Tjäreborg konkurssiin? Miten käy maksetun Thaimaan matkan?
Ruotsalaisten ilmastoahdistus ja romahtaneet lomamatkustajamäärät ovat ajaneet Tjäreborin emoyhtiön konkurssiin, itse Tjäreborin kohtalo ratkeaa alkuviikosta. Meillä on Tammikuusta matka 2-aik, 2-lst, noin kymppitonnin matka maksettuna. Ei mitään tästä konkurssiuhasta mainittu vain pari viikkoa sitten ostettaessa, sitten sunnuntai-iltana ilmoitetaan että konkassa ollaan.
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä Tjären sivuilla asiasta. Ettekö osaa lukea sieltä?
Niinpä onkin ja tuo tarkoittaa samalla sitä että se on finito myös Tjäreborgille. Kukaan ei ole niin tyhmä että tässä tilanteessa varaisi matkan heiltä. Joko menetät rahasti eikä matka toteudu, tai lennät jonnekin Kanarialle ja konkka tulee kun olet siellä. Hotelli ei päästä lähtemään ennen kuin maksat huoneesi uudelleen etkä pääse saarelta pois edes rahalla koska kaikki koneet ovat muutenkin täynnä. Harmia ja rahanmenoa on luvassa roppakaupalla.
Pakko kysyä (tyhmä kysmyskö?) että miksi se hotellihuone pitää uudelleen maksaa?
Koska matkatoimistot eivät aina maksa niitä etukäteen. Ja konkurssiin mennyt firma ei sitä tule maksamaan jälkeenpäinkään, hotelli jää siis asiakkaan itsensä maksettavaksi.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006247857.html
"Kuluttaja-asiamies Katri Väänänen kertoo, että asiakkaiden kannattaa seurata KKV:n verkkosivuja. Asiasta annetaan tietoja myös erikseen puhelinnumerosta 0295 053 193.
– Ihmisten ei kannata alkaa järjestää itse mitään. Jos hotellit alkavat kuluttajalta pyytää lisämaksuja, kannattaa kieltäytyä ja pyytää meiltä lisäneuvoja, Väänänen sanoo."
Ei tuo auta. Esim. Turkissa brittejä ei päästetty lähtemään hotellista ennen kuin huone oli maksettu uudelleen. Ovella oli karvaisia vartijoita kädet puuskassa. Tuleeko Katri työntämään ne pois ovelta?
Luulen että tästä päivästä lähtien ei huoneisiin pääse ilman että maksaa majoituksen checkinissä uudestaan. Respa ei ala tappelemaan matkanjärjestäjän kanssa saatavistaan. Se vaiva jätetään asiakkaalle.
Briteillä on erilaiset systeemit, suomalaisia ohjeistettu viranomaisten taholta, ettei kannata maksaa hotellia ennenkuin on yhteyksissä niihin.
Montako yötä aattelit siinä hotellin edessä lojua ja soitella ohjeistuspuheluita Suomeen, ennekuin maksat suosiolla huoneeseen pääsyä vastaan? - Todennäköisesti jos viivyttelet, myydään huone sitä maksavalle Trivagon tms. kautta. Ei niillä ole varaa pitää maksamattomia huoneita tyhjillään.
Brittiläiset veronmaksajat maksavat satojen tuhansien turistien ylihinnoiteltu paluulennot ja kassaa viime vuodet tyhjentäneet saavat siitä vielä siivunsa lentoyhtiöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Neljä henkilöä, meillä menee helposti tuo kymppitonni Euroopan reissuihinkin.
Ohis"-ei se oo tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa ;)
Ööö, miksi maksaja on tyhmä? Onko sulla suurin päämäärä saada halpa matka?
Olen eri, mutta olen saanut säästettyä jopa 2000 euroa suunnitellessani itse kiertomatkat.
Noissa tapauksissa olisi ollut tyhmää ostaa kallis pakettimatka, kun pienellä vaivalla saa lennot ja majoitukset sekä opastetut retket itsekin hommattua.
Joissakin tapauksissa pakettimatkat (varsinkin Thaimaa) tulee kyllä edullisemmaksi matkatoimiston kautta.
Kai sitä joka asiassa saa säästettyä kun oikein jaksaa säätää. Minä ennemmin maksan siitä että kaikki on valmiina.
