Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas hommasin turhaan synttäreille gluteenittomat tarjottavat

Vierailija
22.09.2019 |

Yhdellä vieraista keliakia ja tämä ei ennakkotiedoista poiketen tullut.
On vielä lähisukulainen niin 'pakko' aina kutsua.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pakkaseen. On sitten mistä ottaa. Olisi aika raskasta, jos erikoisruokavaliot ommavien olisi aina pakko tulla, mutta ns. tavalliset saisivat esim. sairauden vuoksi peruuttaa.

Vierailija
2/11 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä muutkin syödä niin vedätte vaan kitaanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhden henkilön takia kannata erilaista tarjottavaa hankkia.

Vierailija
4/11 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksille kaverisynttäreille oli tulossa maito- ja vehnäallergikko. Lisäksi muilla vierailla oli pähkinä- ja omena-allergiaa sekä yksi sianlihatonkin joukossa. Aivan älytön show järjestää kaikille sopivaa syömistä, ja sitten lopulta se maito- ja vehnäallergikko ei tullutkaan koska "valitsikin treenit" siinä kohtaa kun piti lähteä synttäreille. Silloin mä ajattelin että olisko voinut tehdä sen valinnan jo ennen kuin ilmoittautuu. Luojan kiitos lapset ei enää halua mitään kaverisynttäreitä.

Vierailija
5/11 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on keliakia. Jos ilmoittaudun juhliin menen sinne vaikka pää kainalossa juuri siksi että minua hävettää muutenkin aiheuttamani lisävaiva.

Vierailija
6/11 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi niitä muutkin syödä niin vedätte vaan kitaanne.

Tein sellaisua,että voi muutkin syödä, mutta siitä on ihan järjettömästi lisävaivaa ja toiseksi maku ja rakenne on paljon surkeampi kuin tavallisissa =(

Vierailija
7/11 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on tosi hyvin gluteiinitonta ja maidotonta tarjottavaa kaupassa ostttavissa pakastealtaassa, joten sellaisella pääsee helpolla aloittajan tapauksessa sitä paitsi ne on hyvän makuisia esim gluteiiniton mutakakku.

Ja jos on jo ehtinyt sulattaa, niin voi ne muutkin vieraat niitä syödä, hyviä on nykyään.

Terv keliaakikko

Vierailija
8/11 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ystävä, jolla on maidoton ja gluteeniton ruokavalio, lisäksi muutamia yksittäisiä rajoitteita.

No aina teen kaikki tarjoilut siten, että käyvät myös hänelle. 

Nyt pari kertaa ollaan oltu heillä kylässä ja tekee kaikki ruuat laktoosittomina ja ihan gluteenilla. Toteaa vain että kyllä niitä nyt välillä voi syödä. Ja kun tarkistan kun meille ovat tulossa, niin ehdoton maidottomuus (ei laktoosittomuus) ja gluteenittomuus. 

Vierailija
9/11 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaverisynttäreillä oli myös tapaus, joka oli äidin mukaan vehnätön ja munaton. Äiti käski ostaa jäätelökakun lapselle, että saa kakkua.

No olin pois keittiöstä jonkin aikaa, niin poika oli hotkinut ison kakkupalasen. Olin hädissäni, että nyt tulee jotain ongelmaa ja soitin äidille. Äiti hekotteli puhelimessa, että juu juu syö kotonakin pullaa ja kakkua ja ei niistä tule mitään.

Miksi sitten käski tehdä vehnättömät ja munattomat tarjoilut ja ostaa erikseen jäätelökakunkin.

Vierailija
10/11 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette halua syödä itse, niin pakastimeen kaikki mitä voi pakastaa.

Vierailija
11/11 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minun ei ole koskaan tarvinnut lähteä tuohon sirkukseen. Riittää, kun kaikki on laktoositonta, kun se on helppo toteuttaa. On jotain gluteenitonta ja maidotonta aivan siltä varalta, että joku tarvitsee, mutta sellaista jota muutkin voivat ottaa. Muut ruokavaivaiset tuokoon omat eväät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä