Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verotuksen progressio on todella lannistava

Vierailija
22.09.2019 |

En voi sille mitään, että minusta on väärin se, että helpoissa ja tietyllä tavalla ”vastuuttomissa” töissä olevat saavat kaikenlaisia valtion tukia (asumistuki yms.) niin, että joku omalla vaivalla kouluttautunut ja vastuullista työtä tekevä saa käytännössä saman verran rahaa käteen.

Tunnen aika rajua turhautumista myös siitä, että mitä korkeampi palkka on, sitä vähemmän sen nouseminen enää hyödyttää. Olen tilanteessa, jossa palkkatulostani saan käteen noin puolet. On ihan käsittämätöntä, että joku monilapsinen perhe saa valtiolta saman määrän tukea ihan vain sillä, että makaa kotona työttömänä.

Nykysysteemi kannustaa laiskoja loisia lisääntymään kun taas itsensä elättävät näännytetään loppuun sillä, että he maksavat näiden laiskojen sikiämisen. Sitten ihmetellään, miksi koulutetut naiset eivät enää saa lapsia. Miksiköhän? Verotus syö leijonanosan hyvätuloisen palkasta. Minä soisin ahkeralle ihmiselle oikeuden nauttia huuman korkeammasta elintasosta. Sapettaa todella tämä lässytys hyvinvointivaltiosta. Ei hyvinvointi tarkoita sitä, että toiset maksavat toisten makaamisen. Sairaat ja vanhukset toki erikseen.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateemisella koulutuksella asiantuntijatyössä ja tienaan 3000€/kk, mistä jää käteen runsaat pari tonnia kuukaudessa. Oli järkytys huomata että kolmen lapsen yh saa useamman satasen enemmän erilaisia tukia! Toki sisältää lapsilisät mitkä itse saisin palkan päälle (ja maksaisin korkeimmat päivähoitomaksut), mutta ihmetyttää miksi kukaan yh edes tekee töitä Suomessa?

Vierailija
2/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet helppoon ja vastuuttomaan työhön ja voit lopettaa näiden aloitusten postailemisen tänne. Nautit sitten vaan elämästä vapaana ja vastuuttomana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep. Olen miettinyt että voisi downshiftata kun pääsisin suhteessa vähemmällä ja pitäisin suhteessa isomman osan tienaamastani, joten periaatteessa kannattaisi vain pienentää menoja ja höllentää - eläisikin pidempää kun vähemmän stressiä.

Vierailija
4/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, mullakin menee melkein puolet palkasta veroihin, käteen jää juuri aika tasan 4000e. Teen ylemmässä johdossa töitä työaikalain ulkopuolella, eli ylitöistä ei makseta ja ”kaikki aika ja vaiva” kuuluu tehtävään ja kokonaispalkkaan.

Mulla on monta lasta ja en saa mitään tukea muuta kuin lapsilisän. Puhut todella rumasti lapsipeheistä - varmasti osa niistä on sossulokki perheitä mutta osa taas ahkeroi elättääkseen katraansa.

Lapsilisät on meillä 440e/kk ja niillä maksaa kaksi kauppareissua. Koko kuukauden rahantarve perheellä on 5500-6000e joten noilla lapsilisillä ei perhettä elätetä ja asuntolainoja makseta.

Mulla on 2 akateemista tutkintoa ja käteen jää tuo 4000e. Olet ihan oikeassa että lähestulkoon sama summa jäisi käteen sossun elättinä.

Siitä huolimatta en sossussa ole käynyt koskaan.

Joten jospa muistaisit että suurin osa perheistä elättää lapsensa ihan itse.

Vierailija
5/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen akateemisella koulutuksella asiantuntijatyössä ja tienaan 3000€/kk, mistä jää käteen runsaat pari tonnia kuukaudessa. Oli järkytys huomata että kolmen lapsen yh saa useamman satasen enemmän erilaisia tukia! Toki sisältää lapsilisät mitkä itse saisin palkan päälle (ja maksaisin korkeimmat päivähoitomaksut), mutta ihmetyttää miksi kukaan yh edes tekee töitä Suomessa?

