasi aina pottaan ja 1v 5kk päiväkuiva. Yövaippaa tosin käyttää yhä, ikää 2v 3kk.

Vierailija
20/25 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuivia 1v 9 kk mennessä. Kyllä se viitseliäisyydestä on kiinni, ihan samalla tavalla kavereiden lapsetkin ovat oppineet jos ovat vaan tajunneet aloittaa ajoissa . 10 kuukautista on helppo istuttaa potalla. Ihan samalla tavalla kun koiranpentu opetetaan sisäsiististi, heti pissalle ruokailun ja heräämisen jälkeen ja muutaman kerran välissä. muuten en kyllä lapsiani koiraan vertaa vaikka molempia löytyykin kotoa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä