Mitä HYVÄÄ on brexitissä?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma voivat tehdä parempia kauppasopimuksia.
Kuulemma joo. En vain ymmärrä miksi kukaan antaisi briteille nykyisiä parempia kaupan ehtoja kun he ovat tilanteessa jossa heidän on pakko kiireesti sopia kaupasta että ei jäädä sopimuksettomaan tilaan? Jos minä olisin nyt sopimassa jostain brittien kanssa niin hieroisin käsiäni koska en tiedä milloin minulla olisi paremmat kortit neuvotteluissa kuin silloin jos toisella on kova kiire saada sopimuksia kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdenvälisiä kyllä.
Näin brexit-propaganda sanoo, mutta WTO-säännöt sanovat muuta. Tulee olemaan shokki briteille, kun he tajuavat ettei kauppaa WTO-säännöilläKÄÄN käydä tuosta vaan. Tarkoitan siis kansalaisia jotka nyt uskovat Boriksen jengin valheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma joo. En vain ymmärrä miksi kukaan antaisi briteille nykyisiä parempia kaupan ehtoja kun he ovat tilanteessa jossa heidän on pakko kiireesti sopia kaupasta että ei jäädä sopimuksettomaan tilaan? Jos minä olisin nyt sopimassa jostain brittien kanssa niin hieroisin käsiäni koska en tiedä milloin minulla olisi paremmat kortit neuvotteluissa kuin silloin jos toisella on kova kiire saada sopimuksia kasaan.
Juuri näin, britit ovat epätoivoisessa tilanteessa mutta kaikki siellä eivät ole vielä tajunneet sitä. Hokevat vaan että Project Fear.
USA on jo luetellutkin kauppasopimuksen kovia ehtoja, joista yksi kuuluu että brittien kansallinen terveydenhuolto NHS on avattava kilpailulle.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää on ainakin se, että lyhyellä aikavälillä talouskasvu saattaa hidastua ja törsääminen vähentyä. Briteille tulee edullisemmaksi jättää ulkomaanlomat väliin ja syödä kotimaisia elintarvikkeita. Ilmasto kiittää.
Kotimaisia elintarvikkeita ei riitä kaikille, jopa 70% Briteissä syötävästä ruoasta on tuontiruokaa. Kuka jää ilman ruokaa? Veikkaan että hintojen raketoidessa köyhät.
Briteille hyötynä itsenäisyys, rajat ovat rajoja ja he saavat itse päättää kuka niiden yli tulee, ei tarvitse noudattaa kaikki järjettömiä teollisuuden tappavia ilmastodirektiivejä ja ennen kaikkea maa ei enää lähetä 350 miljoonaa puntaa viikossa EU:n kyltymättömään molokin kitaan.
Meille muille Brexit on avain järkevämpään unioniin. EU:n on nimittäin syytä palata juurilleen pelkäksi vapaakauppa-alueeksi ja tulliliitoksi, ilman parlamenttia, komissiota ja muita Bruessellesin byrokraatteja. Kun tarpeeksi moni maa tekee exitin, niin lopulta järki voittaa ja tämä on mahdollista saavuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Briteille on hyvä, ettei tarvitse lapioida rahaa eu:hun. Eu:lle on haittaa kun britit eivät enää lapioi rahaa sinne. Asioilla on puolensa.
Briteillä oli EU:n paras sopimus.
But fuck the facts, amirite?;
Tämä. Britit ovat eläneet eniten EUn siivellä, maksuvaatimuksen olleet aina huomattavasti pienemmät kuin muilla vastaavilla EU mailla.
Teoriassa, jos kaikki menisi hyvin, se tarkoittaisi sitä että britit alkaisivat tehdä itse niitä putkimiehenhommia ja siivousta, mitä nyt tekivät "puolalaiset" joista piti päästä eroon. Eli sen sijaan että britit keskittyisivät tuottaviin korkeakoulutettuihin töihin, alkaisivat tehdä taas matalapalkkaisia suorittavia töitään. Siis parhaassakin tapauksessa näin.
Vierailija kirjoitti:
Briteille hyötynä itsenäisyys, rajat ovat rajoja ja he saavat itse päättää kuka niiden yli tulee, ei tarvitse noudattaa kaikki järjettömiä teollisuuden tappavia ilmastodirektiivejä ja ennen kaikkea maa ei enää lähetä 350 miljoonaa puntaa viikossa EU:n kyltymättömään molokin kitaan.
Meille muille Brexit on avain järkevämpään unioniin. EU:n on nimittäin syytä palata juurilleen pelkäksi vapaakauppa-alueeksi ja tulliliitoksi, ilman parlamenttia, komissiota ja muita Bruessellesin byrokraatteja. Kun tarpeeksi moni maa tekee exitin, niin lopulta järki voittaa ja tämä on mahdollista saavuttaa.
Niinhän britit ovat saaneet tehdä tähänkin asti. Eikä sekään ole EU:n vika ettei siellä ole edes mitään henkilökortteja käytössä!
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä Pietarin trolli tiedä edes mikä on Belgian pääkaupunki suomeksi?
1) Säästät paljon rahaa kun ei tule kampaamokustannuksia
2) Ei tarvitse käydä töissä
3) Voit syödä mitä haluat ja SILTI paino vain putoaa ilman mitään laihduttamista