Minä ainakin tekisin kolmella tonnilla siistiä akateemista sisätyötä mieluummin kuin olisin hieman isommasta summasta kolmen lapsen yh. Oikeastaan en olisi kolmen lapsen yh edes paljon isommasta summasta

Vierailija
6/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet helppoon ja vastuuttomaan työhön ja voit lopettaa näiden aloitusten postailemisen tänne. Nautit sitten vaan elämästä vapaana ja vastuuttomana.

Pointtini on juuri se, että minä haluan tehdä jotakin sellaista, mistä maksetaan hyvin. En minä halua helppoa ja haastavaa vaan korvausta siitä, että käytännössä päivystän läpi viikon ja ylitöistä ei makseta. Ja että virheeni voi maksaa toiselle ihmiselle vaikkapa hänen koko omaisuutensa.

Vierailija
7/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep jep. Olen miettinyt että voisi downshiftata kun pääsisin suhteessa vähemmällä ja pitäisin suhteessa isomman osan tienaamastani, joten periaatteessa kannattaisi vain pienentää menoja ja höllentää - eläisikin pidempää kun vähemmän stressiä.

Älä ala downshiftaamaan, jos se saa kaltaisesi narisijan elämään pitempään. Tee kovasti duunia ja poistu pian keskuudestamme. Kukaan tuskin kaipaa.

Vierailija
8/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin tekisin kolmella tonnilla siistiä akateemista sisätyötä mieluummin kuin olisin hieman isommasta summasta kolmen lapsen yh. Oikeastaan en olisi kolmen lapsen yh edes paljon isommasta summasta

Todennäköisesti se yh on unelmansa kukkuloilla lastensa kanssa. Ja muut maksavat. Se on väärin. Jos ihminen ei pysty elättämään edes itseään, miksi yhteiskunta antaa juuri näille rahaa ja kannustaa lisääntymään?

Vierailija
9/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti se yh on unelmansa kukkuloilla lastensa kanssa. Ja muut maksavat. Se on väärin. Jos ihminen ei pysty elättämään edes itseään, miksi yhteiskunta antaa juuri näille rahaa ja kannustaa lisääntymään?

Töitä ei riitä kaikille, joten ehkä ihan hyvä, että joku hankkii useamman lapsen ja keskittyy pelkästään niiden kasvattamiseen

Vierailija
10/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin veroprosenttilaskurilla. Se kertoo, että vielä 250.000€:n vuosituloilla jää käteen yli puolet bruttotulosta. Se on noin 20.000€/kk. Kuulut aika pieneen lannistuneiden joukkoon.

Eipä silti, minuakin harmitti pari vuotta sitten, kun sain 50.000€:n vuosipalkkani päälle 35.000€ bonuksia, josta valtio vei puolet. Ihminen on ahne eläin.

Vierailija
11/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointtini on juuri se, että minä haluan tehdä jotakin sellaista, mistä maksetaan hyvin. En minä halua helppoa ja haastavaa vaan korvausta siitä, että käytännössä päivystän läpi viikon ja ylitöistä ei makseta. Ja että virheeni voi maksaa toiselle ihmiselle vaikkapa hänen koko omaisuutensa.

No minäpä teen työtä, missä virheeni voi maksaa toisen ihmisen hengen. Käteen jää alle 2000 kuussa. Mulle maksetaan ylitöistä ja viikonlopuista, koska palkkani on niin pieni. Ansaitset ihan liikaa.

Vierailija
12/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskuntamme on vieraskorea.

Vierailija
13/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap, mullakin menee melkein puolet palkasta veroihin, käteen jää juuri aika tasan 4000e. Teen ylemmässä johdossa töitä työaikalain ulkopuolella, eli ylitöistä ei makseta ja ”kaikki aika ja vaiva” kuuluu tehtävään ja kokonaispalkkaan.

Mulla on monta lasta ja en saa mitään tukea muuta kuin lapsilisän. Puhut todella rumasti lapsipeheistä - varmasti osa niistä on sossulokki perheitä mutta osa taas ahkeroi elättääkseen katraansa.

Lapsilisät on meillä 440e/kk ja niillä maksaa kaksi kauppareissua. Koko kuukauden rahantarve perheellä on 5500-6000e joten noilla lapsilisillä ei perhettä elätetä ja asuntolainoja makseta.