Minusta on taas mukava suunnitella matkat itse ja erityisesti noita kiertomatkoja, jotka voivat maksaa jopa yli 5000 euroa, jos valmiina pakettina ostaa.
Mulla on rahaa kuin roskaa, ja annan muiden suunnitella ja säätää, itse vain toteutan.
Olisi minullakin varaa ostaa noita kalliita matkoja, mutta en vaan näe mitään järkeä siinä, kun se matkan suunnittelu on niin mukavaa.
Minä kyllä mieluummin käytän senkin ajan itse reissaamiseen.
Miten se suunnittelu on pois reissaamisajasta?
En ole työtön tms. Vapaa-ajalla olen reissussa. Arki-iltoina ja viikonloppuisin perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta olen saanut säästettyä jopa 2000 euroa suunnitellessani itse kiertomatkat.
Noissa tapauksissa olisi ollut tyhmää ostaa kallis pakettimatka, kun pienellä vaivalla saa lennot ja majoitukset sekä opastetut retket itsekin hommattua.
Joissakin tapauksissa pakettimatkat (varsinkin Thaimaa) tulee kyllä edullisemmaksi matkatoimiston kautta.
Kai sitä joka asiassa saa säästettyä kun oikein jaksaa säätää. Minä ennemmin maksan siitä että kaikki on valmiina.
Minusta on taas mukava suunnitella matkat itse ja erityisesti noita kiertomatkoja, jotka voivat maksaa jopa yli 5000 euroa, jos valmiina pakettina ostaa.
Mulla on rahaa kuin roskaa, ja annan muiden suunnitella ja säätää, itse vain toteutan.
Olisi minullakin varaa ostaa noita kalliita matkoja, mutta en vaan näe mitään järkeä siinä, kun se matkan suunnittelu on niin mukavaa.
En ole työtön tms. Vapaa-ajalla olen reissussa. Arki-iltoina ja viikonloppuisin perheen kanssa.
Ok. Minä voin onneksi suunnitella ihan töiden ohessa ihan samalla tavalla kuin kirjoittelen nyt tänne Vauvapalstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis..mä taas tykkään arki-iltoina suunnitella matkaa. Katsoa netistä, mitä nähtävyyksiä ja tapahtumia matkakohteessa on lomani aikana, ostaa mahdollisesti jo liput valmiiksi erilaisiin tapahtumiin jne. Samoin vuokrata auton, jos jokin haluamani kohde ei ole sopivasti julkisten kulkuyhteyksien päässä.
Homma kuumenee. Esimerkiksi Tunisiassa Tjäreborgilaisia teljetty hotelliin ja ei päästetä poistumaan ennenkuin ovat maksaneet hotellimajoituksen. Mitä jos ei ole riittävästi rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan just Thaimaassa näitten lomilla. Eilen tuli tekstiviesti että todennäköinen konkka edessä ennen paluulentoa. mahtava juttu, voi tulla kalliiksi meille matkalaisille, tsäreborilla tällä hetkellä meitä matkalaisia nelisentuhatta maailmalla. Te ette siellä kotisohvillanne osaa suhteuttaa miten kaukana moni meistä matkalaisista on, palstan matkaajathan ottaa eväät mukaan ruotsinlaivoille että olisi tuttua ja turvallista- vähän eriä tuosta vaan lähteä ihan toiselle puolelle maapalloa josta ei todellakaan itkemälläkään saa tuttuja ruisleipijä ja pirkkatuotteita alakerran supermerkadosta!795
Vau, mitä maailmanmatkaajia, lähteneet pakettilomalle Thaimaahan!
No niin Jarmo, rauhoituppas. Se että olet reppuinesi, muiden turistien vanavedessä, matkustanut Thaimaaseen, ei ole sen kummempaa. Ehkä käynyt samalla muutamassa naapurimaassa. Sama turisti olet kuitenkin ja hikisemmin yösi siellä bungaloweissa nukkunut ja ahtaammin julkisessa liikenteessä liikkunut. Kyllä me matkapakettilaisetkin halutessamme katuruokaa syödään ja samoilla saarilla piipahdetaan chilleilemassa, haluamme vain palata yöksi ilmastoituun hotelliin palvelujen pariin.
Jorma hyvä, teen noin 30 kaukomatkaa vuodessa (työn takia) ja joka vuosi lomailen noin kuukauden ajan Thaimaata kauempana. En silti ylenkatso muita, enkä ilku ruisleipävaraston kanssa reissaajia.
