Missä on kotisi rahajemmat?
Tämä ei tietysti koske niitä, jotka ei käytä käteistä ja haluaa kaiken diginä.
Minulla on taulun sisällä seteleitä noin 600 €. Meisselinvarren sisään tungin kultakorun. Bitcoin tikkukin on, tosin vain noin 1000 €.
Matkoilla saatan jemmata isommat setelit hotellihuoneen pistorasian taakse.
Isoimmat rahat kyllä edelleen pankissa, mutta en halua olla pulassa jos kortit ei toimi.
Tiesithän, että yleensä ei automaatilta voi kovin montaa satasta päivässä nostaa, vaikka tilillä olisi rahaa kuinka.
Kommentit (47)
Piparipurkissa vaatehuoneen hyllyllä. Mitä lie, pari tonnia. Lisäksi jotain viiskymppisiä taskuissa, kännykkäkotelossa ja auton lokeroissa ihan vaan äkkitarpeen varalta mukana kulkevaa vararahastoa, normisti maksan aina kortilla kaiken.
Rahaa ei ole kotona kätkössä, eikä sitä ole pankissakaan.
On kevyt elää köyhänä.
Kertoilkaa vaan lisää rahajemma paikkoja.
Murtovarkaille kelpaa kaikki valmiiksi kerrotut kätköt.
Minulla on kaapissa peltinen säästölipas, jonka saa vain purkinavaajalla auki, olen nyt tunkenut sinne viiden vuoden aikana seteleitä, lähinnä kaksikymppisiä, nyt on niin täynnä että kohta täytyy ottaa purkinavaaja käyttöön. En tiedä mihin käytän rahat.
Kattokruunun takana ontelossa on piilo, eikä siihen yllä.
Kirjahyllyn takana olevan vanerilevyn välissä. Ehkä jotain kymppitonneja. Kerätty muutama vuosi.
Pikkutakin (jota en koskaan käyttänyt) povarissa oli joskus lähes 10.000€.
Ja ulkorakennuksessa oli toisella kertaa viitisen tonnia, yhden laatikon alla.
Vierailija kirjoitti:
Ulkohuusissa on ehkä kasan alla muutama kultaharkko. Facesta voit katsoa koska olen pidempään poissa.
Rosvot eivät yleensä tyhjennä (varsinkaan toisten ihmisten) huusseja kovin siististi.
Älkää vaan ihmiset nyt kertoko, vaan käyttäkää hoksottimianne.
Annatte ilmaisia vinkkejä ja oppimateriaalia etsimiseen asuntomurtoja tekeville täällä.
Haloo?? Näitä tapahtuu ihan kaiken aikaa. Meilläpäin oli ihan ilmiö tämä!
Eteisessä. Tarkemmin en kerro. Saat itse etsiä!
Ei ole käteistä missään, varsinkaan silloin kun sitä tarvitsisi.
Minä laitoin poikaystäväni Niko Petterin peräsuoleen setelikäärön piiloon hänen neliovisen Bemarinsa takapenkillä. Väitin, että se on minun pippelini kaukolaista vain ja kielsin käymästä kakitsulla.
T: Väinö
Tuo kirjahylly oli ihan hyvä idea. Meillä on jokunen hassu satanen ihan vaan lasipurkissa hyllyllä, mutta juuri laskin että kirjoja on 29 hyllymetriä, niistä voisi valita yhden tietyn kirjan ja jemmata sen väliin.
Meillä on vararahat laitettu verkkokellariin, siinä ensimmäisessä hyllyssä on iso peltipurkki johon aina palkkapäivänä laitetaan säästöön 50-100 euroa. On säästetty jo parikymmentä vuotta eläkerahastoa, joten siinä alkaa olla melkoinen potti. Eläkeikä koittaa parin vuoden päästä. Asutaan täällä itä-helsingissä omakotitalossa ja verkkokellari on tuossa piharakennuksessa siinä samassa missä on autotalli, jossa on myös aika paljon kaikenlaisia työkaluja ja tarvikkeita kertynyt elämän aikana. Meillä iso aitaamaton piha ja ei ole koiraa enää vahdissa, Musti kuoli pari kuukautta sitten.
Mulla ei oo kotona yhtään käteistä. Turha tulla tänne. Koirat vaan saa teistä ilmasta barffaussafkaa. Toivottavasti teillä ei oo mitään tauteja.
Ai hitto, jos meillä tulisi joku murtovaras ja saisin sen kiinni. Tekisin siitä ilmaisen orjan itselleni.
Keskimmäisen patjan alla, sukanvarteen piilotettuna. Tervetuloa varkaat ja rosvojoukot.