Mulla on 2 akateemista tutkintoa ja käteen jää tuo 4000e. Olet ihan oikeassa että lähestulkoon sama summa jäisi käteen sossun elättinä.

Siitä huolimatta en sossussa ole käynyt koskaan.

Joten jospa muistaisit että suurin osa perheistä elättää lapsensa ihan itse.

Ymmärsit varmaan, että kritisoin juuri niitä vanhempia, jotka eivät tee mitään muuta kuin nostavat erilaisia tukia. Kritisoin sitä, että systeemimme suorastaan kannustaa toimettomina ihmisiä lisääntymään. Asutaan jossain Juupajoella ”koska ollaan täältä kotoisin”. Harmi vaan, ettei töitä ole eikä kumppanillakaan mutta onneksi lapset tuovat elämään tarkoituksen!

Vierailija
14/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaanpa tämä seuraavan kerran, kun äänestetään vassareita ja vihreitä hallitukseen saakka. Sisäministeri ohisalon mielestä verot ovat pikkujuttu siitä hyvästä, että saadaan pidettyä "yhteiskunta toimivana". 

Näkisipä sen päivän, että ihmiset, joita töissäkäynti ahistaa niin paljon, että muuta ei voi tehdä kuin keskittyä pirttiviljelyyn - kunhan vanhimmat lapset vaan saa olla subjektiivisessa kokopäivähoidossa - joutuisivat tyytymään tavallisiin ja ehkä jopa käytettyihin helloihin ja muihin kodinkoneisiin eikä sossu osta uusimpia höyrypesukoneita ja induktioita. ja iphoneja ja tekoripsiä.

Vierailija
15/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minäpä teen työtä, missä virheeni voi maksaa toisen ihmisen hengen. Käteen jää alle 2000 kuussa. Mulle maksetaan ylitöistä ja viikonlopuista, koska palkkani on niin pieni. Ansaitset ihan liikaa.

Jaa, sairaanhoitaja asialla? Teet varmasti tärkeää työtä mutta sinulla on silti työajat. Sinulla on varmasti minua enemmän vapaa-aikaa. Miksi ihmeessä sinulle pitäisi maksaa enemmän? Kyllä minä teen ihan vapaa-ajallanikin päätöksiä, jotka pahimmillaan voivat tappaa. Esimerkkinä nyt autolla ajaminen. Minusta sairaanhoitajan palkka on aivan kohdallaan työn vaativuuteen ja koulutuksen pituuteen nähden.

Vierailija
16/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 900 euron palkankorotuksen ja lisäksi autoedun...käteen jää nyt vähemmän kuin ennen korotuksia. Et ihan JEES, kun oli muutenkin tiukkaa rahasta ennen korotuksia.

Vierailija
17/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastonikkari kirjoitti:

Kokeilin veroprosenttilaskurilla. Se kertoo, että vielä 250.000€:n vuosituloilla jää käteen yli puolet bruttotulosta. Se on noin 20.000€/kk. Kuulut aika pieneen lannistuneiden joukkoon.

Eipä silti, minuakin harmitti pari vuotta sitten, kun sain 50.000€:n vuosipalkkani päälle 35.000€ bonuksia, josta valtio vei puolet. Ihminen on ahne eläin.

Mukaan pitää laskea työttömyysvakuutusmaksut ja eläkemaksut, jotka kulkevat muun kuin veron nimellä ja ovat yhteensä reilut 5 %-yksikköä.

Vierailija
18/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sinulla on jotain. Olet onnistuja. Se, joka rahoittaa meidän luuserien elämän. Good for you. Haluaisin olla sinä.

Vierailija
19/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastonikkari kirjoitti:

Älä unohda pakollisia eläkevakuutusmaksuja. Niitä, joita ei kukaan alle nelikymppinen tule tilillään näkemään.

Vierailija
20/28 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain 900 euron palkankorotuksen ja lisäksi autoedun...käteen jää nyt vähemmän kuin ennen korotuksia. Et ihan JEES, kun oli muutenkin tiukkaa rahasta ennen korotuksia.

Jos on rahasta tiukkaa, ei kannata hyödyntää autoetua.