Kaukomatkailuahan sinä harrastat lähimarkettiin tuulipuvun housut suhisten.
Vierailija kirjoitti:
Homma kuumenee. Esimerkiksi Tunisiassa Tjäreborgilaisia teljetty hotelliin ja ei päästetä poistumaan ennenkuin ovat maksaneet hotellimajoituksen. Mitä jos ei ole riittävästi rahaa?
Kyllä ilmastoidussa luksuskohteessa majoittuneella pakettimatkalaisella on aina muutama tonni hätävarana.
Huomaa tuon kateuden vasemmistolaisissa ;)
Nää lomatkin pitää tasa-arvoistaa ettei synny lomakuilua työssäkäyvien ja työttömien kesken. Se on Anne-Nicolettalla 5v ja äidillä yh39v sama oikeus olla Thaimaassa kun duunariperheen riistäjällä. Isoiksi on revenneet lomamatkaerot suomessa ja se näkyy vasemmiston työttömien vihana. Nyt kaikki lomalle lähipuistoon tai ei kukaan lomalle mihinkään!
Jos joku etsii ihan asiallista tietoa aiheesta (eikä hyödyntä syyttelyä), niin tiedoksi että Tjäreborg ei ole toistaiseksi konkurssissa vaikka emo-yhtiö Thomas Cook on. Tämä vaikuttaa tässä vaiheessa niin että Thomas Cookin operoimat lennot ovat peruttu. Tjäreborgin toiminnan jatkumista selvitetään ja siitä tiedotetaan lisää lähipäivinä. Jos sinulla on varattu ja verkkopankissa maksettu pakettimatka Tjäreborgin kautta tulossa, odota että saat lisätietoa siitä saako Tjäreborg uudelleen järjesteltyä lentoja ja jatkettua toimintaansa. Mikäli ei, voit varata matkasi itse uudelleen toiselta toimijalta tai suoraan (jos rahat riittää) sillä aikaa kun odotat korvausta vakuutuksista Tjäreborgin kautta varatusta matkasta. Jokatapauksessa saat rahasi takaisin.
Kyllä jokainen on velvollinen antaa menetettyjen rahojensa olla ILMASTOMUUTOKSEN puolesta. Katsos maailma pelastuu. Kiitos Tjäreborgin.
Täytyypä ostaa pelkät lennot ja lähteä seikkailulomalle Tunisiaan. Nyt sieltä saa hotellihuoneita todella edullisesti!
Mun mielestä tää on just hyvä juttu, että ulkomaalla reissaileville tulee ongelmia. Kun aivan yhtä hyvin voisi kotimaassakin lomailla/matkustella. Mikä pakko päästä vetämään viinaa aurinkorannalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ole työtön. Vapaa-ajalla, joka on muulloin kuin arki-iltoina ja viikonloppuisin olet reissussa ja työaikana olet perheesi kanssa?
Mun mielestä tää on just hyvä juttu, että ulkomaalla reissaileville tulee ongelmia. Kun aivan yhtä hyvin voisi kotimaassakin lomailla/matkustella. Mikä pakko päästä vetämään viinaa aurinkorannalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan just Thaimaassa näitten lomilla. Eilen tuli tekstiviesti että todennäköinen konkka edessä ennen paluulentoa. mahtava juttu, voi tulla kalliiksi meille matkalaisille, tsäreborilla tällä hetkellä meitä matkalaisia nelisentuhatta maailmalla. Te ette siellä kotisohvillanne osaa suhteuttaa miten kaukana moni meistä matkalaisista on, palstan matkaajathan ottaa eväät mukaan ruotsinlaivoille että olisi tuttua ja turvallista- vähän eriä tuosta vaan lähteä ihan toiselle puolelle maapalloa josta ei todellakaan itkemälläkään saa tuttuja ruisleipijä ja pirkkatuotteita alakerran supermerkadosta!795
Vau, mitä maailmanmatkaajia, lähteneet pakettilomalle Thaimaahan!
No niin Jarmo, rauhoituppas. Se että olet reppuinesi, muiden turistien vanavedessä, matkustanut Thaimaaseen, ei ole sen kummempaa. Ehkä käynyt samalla muutamassa naapurimaassa. Sama turisti olet kuitenkin ja hikisemmin yösi siellä bungaloweissa nukkunut ja ahtaammin julkisessa liikenteessä liikkunut. Kyllä me matkapakettilaisetkin halutessamme katuruokaa syödään ja samoilla saarilla piipahdetaan chilleilemassa, haluamme vain palata yöksi ilmastoituun hotelliin palvelujen pariin.
Ilmastoituja hetelleja voi varata myös ihan omatoimisesti. Ne eivät kaikki ole varattuja teille pakettimatkalaisille.
"Vau mitä maailmanmatkaajia, pakettimatkalla..."
Mitäs maailmanmatkaamista se on sen enempää sitten olevinaan jos samassa hotellissa nukutaan, mutta varaus on tehty omatoimisesti. Täh?
Ei ollut kyse maailmanmatkaamisesta vaan seikkailemisesta. Pakettimatkaaminen ei ole seikkailemista kuten tuo yksi kirjoittaja julisti. Ei ole sitten millään.
Ei toki ole läheskään aina omatoimimatkailukaan mutta se sentään voi joskus olla. Pakettimatkailu ei koskaan.
ETTEKÖ KATSO MAINOKSIA
tzääreborgin asiakas herää MISSÄ SATTUU
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä Tjären sivuilla asiasta. Ettekö osaa lukea sieltä?
Niinpä onkin ja tuo tarkoittaa samalla sitä että se on finito myös Tjäreborgille. Kukaan ei ole niin tyhmä että tässä tilanteessa varaisi matkan heiltä. Joko menetät rahasti eikä matka toteudu, tai lennät jonnekin Kanarialle ja konkka tulee kun olet siellä. Hotelli ei päästä lähtemään ennen kuin maksat huoneesi uudelleen etkä pääse saarelta pois edes rahalla koska kaikki koneet ovat muutenkin täynnä. Harmia ja rahanmenoa on luvassa roppakaupalla.
Pakko kysyä (tyhmä kysmyskö?) että miksi se hotellihuone pitää uudelleen maksaa?
Koska matkatoimistot eivät aina maksa niitä etukäteen. Ja konkurssiin mennyt firma ei sitä tule maksamaan jälkeenpäinkään, hotelli jää siis asiakkaan itsensä maksettavaksi.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006247857.html
"Kuluttaja-asiamies Katri Väänänen kertoo, että asiakkaiden kannattaa seurata KKV:n verkkosivuja. Asiasta annetaan tietoja myös erikseen puhelinnumerosta 0295 053 193.
– Ihmisten ei kannata alkaa järjestää itse mitään. Jos hotellit alkavat kuluttajalta pyytää lisämaksuja, kannattaa kieltäytyä ja pyytää meiltä lisäneuvoja, Väänänen sanoo."
Ei tuo auta. Esim. Turkissa brittejä ei päästetty lähtemään hotellista ennen kuin huone oli maksettu uudelleen. Ovella oli karvaisia vartijoita kädet puuskassa. Tuleeko Katri työntämään ne pois ovelta?
Luulen että tästä päivästä lähtien ei huoneisiin pääse ilman että maksaa majoituksen checkinissä uudestaan. Respa ei ala tappelemaan matkanjärjestäjän kanssa saatavistaan. Se vaiva jätetään asiakkaalle.
Briteillä on erilaiset systeemit, suomalaisia ohjeistettu viranomaisten taholta, ettei kannata maksaa hotellia ennenkuin on yhteyksissä niihin.
Montako yötä aattelit siinä hotellin edessä lojua ja soitella ohjeistuspuheluita Suomeen, ennekuin maksat suosiolla huoneeseen pääsyä vastaan? - Todennäköisesti jos viivyttelet, myydään huone sitä maksavalle Trivagon tms. kautta. Ei niillä ole varaa pitää maksamattomia huoneita tyhjillään.
Tässä pitää erottaa kaksi eri tilannetta: maksanko päivistä jotka olen jo ollut hotellissa ennen konkurssia ja maksanko lopuista päivistä että saan jäädä hotelliin.
Minä en ole sitoutunut maksamaan hotellille yhtään mitään joten en ole heille mitään velkaa. Mutta he voivat toki heitää minut pihalle jos en maksa. Mutta mitään maksuja jo vietetyistä päivistä en heille ole velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä kiinnosta lomailla marraskuussa Suomessa vaan mieluummin lähden lämpimämpään maahan. En koskaan juo lomalla.